XS4All ADSL Only: Ex BTW, Ex adminkosten, Ex andere kosten.

joos...@gmail.com

XS4all heeft onlangs ons (allemaal) onlangs geschreven over het
opheffen van onze Cistron ADSL lijnen, en ze om te zetten naar "XS4All
ADSL Only". Da's allemaal heel mooi, maar XS4All noemt als niewe tarief
een bedrag waarbij ze niet aangeven of het inc. of ex. BTW is, en ook
niet aangeven of er nog bijkomende andere kosten zijn. Dat is wel heel
geniepig, want volgens de Algemene Voorwaarden:

art 12.1:
...Alle prijzen zijn exclusief BTW, administratiekosten en
eventuele bijkomende heffingen en/of rechten, tenzij anders vermeld.

Dus, de prijs die ze genoemd hebben voor het nieuwe XS4All ADSL Only
abo is ex BTW, en exclusief administratiekosten en andere "eventuele
bijkomende heffingen" etc. Wel heel erg geniepig, en bovendien dacht ik
dat je aan consumenten niet een ex-BTW aanbieding mag geven.

Ik heb hierover al (bijna) een week geleden een brief naar
adsl-m...@xs4all.nl gestuurd, maar die is tot op heden onbeantwoord
gebleven.

Dus de 39.95 EUR/maand (4M up, 1Mdown) die in het aanbod van XS4All
staat wordt blijkbaar 47.55 EUR, als er niet nog meer bijkomende kosten
bijkomen.

Genieperts.

Miquel van Smoorenburg

In article <1163577097.7...@m73g2000cwd.googlegroups.com>,

<joos...@gmail.com> wrote:
> [...]
>eventuele bijkomende heffingen en/of rechten, tenzij anders vermeld.
>
>Dus, de prijs die ze genoemd hebben voor het nieuwe XS4All ADSL Only

Als dat zo is dan is dat een beetje over het hoofd gezien denk ik.

>en exclusief administratiekosten en andere "eventuele
>bijkomende heffingen" etc. Wel heel erg geniepig, en bovendien dacht ik
>dat je aan consumenten niet een ex-BTW aanbieding mag geven.

Ik garandeer je dat de genoemde prijzen inclusief BTW zijn en
dat er geen extra verborgen kosten zijn.

Ik zal zorgen dat het iig gefixt wordt op http://www.xs4all.nl/cistron/
zodat erbij staat "inclusief btw".

>Genieperts.

Een mooie quote vind ik nog steeds "Never attribute to malice that
what can easily be explained by stupidity".

Mike.

Bart Kerkvliet

Consumenten producten moeten altijd inclusief gemeld worden. Of het er
nu bij staat of niet je kan/mag aannemen dat het inclusief is.

Als een bedrijf dan toch exclusief bedoelde hebben ze gewoon 19% minder
inkomsten en een stukje minder marge.

--
Bart Kerkvliet

joos...@gmail.com

Miquel van Smoorenburg schreef:

> Als dat zo is dan is dat een beetje over het hoofd gezien denk ik.

> Ik garandeer je dat de genoemde prijzen inclusief BTW zijn en
> dat er geen extra verborgen kosten zijn.

OK. Gaat het ook aangepast worden in de AV? Prijzen die aan consumenten
aangeboden worden behoren gewoon altijd Inclusief te zijn, en ik vind
het een beetje vreemd om in de AV anders te beweren.

> Een mooie quote vind ik nog steeds "Never attribute to malice that
> what can easily be explained by stupidity".

Absoluut, een hele mooie quote. Daarom heb ik ook eerst een mailtje
naar adsl-m...@xs4all.nl gestuurd. Als daar helemaal niet op
gereageerd wordt, dan blijft het blijkbaar gewoon 'stupidity'?

Maarten te Paske

On 15 Nov 2006 01:34:11 -0800, joos...@gmail.com <joos...@gmail.com>
wrote:

> OK. Gaat het ook aangepast worden in de AV? Prijzen die aan
> consumenten aangeboden worden behoren gewoon altijd Inclusief te zijn,
> en ik vind het een beetje vreemd om in de AV anders te beweren.

Ik heb altijd begrepen dat XS4ALL binnen KPN de zakelijke- en de
veeleisende particulier moet bedienen. In dat opzicht lijkt het me niet
vreemd om die bepaling in de algemene voorwaarden te hebben staan. Mits
je bij particuliere abonnementen maar de prijs inclusief BTW vermeldt.

Maarten
--
"Voor onze veiligheid moeten we een beetje van onze privacy inleveren."
-- Huis-aan-huisfolder "Nederland tegen terrorisme"

Rolf

On 2006-11-15, Miquel van Smoorenburg <miq...@cistron.invalid> wrote:

> Als dat zo is dan is dat een beetje over het hoofd gezien denk ik.

Ja, sinds 12 september 2000 ;)