datalimiet :)?

Jurjen

Maarten te Paske

On Sun, 21 Mar 2004 11:41:13 +0100, Jurjen <no_spam@________.com> wrote:

Werkelijk ? Ik heb nog nooit *iets* op GoT voorbij zien komen dat
interessant is.

Maarten
--
Meet your meat
http://maarten.tepaske.net/mym-hi.rm

Julius

With more on that story, here's correspondent *Maarten te Paske*:

> Werkelijk ? Ik heb nog nooit *iets* op GoT voorbij zien komen dat
> interessant is.

Zijn er toch dingen waarin we het met elkaar eens zijn, Maarten ;)

Neem nou deze debiel:

> OUTgunned - Wednesday 17 March 2004 12:08
>

> Hehehe,
>
> Ik kan hier goed over meepraten. ik had het 1024/512 abo met een
> datalimiet van 35gb per maand. Voor de lijn upgrade had ik een gemiddelde
> van 200+gb per maand maar gedurende de 2 jaar dat ik aangesloten was
> is er nooit wat gezegd

Zo te zien had Cistron dat wel moeten doen.

> Na de lijn upgrade van vorige maand begon het regime. Toen ze me belde
> had ik in februari 245gb aan dataverkeer verbruikt. wat 7 keer
> het limiet was.

het limiet? het modem ook zeker? That does it. I give up.

> En de volgende maand met de verbeterde verbinding had ik het limiet
> al bereikt op 4 Maart om 12.07 pm. met deze score zat ik in de top 3
> van deze abonnements klasse. Hoi hoi HOI !
>
> Tja daar waren ze dus niet blij mee omdat een aantal zielige leechers
> liepen te klagen waarom ze hun illegale zooi maar met 400kb
> konden downloaden in plaats van 800kb ... go figure

Figure what? Het zijn de niet zielige mensen die niet elke maand
als arrogante aso's over de limieten heen gaan, volgens mij.
En die mensen zijn derhalve ook niet zo druk met 'illegale zooi',
lijkt mij dan, maar het valt nu duidelijk op dat die aso's
(zoals die 'OUTGunned') onze snelheid achteruit halen.

> Dus gezegd dat ik maatregelen zou nemen : Opzeggen en naar andere ISP dus

Maatregelen? Vluchtpogingen zal hij bedoelen. Living in denial.

En dan deze idioot:

> Smarron - Wednesday 17 March 2004 11:09
>
> Ik heb de afgelopen maanden tussen de 130 en 150 gezeten.
> Ook al erg veel vond ik.
>
> Deze maand wordt het helaas alleen maar erger. Op het moment
> van schrijven zit ik op 106,9gb.
>
> Cistron MaXX abo op dit adres. Het is gewoon zo verleidelijk
> met 880kb/sec te downen. Omdat het zo snel gaat, download ik
> steeds meer en ook onzinnige dingen zitten daarbij.

Waarom doet 'ie het dan? Om maar energie te verspillen ofzo?
Het kan hem namelijk niet eens iets schelen, lees ik:

> Ik moet wel opppassen. Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen
> niet boven de 150gb uit te komen en anders stop ik wel met internetten.

http://www.wattsnew.com/wattsnew3/monster10/monstposter-GIF.html
is meer iets voor deze jochies, denk ik.

Het ergste van alles is nog dat je die kids straks met stapels
films, games, CD's, MP3-tjes, te volle harddisks enzovoorts
aan de straat ziet staan op koninginnedag, omdat ze na een
paar maanden al bij god niet meer weten wat ze met die rommel
moeten in de rest van hun al even oninteressante verdere levens.
en
--
Julius
http://jult.net http://jthz.com http://mixfreaks.net

Julius

With more on that story, here's correspondent *Bert Rozenberg*:

> Nee, 'de limiet'.

> Niets mis mee.

Zie je dan niet dat je met dat 'het modem' allerhande nonsens, zoals
'het limiet' en 'het machine' en 'het kabel' in de hand werkt?

Toch is er ook goed nieuws, want kijk;

http://www.google.com/search?q=%22de+modem%22+nl
versus
http://www.google.com/search?q=%22het+modem%22+nl

De modem is toch terrein aan het winnen over het modem.
Opvallend is ook het verschil in niveau van de webpagina's
bij die twee queries. De teksten van de mensen die het
over 'de modem' hebben zijn een stuk beter geschreven ;)
--
Julius
http://jult.net/ http://jthz.com/

Patrick

Julius wrote:
> Zie je dan niet dat je met dat 'het modem' allerhande nonsens, zoals
> 'het limiet' en 'het machine' en 'het kabel' in de hand werkt?

Ik zie in ieder geval wel dat iemand die nog niet goed overweg kan met
een woordenboek allerlei nonsens uit kan kramen.

> [...]
> versus
> http://www.google.com/search?q=%22het+modem%22+nl
>
> De modem is toch terrein aan het winnen over het modem.

Dan moet het je wel slapeloze nachten opleveren dat 'het modem'
desondanks gewoon goed Nederlands is?

Ik weet niet of je overweg kan met een woordenboek (uit je reacties zou
ik af mogen leiden dat dat niet het geval is), dus ik zal je nog even op
weg helpen:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=modem

Groeten,

Patrick

Julius

With more on that story, here's correspondent *Patrick*:

> Ik zie in ieder geval wel dat iemand die nog niet goed overweg kan met
> een woordenboek allerlei nonsens uit kan kramen.

Wat heeft dit alles nu met een woordenboek te maken?
Ik hoef helemaal niks met een woordenboek, woordenboeken
zijn voor mensen die het zelf niet weten, of die op zoek zijn
naar excuses voor hun eigenwijze taalverzinseltjes,
en meer van dat soort dingen.

Ik ken een naslagwerk, "Julius Eigenwijzen", en daarin
zou men nooit over het modem durven spreken. Dat jij
daar niet bekend mee bent spreekt boekdelen.

Julius

> Ik weet niet of je overweg kan met een woordenboek (uit je reacties zou
> ik af mogen leiden dat dat niet het geval is),

Overigens kan ik dat, zo te zien aan je reactie, al veel langer dan jij:
http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/556
(klik vooral even op de link "Meer weten over deze en soortgelijke etc.").

Typisch trouwens, hoe het sinds jij in usenet bent komen
kijken, mis is gegaan met "de modem" in jouw naslagwerken.
Zien we hier een verband tussen de opkomst van het internet,
en de verloedering van een vanzelfsprekendheid als "de modem" ?

Julius

With more on that story, here's correspondent *Bert Rozenberg*:

> Niets mis mee.

Als we kijken hoeveel woordenboeken er zijn verschenen in de periode
vССrdat er met het modem ineens 'niets mis' scheen te zijn, dan
blijkt daaruit dat men toen zekerder was over onze taal (en haar
verloop of ontwikkeling) dan nu het geval is. Je ziet dat er bijna
een vervijfvoudiging van uitgaven van woordenboeken heeft plaatsgevonden
sedert 1994. Je zou haast zeggen dat men het ineens 'niet meer weet',
omdat men het vroeger jarenlang met 1 boek wist vol te houden.
De taalregels massaal aan onze laarzen lappen is inderdaad
meer iets van de laatste 10 jaar. Sowieso, die haast die men
heeft zo nodig steeds dingen te willen veranderen, pff,
ik zou me bijna oud gaan voelen. Nergens voor nodig.
Als iets goed is en goed werkt, gewoon zo laten.
If it ain't broken, don't try to fix it!

Op een werkplek van me zie je ook al dat ze last hebben
van die stress, om maar vooral dingen te willen veranderen.
En van vooruitgang is hierbij al heel lang geen sprake meer,
die zucht naar 'alles moet anders' en 'het roer moet om' is alle
besef van waar men mee bezig is nu volledig voorbij gestreefd,
kost ons meer tijd en moeite dan dat we ermee verder komen;

Van 1995 tot en met 2002 draaiden ze voor een bepaalde radio-
applicatie stabiel met een DOS 6.2 netwerk en bijbehorende hardware;
http://jult.net/photography/computers/DOS_uptime26-03-2002.jpg
Sinds december 2002 draaiden ze voor die applicatie op
Windows 2000, aanvankelijk zelfs minder stabiel, maar
sinds ik dat stabiel heb gekregen zou ik gokken dat het
zeker tot en met 2009 zo zou kunnen blijven draaien.
Wat besluit men echter te doen? Men moet het zaakje, net
nu het perfect draait, zo nodig weer omgooien, en
men moet naar Windows XP upgraden. Natuurlijk.
Tegen zoveel stupiditeit kan ik niet meer op.

Alexander Al

Julius wrote:

> Van 1995 tot en met 2002 draaiden ze voor een bepaalde radio-
> applicatie stabiel met een DOS 6.2 netwerk en bijbehorende hardware;
> http://jult.net/photography/computers/DOS_uptime26-03-2002.jpg

iets in mij zegt dat dat Netware 3.12 is, geen DOS

--
* Alexander Al
* Oude Singel 174-a, 2312 RH Leiden, The Netherlands

Eva

In article <c3kl5o$2l6$1...@news.cistron.nl>,
alex...@pigearprod.cistron.nl says...

> iets in mij zegt dat dat Netware 3.12 is, geen DOS

Klopt. Daar hoef je geen CNE voor te zijn.

Eva

geen...@voor.mij.nl

CNE BBHEHEHEHE wat zijn dat!?

