Skatteverket tar bort dubbelbeskattning av appar

6 views
Skip to first unread message

Klas Petersson

unread,
Nov 29, 2011, 7:22:30 AM11/29/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Efter min sensate presentation om moms på appar lovade jag att hålla er uppdaterade om reglerna.

Skatteverket har nu äntligen tagit beslutet att inte påföra svensk moms på appförsäljning som redan beskattats i annat EU-land. För oss utvecklare är det det bästa beslutet då det nu bara blir 1 moms och dessutom den lägre av de två två (svensk 25% och luxemburgsk 15%). För Sverige blir det mindre skatteintäkter men jag kan tänka mig att Skatteverket kommer att fortsätta jobba tillsammans med EU för att få till en ändring av detta så att momsen betalas i Sverige för oss svenska utvecklare.

http://www.aggressive.se/nyheter/38/Skatteverket-tar-bort-dubbelbeskattning-av-appar.html

Med vänliga hälsningar
Klas Petersson
Tel: 0707-20 33 44

Aggressive Development AB
Södra Larmgatan 6
411 16 Göteborg

Richard Hult

unread,
Nov 30, 2011, 1:53:11 AM11/30/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Yay! Det gick oväntat snabbt :)

--
http://tinybird.com/ ~ Tinybird Interactive - Inspiring Software

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages