Cistron abonnee geen toegang tot dsltv?

Victor

Zijn er mensen met een Cistron ip-adres die WEL toegang hebben tot
www.dsltv.nl? Er zit een check op volgens mij, en ik mag alleen maar de
preview zien, volgens de tekst van de website.

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht

> Zijn er mensen met een Cistron ip-adres die WEL toegang hebben tot
> www.dsltv.nl? Er zit een check op volgens mij, en ik mag alleen maar de
> preview zien, volgens de tekst van de website.

Lachen...
Ik lees :
"Met DSL-TV bekijk je tv-programma's via een ADSL aansluiting. Dankzij de
snelheid van ADSL ontvang je live tv-beelden van een hoge kwaliteit. "

en op de volgende pagina:" DSL-TV werkt niet met ADSL "

Daar is lang over nagedacht......

Ruud.

robert

Ruud <ru...@geenmail.invalid>:

> en op de volgende pagina:" DSL-TV werkt niet met ADSL "
>
> Daar is lang over nagedacht......

Je miste het woordje 'Start'...

--
robert

Ruud

"robert" <{c.b}@allyourbass.org.invalid> schreef in bericht

Heb je gelijk in.
Oftewel, de lay-out van die pagina zuigt.
Met zo weinig tekst op een pagina hadden ze die laatst zin echt wel op één
regel kunnen zetten.
Maar je hebt gelijk, ik keek eroverheen.

Ruud.

Ruud

"robert" <{c.b}@allyourbass.org.invalid> schreef in bericht

Trouwens even gekeken via een "echte" XS4all aansluiting. Dan werkt het
wel, dus ex-CistroN-klanten worden vooralsnog gediscrimineerd.

Ruud

Victor

Om welke zenders gaat het?

Victor

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht
CNBC, FashionTV, Mezzo, TraceTV, Euronews, Travel Channel en voor de echte
liefhebber Spice Platinum (hardcore pr0n).
En de prijzen? 450 kbps-stream voor 3.95 en 1000 kbps-stream voor 7.95 per
maand.
En toen was de lol eraf.

Ruud.

Victor

Ruud wrote:
> [...]
> liefhebber Spice Platinum (hardcore pr0n).
> En de prijzen? 450 kbps-stream voor 3.95 en 1000 kbps-stream voor 7.95 per

TraceTV? Never heard of. Vijf andere kan ik al ontvangen. Waarom zou de
lol eraf zijn? Vanwege de kosten?

Victor

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht
Inderdaad, vanwege de kosten en het matige aanbod.
Met ADSL kan je alles wat hier aangeboden wordt toch wel opscharrelen.
Bovendien is ook dit nog een proef
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=634 dus het zal nog wel duurder
worden als het vast aangeboden wordt.

Ruud.

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht

> TraceTV? Never heard of.

Urban music en trance cultuur voor de nieuwe generatie stadsjongeren.
Ja, ja.....

Victor

Ruud wrote:
> Inderdaad, vanwege de kosten en het matige aanbod.
> Met ADSL kan je alles wat hier aangeboden wordt toch wel opscharrelen.
> [...]

Je zegt het zelf, het is nog een proef. En voor 4 euro zou ik als ik de
mogelijkheid had om het op mn tv te krijgen gelijk doen. Ik vind dit wel
goeie initiatieven en in Nederland moeten we niet zo zeuren om tarieven
voor extra zenders. Als je kijkt wat mijn schoonvader in Frankrijk of
een Engelsman moet betalen om tv te kijken dan mogen wij echt niet
klagen hoor.

Victor

Victor

Ruud wrote:

> Urban music en trance cultuur voor de nieuwe generatie stadsjongeren.
> Ja, ja.....

Kheb de url al gevonden, www.trace.tv. Franse zender, zijn altijd wel okee.

Victor

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht

Ik klaag echt niet want ik ontvang 30 tv-zenders en 39 radiozenders voor
9,13 euro.
Staat niet echt in verhouding denk ik. Bovendien krijg je deze 7 zenders (ze
zeggen 9 en noemen er maar 7) niet zomaar op je tv. Tenzij je het via je
tv-out van je pc doet. Op mijn tv zit althans voor zover ik weet geen
ADSL-aansluiting :-)

Ruud.

Victor

Ruud wrote:
> [...]
> zeggen 9 en noemen er maar 7) niet zomaar op je tv. Tenzij je het via je
> tv-out van je pc doet. Op mijn tv zit althans voor zover ik weet geen

Palmbuttlertje of XP Media Center doet al wonderen. Waarschijnlijk zit
jij bij een kabelstichting?

