Video: Raspberry Pi 4 & Mathematica 12.0 & två skärmar & Scratch 3

1 view

mob luse

to CoderDojo Malmö
Ett test av Raspberry Pi 4 Computer Desktop Kit

(video på svenska/video voice in Swedish, but the video & the links in
the description are probably interesting anyway even if you don't know
Swedish since the links go to English articles and videos).
#Wolfram #RaspberryPi4 #RaspberryPi

Tyvärr gick original strömadapter sönder efter ca 1,5 h och jag visste
inte då om det var Pi 4 eller strömadaptern som hade gått sönder. Det
står om detta i nedanstående artikel. Därför får jag använda en gammal
2,5 A adapter i stället för 3,0 A, vilket gör att Pi 4 går långsammare
p.g.a. låg spänning, vilket man ser på den gula blixten i övre vänstra
hörnet på den vänstra skärmen.

Raspberry Pi 4 B stopped & died suddenly (due to AC adaptor)

Mvh,
// Mikael Bonnier
----