HJälp?

mattias

to cocoaheads...@googlegroups.com
Hej på er!
Nu har det hänt något konstigt...

Jag har en UITableView som en del av en vy.
Jag matar den allt eftersom med NSDictionary.
När jag fyllt alla synliga rader på vyn och lägger till ett bytt byts alla rader ut mot det senaste värdet.

Jag ser 6 rader:
101
102
103
104
105
106

Sedan matar jag in värde 7 då blir det så här:
107
107
107
107
107
107
107

Vad händer?

Mattias

Tobias Wallenqvist

to cocoaheads...@googlegroups.com
Är det en custom cell?

Testa prepareForReuse

/T

> --
> Det här meddelandet skickas till dig eftersom du prenumererar på gruppen CocoaHeads Sundsvall i Google Groups.
> Om du vill göra ett inlägg i den här gruppen skickar du e-post till cocoaheads...@googlegroups.com.
> Om du vill sluta prenumerera på den här gruppen skickar du e-post till cocoaheads-sunds...@googlegroups.com.
> För fler alternativ, besök gruppen på http://groups.google.com/group/cocoaheads-sundsvall?hl=sv.

Mattias Hedman

to cocoaheads...@googlegroups.com
Nej det är det inte bara en vanlig subtitle cell.

Var ska jag placera prepareforreuse?

Mattias
--
If you for some reason did not get this email, contact me
immediately.

Tobias Wallenqvist

to cocoaheads...@googlegroups.com
Det är alltså en delegatefunktion för tableview

-(void) prepareForReuse

i den resettar du alla värden som du vill.. Antar att det inte är problemet dock, men du kan ju testa.

Mattias Hedman

to cocoaheads...@googlegroups.com
Vet inte. Har aldrig råkat ut för detta.
I planen ingår att vända på hur nya celler ska läggas till.
Det ska läggas till från toppen och inte botten som är default.

Jag saknar release just nu.
Nil vill inte funka.

För i byggandet av cellerna läser jag ut en NSDictionary ur en NSMutableArray via objectAtIndex indexPath.row.
Här är problemet när jag sedan scrollar tabellen så återanvänds cellerna med senaste cellen.
Precis som det ska, jag behöver alltså overrida default funktionen att den inte ska återanvända celler.
Det får bli 30 situps på det.
Vacker svenska. ;)

Mattias
--
If you for some reason did not get this email, contact me
immediately.

Ulf Urdén

to cocoaheads...@googlegroups.com
Du kan cacha celler med samma identifier i
dequeueReusableCellWithIdentifier även om de inte ska ha samma text.
Prova att sätta breakpoints i cellForRowAtIndexPath och kolla vad som
händer.