Victor

Miquel van Smoorenburg

Je wordt niet bewust gediscrimineerd. Ik ben hier niet bij betrokken,
maar dit geld vast alleen voor mxstream klanten ivm bandbreedte
overwegingen - de koppelingen met bbned voor zowel Cistron als
PowerDSL aansluitingen zijn dermate zwaar belast dat dit er vast
niet goed bij kan. Ook staat nog niet in de xs4all databases welk
abonnementtype er bij een bepaald IP adres hoort (dat probleem hebben
de Tiscali/babyXL lijnen ook), enzovoorts. Met andere woorden, de
infrastructuur is er nog niet klaar voor.

De koppelingen met bbned worden binnenkort uitgebreid (het contract
is eindelijk rond). Ik ken geen tijdsplanning, dat hangt niet alleen
van xs4all af.

De databases zouden eind deze week de IP/abonnements gegevens van
de Cistron klanten moeten bevatten (eindelijk!).

Het lijkt simpel maar er is echt veel werk verzet om de Cistron
klanten helemaal 100% te integreren met de XS4ALL omgeving zonder
dat de veranderingen simpelweg bij de klant neergelegd worden.

Mike.

Ruud

"Miquel van Smoorenburg" <miq...@cistron.invalid> schreef in bericht

De kreet gediscrimineerd bedoel ik niet zo negatief als het lijkt. Ik bedoel
meer dat de migratie van ex-CistroN klanten nog steeds niet voltooid is en
dat wij daarom nog niet "volwaardig" meedraaien als XS4All-klant. Ook dat
moet je niet negatief zien want ik heb niets te klagen en dat die DSL-TV
proef op een Fast-lijn wel werkt en op een Maxx niet zit ik niet mee.
Waarschijnlijk is dit wel IP-nr gerelateerd want ik krijg op www.dsltv.nl
via XS4all gewoon een andere pagina dan via BBned.

Ruud.

Robert

Ik heb een Cistron IP adres (BabyXL 2048 Doublespeed). DSLtv preview werkt
hier prima...

Robert

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> wrote in message
> [...]

Ruud

"Robert" <news.cistron.nl> schreef in bericht

> Ik heb een Cistron IP adres (BabyXL 2048 Doublespeed). DSLtv preview werkt
> hier prima...

De preview doet het misschien wel, maar vanaf een XS4all ip-nr zie je ook op
de startpage welke zenders er zijn en kan je je aanmelden. Vanaf een niet
XS4all ip-nr kan je alleen maar de preview kiezen.
Maar zoals Mike al schreef, is dit slechts een kwestie van tijd omdat de
migratie nog niet helemaal rond is.

Ruud.

varname

"Ruud" <ru...@geenmail.invalid> wrote in message

> [...]
> XS4all ip-nr kan je alleen maar de preview kiezen.
> Maar zoals Mike al schreef, is dit slechts een kwestie van tijd omdat de

das grappig, ik zit op een babyx 4Mb lijn (83.68.x.x), en ik krijg wel de
pagina met het zenderaanbod en de 'meld je nu aan!' link (zal je net zien
dat t al is aangepast).

Ruud

"varname" <v@j.b> schreef in bericht news:d3078f$jn1$1...@news.cistron.nl...

Hmmmm, hier (nog) niet .....

Jeroen Kleinjan

Miquel van Smoorenburg schreef:

Kunnen Babyxl klanten ook niet mee doen? Bij Babyxl lijkt bandbreedte
mij niet echt een probleem.

Miquel van Smoorenburg

In article <42554cc0$0$155$e4fe...@news.xs4all.nl>,
>Kunnen Babyxl klanten ook niet mee doen? Bij Babyxl lijkt bandbreedte
>mij niet echt een probleem.

Ehm, maar dat schrijf ik toch ook ? 1e paragraaf, een na laatste regel.

Mike.

Jeroen Kleinjan

sorry

Jurjen

In article <d307sa$kfv$1...@news.cistron.nl>, ru...@geenmail.invalid says...

> Hmmmm, hier (nog) niet .....

Hier ook nog niet, zal ook nog wel een paar weekies gaan duren denk
ik...