Jurjen

In article <c3kl5o$2l6$1...@news.cistron.nl>,
alex...@pigearprod.cistron.nl says...

> iets in mij zegt dat dat Netware 3.12 is, geen DOS

Uh maar was het niet zo dat je heeel vroeger nog netware voor dos had?

TheGuild

> Zie je dan niet dat je met dat 'het modem' allerhande nonsens, zoals
> 'het limiet' en 'het machine' en 'het kabel' in de hand werkt?

HET modem
DE modulator/demodulator

Het eerste is een zelfstandig naamwoord, het tweede een afkorting...

Ben benieuwd hoe mensen die "de modem" hanteren het meervoud daarvan
hanteren... immers.. "modem" staat voor modulator/demodulator... het
meervoud daarvan is modulators/demodulators.. dus "modem" (die s raak je
kwijt).... dus.. "de modem" is zowel enkelvoud als meervoud?

Wat is eigenlijk een modem? Moduleert een ISDN modem nog? Volgens mij niet
(correct me if I'm wrong). Waarom heet het dan een ISDN modem?

Liberque

Duur

Jurjen wrote:

> Uh maar was het niet zo dat je heeel vroeger nog netware voor dos had?

Jep, netware-lite...

Alleen die had een heel stel van de opties die je hier ziet niet..
iig zover ik me het kan herrinneren...

maar rechtsboven staat Netware 386... da's dus nog van voor 3.12... :)

Groetjes Duur

Duur

Jurjen wrote:

> Uh maar was het niet zo dat je heeel vroeger nog netware voor dos had?

Oeps als je iets zegt over lezen in een andere reactie op Jurjen... dan
moet ik het zelf ook doen...
Netware 3.12 staat dus linksboven in het plaatje...

/me gaat zich in een hoekje zitten schamen

Groetjes van een beschaamde Duur

HansH

"Ge...@agent.com" <geen...@voor.mij.nl> schreef in bericht

> CNE BBHEHEHEHE wat zijn dat!?
Certified Novell Engineer, en dat heeft niets met een schaap van doen ;-)

HansH

Julius

> Klopt. Daar hoef je geen CNE voor te zijn.

Yeah yeah, when in Rome. Heb het kastje nog, werkt nogsteeds
namelijk, en, zowaar, een MS-DOS 6.2 FAT16 formatted drive shared.
Ging me vooral om de hardware, die is dezelfde als de Novell
Clients die erop moesten, en dat, my friends, was allemaal DOS 6.2.

BoBjUh

"Maarten te Paske" <use...@tepaske.net.invalid> wrote in message

> Werkelijk ? Ik heb nog nooit *iets* op GoT voorbij zien komen dat
> interessant is.

Kende hem al had er al gepost met korte uitleg over overboeking enzo

--
BoBjUh
May Shai-Hulud clear the path before you

bob...@vicci.invalid Change .invalid to .nl

Julius

With more on that story, here's correspondent *TheGuild*:

> [...]
> meervoud daarvan is modulators/demodulators.. dus "modem" (die s raak je
> kwijt).... dus.. "de modem" is zowel enkelvoud als meervoud?

Maar waarom zou je die "s" kwijt moeten raken? De modems,
doen ze in het engels ook gewoon. One modem, two modems.

> Wat is eigenlijk een modem? Moduleert een ISDN modem nog? Volgens mij niet
> (correct me if I'm wrong). Waarom heet het dan een ISDN modem?

Volgens mij wel, er is sprake van een draaggolf op een telefoon-kabel,
dan is er sprake van modulatie op die draaggolf, en dus van de ISDN modem.

Thijs Timmerman

Julius wrote:
>With more on that story, here's correspondent *TheGuild*:

>Volgens mij wel, er is sprake van een draaggolf op een telefoon-kabel,
>dan is er sprake van modulatie op die draaggolf, en dus van de ISDN modem.

Wordt dat moduleren van die draaggolf gedaan door de ISDN terminal adapter
(zoals het apparaat in alle serieuze publicaties wordt genoemd) of door de
NT1 die van een tweedraads 2B1Q signaal een S/T-bus maakt met gescheiden
transmit en receive circuit ?

--
Thijs Timmerman.

TheGuild

> Maar waarom zou je die "s" kwijt moeten raken? De modems,

Omdat de afkorting niet modulator/demodsulator is....

> doen ze in het engels ook gewoon. One modem, two modems.

In het engels is modem dan ook een doodnormaal zelfstandig naamwoord waar
het idd. logisch is dat er in het meervoud een s achter geplakt wordt.

Kortom: jij wilt het lidwoord bepalen conform een afkorting, maar de
meervoudsvorm herleiden conform een zelfstandig naamwoord...

> Volgens mij wel, er is sprake van een draaggolf op een telefoon-kabel,
> dan is er sprake van modulatie op die draaggolf, en dus van de ISDN modem.

