You do not have permission to delete messages in this group
Copy link
Report message
Show original message
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message
to cocoahead...@googlegroups.com
Efter min sensate presentation om moms på appar lovade jag att hålla er uppdaterade om reglerna.
Skatteverket har nu äntligen tagit beslutet att inte påföra svensk moms på appförsäljning som redan beskattats i annat EU-land. För oss utvecklare är det det bästa beslutet då det nu bara blir 1 moms och dessutom den lägre av de två två (svensk 25% och luxemburgsk 15%). För Sverige blir det mindre skatteintäkter men jag kan tänka mig att Skatteverket kommer att fortsätta jobba tillsammans med EU för att få till en ändring av detta så att momsen betalas i Sverige för oss svenska utvecklare.