Eric Veldhuyzen

In article <d2uhtv$irg$1...@news.cistron.nl>, Ruud <ru...@geenmail.invalid> wrote:

> [...]
>zeggen 9 en noemen er maar 7) niet zomaar op je tv. Tenzij je het via je
>tv-out van je pc doet. Op mijn tv zit althans voor zover ik weet geen

Je kan het ook via je XBOX doen, als je daar het XBOX MediaCentre op
installeerd, die heeft wel Ethernet en TV-Out, en da's genoeg. En er
zijn vast nog wel meer mogelijkheden.

--
#!perl # Life ain't fair, but root passwords help.
# Eric Veldhuyzen http://terra.nu/

Maurice Janssen

Miquel van Smoorenburg wrote:
>De databases zouden eind deze week de IP/abonnements gegevens van
>de Cistron klanten moeten bevatten (eindelijk!).

Is dat nog gelukt, of duurt het wat langer? In het service center mis
ik nog een aantal opties, en ik dacht begrepen te hebben dat dat ook
samenhing met de gegevens in die database.

--
Maurice

Miquel van Smoorenburg

In article <d3njph$d31$1...@linux.z74.net>,

Maurice Janssen <maur...@xs4all.nl> wrote:

>Is dat nog gelukt, of duurt het wat langer?

Ze staan erin, het is gelukt.

>In het service center mis
>ik nog een aantal opties, en ik dacht begrepen te hebben dat dat ook
>samenhing met de gegevens in die database.

Welke opties mis je dan nog ? (Ik kan wel kijken maar ik ben lui :) )

Mike.

Maurice Janssen

Ik zie geen optie om je hostname in te stellen en bij de experimentele
opties staat geen ipv6-tunnel. Misschien zijn er nog meer opties die
er zouden moeten staan, maar die ken ik verder niet (en mis ik dus ook
niet ;-) ).

--
Maurice

Ruud

"Maurice Janssen" <maur...@xs4all.nl> schreef in bericht

En de optie DSL-TV ontbreekt ook, al heb ik daar geen behoefte aan.

Ruud.

Foetsji

Ruud schreef:

Het is stuk, maak het. ;-)

En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

-- Geen recht spoor zonder dwarsliggers. --

Miquel van Smoorenburg

In article <d3nqhp$fak$1...@linux.z74.net>,

> [...]
>opties staat geen ipv6-tunnel. Misschien zijn er nog meer opties die
>er zouden moeten staan, maar die ken ik verder niet (en mis ik dus ook

Er wordt nu naar gekeken en ik denk dat in de volgende release van
het service centre (intern wordt gewoon met releases gewerkt)
dit gefixed is.

Mike.

Onno

On Fri, 15 Apr 2005 11:27:45 +0000 (UTC), "Miquel van Smoorenburg"
<miq...@cistron.invalid> wrote:

>Er wordt nu naar gekeken en ik denk dat in de volgende release van
>het service centre (intern wordt gewoon met releases gewerkt)
>dit gefixed is.

Cool. Enig idee wat de ETA van die release is? Uren/dagen/weken? Een
ruwe gok is genoeg, ik zal je er niet aan houden. :) Ik zit een beetje
op die hostname DNS feature te wachten...

Onno

Miquel van Smoorenburg

In article <19cv51duhgqqlih0n...@4ax.com>,

Ergens volgende week, gok ik. je kan dan inderdaad de hostname
zetten, maar dat moet dan wel een .xs4all.nl hostname zijn of
een hostname van een domein wat je zelf beheert (je kan de reverse
naar alles zetten zolang de forward bestaat) - het ZSC laat niet
toe dat je zelf een hostname binnen cistron.nl kiest.

Mike.

Onno

On Fri, 15 Apr 2005 12:54:09 +0000 (UTC), "Miquel van Smoorenburg"
<miq...@cistron.invalid> wrote:

> [...]
>naar alles zetten zolang de forward bestaat) - het ZSC laat niet
>toe dat je zelf een hostname binnen cistron.nl kiest.

Yep, de forward heb ik al. Nu de reverse nog. Volgende week vind ik
mooi op tijd, bedankt.

Onno

Maurice Janssen

Miquel van Smoorenburg wrote:
[fix SC]

>Ergens volgende week, gok ik.

Prima, goed om te horen.

--
Maurice

Julius

Miquel van Smoorenburg typed:

> Ergens volgende week, gok ik. je kan dan inderdaad de hostname
> zetten, maar dat moet dan wel een .xs4all.nl hostname zijn of
> een hostname van een domein wat je zelf beheert

Gaaf!
--
Julius
http://jult.net http://jthz.com http://lulligvoorje.nl

Miquel van Smoorenburg

Het heeft even geduurd (er zijn wat mensen op vakantie) maar als
het goed is gaat die release a.s. maandag "live".

