Julimötet

1 view
Skip to first unread message

Bjoreman

unread,
Jun 14, 2011, 2:52:25 PM6/14/11
to Cocoaheads Göteborg
Hej allihop!

Tillbaka från WWDC och med jetlaggen på övergående känns det dags att
börja tänka på nästa möte. Om inte alla visar sig ligga på en
badstrand någonstans tycker jag vi kör på som vanligt - fjortonde juli
19:00 hemma hos TimeEdit på Drakegatan 7.

Jag vill också passa på att höra om de talare som var tvugna att lämna
återbud vid förra mötet har möjlighet och lust att säga något denna
gång istället? Eller om någon annan har något de vill ta upp,
naturligtvis.

Väl mött i juli!

Vänliga hälsningar,
Fredrik Björeman

Tobias Hieta

unread,
Jun 14, 2011, 2:57:49 PM6/14/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Den här gången ska det vara lugnt för mig att komma då jag har
semester, jag använder dock inte så mycket hudson/jenkins längre
eftersom xcode4 hade sönder min setup, men jag kan tänka mig prata om
testflight och google analytics för ios appar istället om det finns
intresse, man hinner nog prata om båda för det är rätt lätt :)

Ses den 14:e!

--
Tobias Hieta
http://about.me/thieta

Fredrik Björeman

unread,
Jun 14, 2011, 2:59:59 PM6/14/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Det är taget!

Mario Bob Jelica

unread,
Jun 17, 2011, 12:26:09 PM6/17/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Hej,

Om någon är intresserad så kan jag tänka mig att prata lite om vårt projekt Plex till AppleTV.
Saker jag skulle kunna prata om är t.ex hur man kodar iOS med ett helt annat interface än iPhone/iPad, hur det är att behöva "reverse engineer:a" allting och att inte ha någon som helst dokumentation.

Projektet finns på https://github.com/b0bben/Plex-ATV-Plugin om någon vill kika…

mvh
bob, 50% av teamet bakom Plex på AppleTV

Fredrik Björeman

unread,
Jun 17, 2011, 1:20:06 PM6/17/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Det låter mycket intressant, det hör vi gärna mer om! Jag skriver upp drt och ska ta och uppdatera på cocoaheads.org med lite mer mötesinformation.

--
Fredrik Björeman
Skickat från min iPad

Ivan Navarrete

unread,
Jul 5, 2011, 8:19:47 AM7/5/11
to Cocoaheads Göteborg
Jag dyker upp. For sure this time.

Ivan Navarrete

Fredrik Björeman

unread,
Jul 10, 2011, 12:15:29 PM7/10/11
to Cocoaheads Göteborg
En liten påminnelse: på torsdag är det dags igen. Samma tid och samma kanal som vanligt.

Lyckligtvis ser det just nu inte ut som att vi kommer att missa någon fantastisk sommarkväll heller :-) …

Vi ses!

(Inte sant?)

Vänliga hälsningar,
Fredrik Björeman

2011/6/14 Bjoreman <bjor...@gmail.com>

Richard Hult

unread,
Jul 13, 2011, 4:09:21 AM7/13/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Hej,

Jag dyker upp!

/Richard

--
http://tinybird.com/ ~ Tinybird Interactive - Inspiring Software

Bobby

unread,
Jul 13, 2011, 4:15:44 AM7/13/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag skulle vädigt gärna komma men är på semester utomlands.

Sent from my iPad

Oscar Lindberg

unread,
Jul 14, 2011, 10:40:27 AM7/14/11
to cocoahead...@googlegroups.com, cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer också dyka upp.

/ Oscar

Erik Lindberg

unread,
Jul 14, 2011, 10:43:38 AM7/14/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Me 2.

/Erik

2011/7/14 Oscar Lindberg <oscar.l...@gmail.com>:

Klas Petersson

unread,
Jul 14, 2011, 10:48:51 AM7/14/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kan tyvärr inte då jag är på semester.

/Klas

Erik Aderstedt

unread,
Jul 14, 2011, 11:21:24 AM7/14/11
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer också!

/Erik

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages