Re: Clubul Traducatorilor Rezumat pentru clubul-traducatorilor@googlegroups.com - 8 (de) actualizări în 4 (de) subiecte

felyiancu

to clubul-tra...@googlegroups.com
Am si eu cateva intrebari de adresat UNTAR si Ministerului Justitiei, poate tine cineva cont de ele:
1. De ce imi trebuie un sediu bine pus la punct, autorizat de UNITJR contra cost, daca in realitate mi se interzice contactul direct cu clientela, de orice tip ar fi ea, persoane fizice sau juridice?
2. De ce actualii intermediari au fost inlocuiti cu altii, de tipul notar, avocat, mediator, executor judecatoresc, practician in insolventa, etc?
3. Termenul "judiciar" este folosit in mod impropriu in contextul actualului proiect de lege. De ce nu s-a preferat termenul de traducator jurat, astfel incat sa se elimine necesitatea legalizarii notariale de semnatura prin angajarea raspunderii civile si penale a traducatorului si nerestrictionand domeniul in/ din care putem traduce la actele emanate de aparatul de justitie si organele conexe?
4. De ce nu s-a propus, eventual, apelarea la semnatura electronica?
5. Cum se poate ca traducatoriisa fie aserviti profesional altor categorii profesionale, in conditiile in care autonomia si independenta profesionala este un drept al nostru, intrinsec?
6. De ce ar trebui sa fiu reautorizat la fiecare 6 ani din moment ce diploma mea de studii nu are o data de expirare, iar lucrand efectiv in domeniul pt care m-am pregatit devin un profesionist din ce in ce mai bun, nicidecum nu risc sa uit ceea ce am invatat?
7. Cum este posibil ca un proiect de asemenea anvergura sa fie impus traducatorilor fara o consultare prealabila, pt ca se peresupune ca UNITJR actioneaza in sprijinul si folosul traducatorilor, nu impotriva acestora?
Astept raspunsul UNTAR si al Min. Justitiei la aspectele semnalate. Va multumesc anticipat.

Sent from Samsung Mobile