Ik heb hoewel ik zelf ISDN heb gehad me nooit echt verdiept in de
technologie maar zoals ik had begrepen had werd de verbinding opgezet door
de NT1 en werd alle randapparatuur achter de NT1 zonder modulatie
aangestuurd. Tenzij je er een modulator achter zette voor je analoge
apparatuur. Dus ook het modem oftewel de modulator/demodulator. :)

Liberque

Danny

In article <c3kphv$82e$1...@news.cistron.nl>, HansH <ha...@niet.op.het.net> wrote:
>Certified Novell Engineer, en dat heeft niets met een schaap van doen ;-)

/me was vroeger NAR ....

(en nog ;-)

Danny

--
If you believe in the light,its because of obscurity; if you believe in joy,
its because of sin;if you believe in God,then you have to believe in the Devil.

Jurjen

In article <c3ktgv$lqe$1...@newsbin.cistron.nl>, d...@dth.net says...

> /me was vroeger NAR ....
>
> (en nog ;-)
>
> Danny

hofnar :)

Alexander Al

Julius wrote:

> [...]
> Ging me vooral om de hardware, die is dezelfde als de Novell
> Clients die erop moesten, en dat, my friends, was allemaal DOS 6.2.

Weinig Client aan, het was de Netware SERVER.

Julius

With more on that story, here's correspondent *Alexander Al*:

> Weinig Client aan, het was de Netware SERVER.

Ja en? Your point being?

HansH

"Danny" <d...@dth.net> schreef in bericht

> /me was vroeger NAR ....
Eh .... Novell Authorized Reseller ???

HansH

HansH

"Julius" <meo...@the.moon> schreef in bericht

> [...]
> Ging me vooral om de hardware, die is dezelfde als de Novell
> Clients die erop moesten, en dat, my friends, was allemaal DOS 6.2.
Hardware == Cients == DOS ...
... ben je effe kwijt.

HansH

Julius

With more on that story, here's correspondent *HansH*:

> Hardware == Clients == DOS ...

> ... ben je effe kwijt.

Inderdaad, de nieuwste rage, om hardware te verbinden aan het o.s.
maar in dit geval klopt het wel. Dit spul had allemaal harddisks
ter grootte van binnen de MS-DOS limits etc.

HansH

"Julius" <meo...@the.moon> schreef in bericht
En dan durf je te schrijven:

Ging me vooral om de hardware, die is dezelfde als de Novell
Clients die erop moesten, en dat, my friends, was allemaal DOS 6.2.

Daar kan m'n modempje echt niet tegen,

HansH

Danny

In article <c3l6so$nne$1...@news.cistron.nl>, HansH <ha...@niet.op.het.net> wrote:
>Eh .... Novell Authorized Reseller ???

*g* jij mag niet meer raden ;-)
Dan moest je nog technische cursus doen ook.
Was wel leuk (toen)
Weet er echt niets meer van ;-)

Patrick

Julius wrote:

> Typisch trouwens, hoe het sinds jij in usenet bent komen
> kijken, mis is gegaan met "de modem" in jouw naslagwerken.

Klopt, 'sinds ik in usenet ben komen kijken' zijn er nog drie
naslagwerken verschenen waarin alleen van 'de modem' melding wordt
gemaakt. Gelukkig is dat in alle naslagwerken die daarna zijn
verschenen, gecorrigeerd.

Groeten,

Patrick

Alexander Al

Julius wrote:

Dat je duidelijk weinig verstand van netwerken hebt.

dat zal waarschijnlijk niet zo zijn maar je laat het zo wel merken.

Julius

With more on that story, here's correspondent *Alexander Al*:

> Dat je duidelijk weinig verstand van netwerken hebt.

Wat je hier bedoelt met 'verstand van netwerken' ontgaat mij.
Ik denk dat er eerder uit blijkt dat jij een beetje moeite hebt
met begrijpen wat ik schrijf.

Alexander Al

Julius wrote:
> [...]
>

> Wat je hier bedoelt met 'verstand van netwerken' ontgaat mij.
> Ik denk dat er eerder uit blijkt dat jij een beetje moeite hebt

het modem.

JR

On Mon, 22 Mar 2004 06:18:07 +0000, Danny wrote:

> *g* jij mag niet meer raden ;-)
> Dan moest je nog technische cursus doen ook.
> Was wel leuk (toen)
> Weet er echt niets meer van ;-)

Zou je nu _nu_ nog slagen voor een cursusje ;-)

http://www.novell.com/training/certinfo/cle/index.html

JR

Julius

With more on that story, here's correspondent *Alexander Al*:

> het modem.

Je zou niet de eerste of enige zijn hoor,
die mij schriftelijk niet begrijpt. Ik heb er banen,
relaties en vriendschappen door zien 'verdwijnen' :-P

RA

"Julius" <meo...@the.moon> ontboezemt:

> Je zou niet de eerste of enige zijn hoor,
> die mij schriftelijk niet begrijpt. Ik heb er banen,
> relaties en vriendschappen door zien 'verdwijnen' :-P

Shake hands!

--
Rotterdamse Aad

Alexander Al

RA wrote:

hou je het toch on-topic, twee modems doen idd aan hand-shacking :)

Danny

Alexander Al <alex...@pigearprod.cistron.nl> wrote:
>Julius wrote:
>het modem.

Ik ging op irc nog even verder met de "discussie"
Ik vind dat het hetzelfde is als wat er op onzetaal.nl staat:
-----------
http://www.onzetaal.nl/advies/weblog.html

Welk lidwoord hoort bij het woord weblog: de of het?

Een weblog is een soort dagboek op internet waarin een 'weblogger' verslag
doet van zijn belevenissen, commentaar geeft op allerlei gebeurtenissen,
interessante links opneemt, enzovoort. Dit fenomeen is op het moment
van schrijven (augustus 2001) betrekkelijk nieuw. De term is dan ook
nog niet in de woordenboeken opgenomen. In de praktijk wordt zowel van
de weblog als van het weblog gesproken. Voor beide lidwoorden is iets
te zeggen. Weblog kan namelijk op verschillende manieren worden opgevat:

1. Als verkorting van weblogboek. Logboek is een het-woord (onzijdig),
dus dan zou weblog ook een het-woord moeten zijn.
2. Als samenstelling van web en de stam van het werkwoord loggen
('verbinden', waarbij het hier gaat om het verbinden van allerlei
volgens de weblogger interessante websites). Een woord dat wordt
gevormd van de stam van een werkwoord krijgt meestal de als
lidwoord. Het is bijvoorbeeld de loop (van lopen) en de val (van
vallen). Het ligt dan voor de hand om van de weblog te spreken.
3. Als leenwoord uit het Engels. Een Engelse leenwoord wordt vaak
een de-woord, tenzij de vorm of betekenis vergelijkbaar is met een
Nederlands het-woord. Dan krijgt het Engelse leenwoord ook het als
lidwoord. Het is bijvoorbeeld het notebook, vanwege het boek. Voor
weblog bestaat niet echt een (onzijdig) Nederlands equivalent. In
zo'n geval wordt meestal de gekozen, maar daar zijn uitzonderingen op.

Kortom, zowel de weblog als het weblog zijn in principe mogelijk. De tijd
moet uitwijzen welk lidwoord het meest gangbaar wordt en uiteindelijk in
de woordenboeken terechtkomt. Het is best mogelijk dat beide lidwoorden
naast elkaar gebruikt (blijven) worden, net als bij modem.

Zie ook de adviezen over de/het Brandenburger Tor en de/het Aviodome.

-------------

Groot was mijn lol dat de persoon in kwestie dus een FAX stuurde naar cistron
met daarop heel groot de tekst "HET MODEM" (wat dus uiteraard fout is ;-)

Ah well..

Julius

With more on that story, here's correspondent *Bert Rozenberg*:

> En nog nooit op het idee gekomen dat het wel eens aan jezelf zou kunnen
> liggen? Klinkt een beetje als iemand die 4.000 spookrijders op de snelweg
> tegenkomt :-)

"In het land der blinden werd eenoog ook pas koning toen de blinden
doorhadden dat zien wel handig was." - (copyleft)2003 jbt

Maar, om het even on-topic te houden; Ik zit gelukkig ruim onder de datalimiet,
en toen ik ooit een poging waagde me tussen het GOT gepeupel te bewegen, awel,
het spreekt voor zich dat ik *daar* al helemaal geen aansluiting vond,
schriftelijk dan ;)

Oh ja, en Fedora Core, wat een geweldige uitvinding!
Yum is nog beter dan apt, of mag ik dat hier niet zeggen ;) ?

Grtz

Julius

P.S. De modem.

HansH

> Julius
>
> P.S. De modem.

Bij twijfel: het modemPJE.

HansH

Alexander Al

Julius wrote:

> Oh ja, en Fedora Core, wat een geweldige uitvinding!
> Yum is nog beter dan apt, of mag ik dat hier niet zeggen ;) ?

nee

> P.S. De modem.

het modem

het begint nu wel hilarisch te worden

Julius

With more on that story, here's correspondent *Bert Rozenberg*:

> Het woord modem is namelijk wel in de woordenboeken opgenomen. En die
> verklaren allemaal dat zowel 'het modem' als 'de modem' correct is.

http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/556
klik even op de link "Meer weten over deze en soortgelijke etc."
en zie dat over de laatste 30 jaar de score, qua naslagwerken,
voor "de modem" toch vrij hoog genoemd mag worden.

