Påminnelse septembermötet

1 view
Skip to first unread message

Fredrik Björeman

unread,
Sep 5, 2011, 3:30:44 AM9/5/11
to cocoahead...@googlegroups.com
God måndag!

På torsdag är det dags för Cocoaheads igen. Tiden är som vanligt 19:00 och platsen TimeEdits lokaler på Drakegatan 7.

Vi har för tillfället två programpunkter. Oscar Lindberg ska berätta om sin Ipadapp Orb toy. Med Oscars egna ord:


Det är en leksak utan något speciellt syfte, endast för iPad och gratis. Man kan skapa, sätta ihop och kasta omkring bollar på skärmen. Den är mestadels byggd med OpenGL, OpenAL och inte så mycket annat. Tittar man noga så finns det ljusreflexer på bollarna, och har man hörlurar så märker man att ljudet är positionerat höger-vänster. (För övrigt är buggrapporter och feedback mycket uppskattat. )"

Sedan tänker jag mig/hoppas på en intressant diskussion kring utveckling. 
Det jag är nyfiken på är vad folk gör för att
utvecklas som, tja, utvecklare, och hur folk balanserar utveckling med
andra aktiviteter. Några frågor kanske gör det hela lite tydligare:

Utvecklar du saker både på jobbet och fritiden?
Om du gör det, hur tycker du det fungerar att fördela energin mellan
jobb och fritidsprojekt? Har du några riktlinjer eller skillnader i
sakerna du gör?
Vad gör du för att bli en bättre utvecklare?
Går det att "öva" på programmering? Finns det en programmeringens
motsvarighet till att öva skalor inom musik eller olika sorters
skrivövningar?

Någonstans i de trakterna rör sig mina tankar. Vore sådant intressant
att diskutera? I så fall får ni gärna dyka upp med en massa tankar i
de banorna i högsta hugg :-) …

Svara gärna på detta eller tidigare meddelande om ni tänker komma.

Väl mött!

--
Fredrik Björeman

Roberto Cusicanqui

unread,
Sep 5, 2011, 3:37:24 AM9/5/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer.

/Roberto

2011/9/5 Fredrik Björeman <bjor...@gmail.com>

Patrik Sjöberg

unread,
Sep 5, 2011, 3:54:36 AM9/5/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Hej!

Jag tänkte titta förbi. Jag var på ett möte för längesedan, innan det var officiellt cocoaheads kanske? 
Det var hos några vid grönsakstorget då. Sedan dess ramlade jag väll ur mailinglistan eller nått.

Sedan dess har jag äntligen, för 2 månader sedan bara, fått mitt drömjobb som iOS utvecklare på Spotify!
Förhoppningsvis kommer jag kunna ta med mig något härifrån att prata om på något möte. Libspotify släpptes ju nyligen till iOS men jag är lite osäker på om jag hinner få ihop ett demo tills på torsdag.


--
Patrik Sjöberg
Software Engineer
iOS Developer - Mobile Team

Fredrik Björeman

unread,
Sep 8, 2011, 5:03:21 AM9/8/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Gratulerar till drömjobbet!

Ser fram mot en demo någon gång under hösten då, närhelst det passar dig :-) …

Ses ikväll!

Vänliga hälsningar,
Fredrik Björeman
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages