Re: [cjlug] Virtualizare

Ovidiu Calbajos

to cj...@googlegroups.com
VirtualBox? KVM?

2012/12/12 marcelmihai <marcels...@gmail.com>
Salutare, am nevoie de o idee, daca se poate referitoare la VmWare. Doresc sa am statia pe linux si as dori sa mai virtualizez una sau 2 care sa poata fi accesate din aceeasi retea, aceeasi clasa de adrese. De exemplu am pe masina 192.168.180.68 iar cele doua statii virtuale as dori sa aiba 192.168.180.19 si 192.168.180.22. Am creat conexiunea bridge dar in momentul in care doresc sa creez virtual network pe clasa 192.168.180.0/24 imi spune ca este folosita deja de eth0 si nu se poate creea.
Pe scurt ce setari trebuie facute pentru ca cele 2 masini virtuale plus statia sa poata fi accesate din aceeasi retea.
Multumesc.

secelean marcel

to cj...@googlegroups.com
le folosesc pe ambele dar in kvm ma intereseaza
merci
Marcel Mihai Secelean

Ovidiu Calbajos

to cj...@googlegroups.com
Marcel, ce sistem de operare folosesti?

secelean marcel

to cj...@googlegroups.com
Centos 6.3
Cu virtualbox am reusit in kvm nu imi iese...
Ar prinde tare bine o idee...
Merci mult,

secelean marcel

to cj...@googlegroups.com
Am incercat sa modific NIC (initial, la instalare era configurata o retea default virtuala, pe baza lui virbr0 pe clasa 192.168.122). Am modificat NIC si acum am urmatoarea eroare :Error starting domain: internal error Process exited while reading console log output: char device redirected to /dev/pts/1 qemu: linux kernel too old to load a ram disk
Nu inteleg de la ce este eroarea asta. Daca ma poate ajuta cineva, as fi tare recunoscator.
Marcel Mihai Secelean

2012/12/13 Dan <danpa...@gmail.com>
Salut,
Bănuiesc că ai deja făcut un bridge pe eth0, și că adresa IP pe bridge este 192.168.180.68.
În cazul în care n-ai făcut bridge-ul, îl poți configura în fișierul de interfețe de rețea, sau cu comanda "brctl".
Ce faci apoi, este să-ți setezi mașina virtuală să folosească interfața de bridge (ex: br0) pentru rețea.
Asta-i tot ce trebuie să faci pentru KVM. Dacă folosești VMM este simplu de tot. Mergi la informațiile mașinii virtuale > NIC > Source device: Specify shared device name > Bridge name: br0 (sau cum ai denumit bridge-ul).
Restul e poveste!