En dat Spectrum woordenboek uit 1994 durft die waardevolle
geschiedenis zelfs te 'vergeten'. Het lef!
Ik ben dus eerder oud(erwets), dan dat ik het echt mis heb,
voor mij heeft "de modem" het gewoon bewezen te zijn en ik
zie geen reden van "Julius Eigenwijzen" af te gaan wijken ;-)

Edgar

On Sun, 21 Mar 2004 19:51:46 +0100, "TheGuild" <cis...@sale.nl>
wrote:

>Wat is eigenlijk een modem? Moduleert een ISDN modem nog? Volgens mij niet
>(correct me if I'm wrong). Waarom heet het dan een ISDN modem?

Het is ISDN adapter;) Eigenlijk een netwerkkaart maar dan net iets
anders. De bitjes gaan digitaal de telefoonlijn op, omdat de telefoon
al digitaal is wordt er niets gemoduleerd.

Edgar

Verwijder invalid van mijn emailadres en maak er nl van...

Julius

With more on that story, here's correspondent *Bert Rozenberg*:

> Klopt. Dat komt door de oorsprong van het woord en de verandering van de
> betekenis. Dat had ik al eens uitgelegd, al had ik daarbij al gelijk
> voorspeld dat je het niet zou begrijpen.

Blijft een onzinverhaal.

> Er is geen reden om af te wijken van 'de modem'; tenslotte is het
> (voorlopig nog) correct Nederlands. Maar het is behoorlijk dom om 'het
> modem' als fout te bestempelen.

Het klinkt niet mooi, en dan vinden veel mensen het fout. Daarom
bestaat "het modem" in Julius Eigenwijzen ook gewoon helemaal niet.
Dat is niet dom, dat is een streven naar behoud van schoonheid.

Ruud Harmsen

Mon, 22 Mar 2004 20:29:26 +0000 (UTC): d...@dth.net (Danny): in
nl.taal:

> Welk lidwoord hoort bij het woord weblog: de of het?

De. Want 'het' klinkt niet.

--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com/index/whatsnew.htm update 20 maart 2004

Peter Elderson

Ruud Harmsen schreef:

> Mon, 22 Mar 2004 20:29:26 +0000 (UTC): d...@dth.net (Danny): in
> nl.taal:

> De. Want 'het' klinkt niet.

Wie zegt er nou nog weblog?

The Legend

"Bert Rozenberg" <Bert.Ro...@lekkerthuis.com> schreef in bericht

> [...]
> waarschijnlijk geschrapt worden.

> Dan weet je echt niets van de ontwikkeling van een taal.

> Klopt. Vroeger zag je zelden sukkels zeuren over termen die volgens de
> taalregels correct zijn, zoals 'het modem'.

> Precies. Zet snel je ADSL-modem uit en schakel je 300 bps modem weer in.
> tenslotte werkte dat goed en had je dat gewoon zo moeten laten.
>
> --
> Bert Rozenberg
> Stop fighting Spam, Start Ignoring it.
> http://www.spambright.com
> Voordat je kritiek hebt op de fouten van je vrouw moet je bedenken dat
juist die eigenschappen er waarschijnlijk voor hebben gezorgd dat ze geen
betere man kon krijgen dan diegene met wie ze getrouwd is.

En waar begon deze topic ook al weer over ?

Ed

Patrick

The Legend wrote:
> En waar begon deze topic ook al weer over ?

Is het niet 'dit topic'?

Patrick (duikt weg)

Julius

With more on that story, here's correspondent *Bert Rozenberg*:

> Maar jammer genoeg voor jou, wel correct.

De betekenis van "de modem" is helemaal niet veranderd.
En al zou dat zo zijn, dan is dat zeker niet een reden
om er een geslachtsverandering tegenaan te smijten,
het is ook "de computer" en "de codec", waarmee je
de modem eerder in verband zou moeten brengen.
Zo niet, dan zeg je: "Och, de computer is mannelijk,
maar de modem is dat niet." Ook niet als het
een intern modem betreft? Het is voor mij
het limiet weetjewel, het Rozenberg, het auto.

> Er zijn inderdaad veel domme mensen.
> 'updatete' en 'geüpdatet' zijn ook lelijk. Maar het feit dat er ergens een
> Julius rondloopt die het lelijk vindt, maakt het nog niet fout (behalve in
> het wereldje van die Julius dan).

Als ik zeg dat ik gelijk heb, dan weet ik dat iedereen
die mij een beetje kent weet dat ik inderdaad het gelijk heb.
Het ik weet het, het waarheid het is soms het hard.

Bram van Reemst

d...@dth.net (Danny) schreef op 22 mrt 2004:

> [...]

> loggen ('verbinden', waarbij het hier gaat om het verbinden van

> allerlei volgens de weblogger interessante websites). (...)

