God måndag!
På torsdag är det dags för Cocoaheads igen. Tiden är som vanligt 19:00 och platsen TimeEdits lokaler på Drakegatan 7.
Vi har för tillfället två programpunkter. Oscar Lindberg ska berätta om sin Ipadapp Orb toy. Med Oscars egna ord:
Det är en leksak utan något speciellt syfte, endast för iPad och gratis. Man kan skapa, sätta ihop och kasta omkring bollar på skärmen. Den är mestadels byggd med OpenGL, OpenAL och inte så mycket annat. Tittar man noga så finns det ljusreflexer på bollarna, och har man hörlurar så märker man att ljudet är positionerat höger-vänster. (För övrigt är buggrapporter och feedback mycket uppskattat. )"
Sedan tänker jag mig/hoppas på en intressant diskussion kring utveckling.
Det jag är nyfiken på är vad folk gör för att
utvecklas som, tja, utvecklare, och hur folk balanserar utveckling med
andra aktiviteter. Några frågor kanske gör det hela lite tydligare:
Utvecklar du saker både på jobbet och fritiden?
Om du gör det, hur tycker du det fungerar att fördela energin mellan
jobb och fritidsprojekt? Har du några riktlinjer eller skillnader i
sakerna du gör?
Vad gör du för att bli en bättre utvecklare?
Går det att "öva" på programmering? Finns det en programmeringens
motsvarighet till att öva skalor inom musik eller olika sorters
skrivövningar?
Någonstans i de trakterna rör sig mina tankar. Vore sådant intressant
att diskutera? I så fall får ni gärna dyka upp med en massa tankar i
de banorna i högsta hugg :-) …
Svara gärna på detta eller tidigare meddelande om ni tänker komma.
Väl mött!
--
Fredrik Björeman