سفر به ونیز ایتالیا!

alireza rahat

to civi...@googlegroups.com
با سلام
به زودی گزارشی از سفر به ونیز در راستای سری سفرهای سیویلتکتی در سایت منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه سفر بنده به ونیز دو روز دیگر آغاز میشود از علاقه مندان به معماری درخواست میشود در صورتی که خواستار اطلاعات راجع به ساختمان و یا سازه خاصی در ونیز هستید از طریق ایمیل شخصی (alirez...@gmail.com) با من درمیان بگذارید تا در گزارش تصویری خود توجه بیشتری به آن داده شود.
به منظور آشنایی جزئی با معماری ونیز توجه شما را به مطلب زیر جلب میکنم:

معماری ونیز ایتالیا

در نگاه سطحی شاید ونیز همانند دیگر شهرهای ایتالیا به نظر برسد: زبان مشترک, غذای مشترک, علاقه به اپرا, خوش لباسی مردم و … اما ونیزی ها تفاوتهای بارزی با دیگر مردمان ایتالیا دارند: انها کمتر به دین میپردازند, هیچ دیواری دور شهر قدیمی خود نکشیده اند, بجای اتومبیل از قایق برای رفت و آمد استفاده میکنند و همانطور که دوسالانه ونیز (نمایشگاه هنری معروف ونیز که هر دو سال یکبار برگزار میشود) نشان میدهد در معماری خود بیشتر از جنبه های بیرونی الهام میگیرند تا درونی. این موارد باعث شده جزیره ونیز ویژگی های خاص خود را نسبت به سرزمین اصلی ایتالیا داشته باشد.

ادامه مطلب: معماری ونیزی – ترکیبی از شرق و غربپ

--
بدرود,
علیرضا راحت