Bestaat 'loggen' wel als zelfstanding werkwoord in deze betekenis? Ik
ken het alleen maar als 'd.m.v. een log de snelheid van een schip
bepalen', en het daarvan afgeleide 'registreren wat er op een schip
(of op een computer) gebeurt'. Wat betreft het verbinden zijn er
natuurlijk inloggen en uitloggen. Maar ik vind dit een vergezochte
verklaring.

Je kunt weblog natuurlijk ook zien als een samenstelling van web+log.
Een log is een meetinstrument waarmee je de snelheid van een schip
kunt bepalen. Het is een de-woord.

In mijn taalgevoel overheerst echter de eerste verklaring, een
verkorting van weblogboek; het weblog dus.

Bram
[voortzetting discussie in nl.taal]

Message has been deleted

J.B.

Eva schreef in <MPG.1ac7f7566...@news.xs4all.nl> :

> [...]

Eehem. Goed kijken naar stap 2 en 3:
http://developer.novell.com/devres/storage/drivers/NWPA_Up_312.html

2. Install DOS and the CD-ROM driver on the target server machine.

3. Insert the NetWare 3.12 CD-ROM into the CD-ROM drive
and the NetWare 3.12 SYSTEM_1 diskette into the floppy drive.

4. Change directory to the D:\NETWARE.312\ENGLISH directory
on the CD-ROM, if its drive letter is D:

5. Install NetWare 3.12 as usual. If you are unsure how to
install NetWare 3.12, perform the following steps:

1. Enter install at the DOS prompt
2. If a message concerning Ethernet frame type changes appears, press <Enter>
3. Select Install new NetWare v3.12
4. Select Retain current disk partitions
etc.

Dus: Wie waren hier de eigenwijze leken? Eva en Alexander Al.
Dat even voor de geschiedenisboekjes en Google..
--
Adios

Julius B. Thyssen
De informatie verzonden met dit e-mailbericht is geschikt voor
wereldwijde publicatie; Gebruik van deze informatie door anderen
dan de geadresseerde(n) wordt aangemoedigd. Openbaarmaking,
vermenigvuldiging of verspreiding van deze informatie rulez!

Maarten te Paske

On Mon, 30 Oct 2006 15:29:52 +0100, J.B <Thy...@de.modem> wrote:

> Dus: Wie waren hier de eigenwijze leken? Eva en Alexander Al.

Jij bent de eigenwijze in deze; jij haalt immers een discussie uit 2004
aan om je gelijk te halen.

> Dat even voor de geschiedenisboekjes en Google..

Tsja, en dan de eerste keer vergeten je X-No-Archive header te
verwijderen.

Maarten
--
"Voor onze veiligheid moeten we een beetje van onze privacy inleveren."
-- Huis-aan-huisfolder "Nederland tegen terrorisme"

Alexander Al

J.B. schreef het volgende op 30-10-2006 15:29:

> [...]
>

> Dus: Wie waren hier de eigenwijze leken? Eva en Alexander Al.
> Dat even voor de geschiedenisboekjes en Google..

uh... waar heb je het over?

--
* Alexander Al
* E-mail: alexander@@scred.nl, E-mail: aal@@liacs.nl

J.B.

Maarten te Paske wrote:

> Jij bent de eigenwijze in deze; jij haalt immers een discussie uit 2004
> aan om je gelijk te halen.

Nee, ik hecht veel meer waarde aan andermans ongelijk
en een juiste weergave van de feiten, dan aan mijn gelijk.
Maar ik zie het al, te paske en te onpas verveelt zich,
en omdat je het zo vriendelijk vraagt:
Ik werd erover gemailed door degene die betreffende Netware
ooit heeft installed. Of ik de feiten er nog even bij kon
posten in Google. Mijn eerste respons was notabene:

"Dat kan eigenlijk niet meer met zulke oude threads,
of althans, dat vind Google niet echt leuk."

Zijn reactie was:

"Als het je toch lukt tracteer ik je op een Hoegaarden."

Toen ben ik eens gaan zoeken in mijn oude Forté Agent
archiefjes. Daarbij was ik nog extra gemotiveerd, omdat
die eigenwijze vingerwijzertjes hier weigerden hun
ongelijk toe te geven. In plaats daarvan deden ze wat
jij nu ook tracht te doen: Niet ter zake doende onzin
erbij halen, in de hoop their asses to saven.

> Tsja, en dan de eerste keer vergeten je X-No-Archive header te
> verwijderen.

Cancel ik een keer niet, gaat 'ie weer wat anders zoeken
om over te zeuren. Heb jij een leven, eigenlijk?
Het is trouwens "in dezen", met een n erbij.
Ja, vervelend nou hè, heb je toch weer een fout gemaakt.

A r d

In article <km6dk2t61qloff354...@2600.nl>, J.B.
says...

> Cancel ik een keer niet, gaat 'ie weer wat anders zoeken
> om over te zeuren. Heb jij een leven, eigenlijk?

Gelukkig heb je in ieder geval de Followup-To header ook weer
gevonden. Daarnaast kwam je ook weer tot het besef dat je geen
mail-to-news-gateway gebruikt.

Met andere woorden: Goed bezig Julius!

> Het is trouwens "in dezen", met een n erbij.

[...]

> Ja, vervelend nou hè, heb je toch weer een fout gemaakt.

Zegh Juul, heb jij dat nou nooit? Dat je wel eens moe wordt van
jezelf?

--
Grtx, Ard ( @ @ ) drA ,xtrG
------------------------o00o--(. .)--o00o-------------------------

J.B.

A r d wrote:

> Gelukkig heb je in ieder geval de Followup-To header ook weer
> gevonden. Daarnaast kwam je ook weer tot het besef dat je geen
> mail-to-news-gateway gebruikt.

Je hecht belang aan dingen die voor mij niet zo bijzonder zijn.
Followup-To headers plaats ik al zo'n jaar of 12, vooral als
duidelijk is dat een mogelijk vervolg zinloos zal zijn.

> [...]

Die "[...]" die je hier plaatst was er niet. Er stond gewoon:

Zie ook: http://www.onzetaal.nl/advies/teallen.php

> Zegh Juul, heb jij dat nou nooit? Dat je wel eens moe wordt van
> jezelf?

Integendeel. Het lijkt mij veel vermoeiender om last te hebben
van die obsessieve bemoeizucht van veel anderen hier.

Overigens een bijzonder vermakelijke thread nu, al met al:
http://groups.google.com/group/cistron.broadband/browse_frm/thread/115af49c8452f029/197325843f18376d
--
Adios

Julius B. Thyssen
De informatie verzonden met dit usenetbericht is geschikt voor

Maarten te Paske

On Tue, 31 Oct 2006 01:58:41 +0100, J.B <Thy...@de.modem> wrote:

> [...]
> eerste respons was notabene:
>
> "Dat kan eigenlijk niet meer met zulke oude threads, of althans, dat

Ooohooh, had dat direkt gezegd. Na je uitleg vind ik je posting
ab-so-luut niet kinderachtig meer !

> Zijn reactie was:
>
> "Als het je toch lukt tracteer ik je op een Hoegaarden."

Ik was in de veronderstelling dat jij geen bier dronk ?

> [...]
> daarvan deden ze wat jij nu ook tracht te doen: Niet ter zake doende
> onzin erbij halen, in de hoop their asses to saven.

Somebody needs a reality check here.

> Cancel ik een keer niet, gaat 'ie weer wat anders zoeken om over te
> zeuren. Heb jij een leven, eigenlijk? Het is trouwens "in dezen", met
> een n erbij. Ja, vervelend nou hè, heb je toch weer een fout gemaakt.

Juist ja. Ik neem aan dat je geen reactie meer hoeft na je eigen
dt-fout, en ik zie dat je inmiddels de andere posting gecanceld hebt.

Groet!

J.B.

J.B. wrote:

> "Dat kan eigenlijk niet meer met zulke oude threads,
> of althans, dat vind Google niet echt leuk."

En ja, ik maakte toen inderdaad een dt fout, dus die
laat ik er - zo ben ik namelijk gewoon - netjes in.

J.B.

Alexander Al wrote:

> uh... waar heb je het over?

De modem.

Alexander Al

J.B. schreef het volgende op 31-10-2006 20:51:

> De modem.

"wat jij wil"

A r d

In article <hk9ek2h1ot1s818bk...@2600.nl>, J.B.
says...

> Je hecht belang aan dingen die voor mij niet zo bijzonder zijn.

Deze conclusie trekken uit het bovenstaande lijkt mij onjuist.
Alhoewel de stelling op zich een juiste weergave van de
werkelijkheid lijkt ;-)

> Followup-To headers plaats ik al zo'n jaar of 12, vooral als
> duidelijk is dat een mogelijk vervolg zinloos zal zijn.

Die jaar of 12 is niet zo'n probleem, het te pas en te onpas (ja
ja, ik ga gewoon mee in je naamgrapjes. Hoi Maarten!) plaatsen van
die follow-up en het niet vermelden daarvan verdienen enige
aandacht.

> Die "[...]" die je hier plaatst was er niet.

Nee, ik had ook <blaat> kunnen typen, maar ik hoop niet de rotste
te zijn.

Getverderrie, zit ik voor de 1e maal ONGEWILD in een modem-thread.

--
Grtx, Ard ( @ @ ) drA ,xtrG

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us
as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching
magic pills and listening to repetitive electronic music."
(Kristian Wilson, Nintendo Inc 1989)