Mike.
--
One suspects that Chaucer would feel right at home on Usenet
-- The Jargon File, "flame".

JBT

Miquel van Smoorenburg typed:

> Het heeft even geduurd (er zijn wat mensen op vakantie) maar als
> het goed is gaat die release a.s. maandag "live".

Spannend!
Wel leuk, de whois op m'n ip levert nog Alphen a.d. Rhijn op, mooi zo laten ;-)

Anyway, ik zie wel.

Miquel van Smoorenburg

In article <a7ru71949ph8e41al...@jult.nl>,

JBT <bened...@de.modem> wrote:
>Miquel van Smoorenburg typed:

>Spannend!

Staat nu live.

>Wel leuk, de whois op m'n ip levert nog Alphen a.d. Rhijn op, mooi zo laten ;-)

Je bedoelt het adres van het role account? Hmmz ja dat wordt echt
wel een keer aangepast hoor.

Paul Slootman

Miquel van Smoorenburg <miq...@cistron.invalid> wrote:

>Staat nu live.

Mooi!

Was wel even zoeken, vroeger kon je bij een keuze uit het hoofdmenu van
de service centre kiezen voor "BACK" ipv. "WIJZIG". Nu moet je dus op
"Service Centre HOME" klikken, wat niet zo heel erg opvalt.

Paul Slootman

Edwin Pauli

Miquel van Smoorenburg wrote:
> Staat nu live.

Eindelijk! ;)
Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.

In het Service Center staat een voorbeeld configuratie, dat heb ik
overgenomen en in /etc/rc.conf gezet, op mijn FreeBSD 4.9 systeem.

# IPv6 configuratie

gif_interfaces="gif0"
gifconfig_gif0="62.216.12.182 194.109.5.241"
ipv6_enable="YES"
ipv6_network_interfaces="gif0"
ipv6_ifconfig_gif0="2001:888:10:3ce::2 prefixlen 64"
ipv6_defaultrouter="2001:888:10:3ce::1"

Na de netwerk configuratie opnieuw te hebben ingelezen is interface gif0
erbij gekomen en er is een tunnel naar Xs4all.

su-2.05b# ifconfig gif0
gif0: flags=8051<UP,POINTOPOINT,RUNNING,MULTICAST> mtu 1280
tunnel inet 62.216.12.182 --> 194.109.5.241
inet6 fe80::20c:6eff:febb:887a%gif0 prefixlen 64 scopeid 0x7
inet6 2001:888:10:3ce::2 prefixlen 64

Als ik nu bijvoorbeeld een SSH verbinding naar xs6.xs4all.nl probeer te
maken, gebeurt er niks -> tcpdump 'ziet' ook geen pakketjes voorbij komen.

Ben ik nog iets vergeten?

Ard van Breemen

Miquel van Smoorenburg wrote:

> Staat nu live.

Hmmmm, maar als ik het dan probeer dan krijg ik:

'a62-216-22-210.adsl.cistron.nl A 62.216.22.210' in zone adsl.cistron.nl
not found, can't remove it. .

Op dit moment is dus mijn forward weg, en de reversed PTR't nog gewoon
naar a62-216-22-210.adsl.cistron.nl. .

Is dat een bugje (mischien te enthousiast doorgeklikt ofzo) of moet ik
nog iets langer wachten?

Heh, als je per ongeluk bezig bent met een nsupdate, dan mag hij ook
wijzen naar gw-cistron.kwaak.net, scheelt me weer wat klikwerk 8-D.

Jeroen Huisman

Ard van Breemen wrote:

> [...]
> naar a62-216-22-210.adsl.cistron.nl. .
>
> Is dat een bugje (mischien te enthousiast doorgeklikt ofzo) of moet ik

zelfde hier:
'a62-216-26-175.adsl.cistron.nl A 62.216.26.175' in zone adsl.cistron.nl

not found, can't remove it. .

Jeroen

Oscar Balm

Op ma 09 mei 2005 07:15:04p gaf Jeroen Huisman het volgende prijs aan
cistron.broadband:

> zelfde hier:
> 'a62-216-26-175.adsl.cistron.nl A 62.216.26.175' in zone
> adsl.cistron.nl not found, can't remove it. .
>
> Jeroen

same here:
'a62-216-27-77.adsl.cistron.nl A 62.216.27.77' in zone adsl.cistron.nl

not found, can't remove it.

Oscar
Oscar Balm
Alphen aan den Rijn, Nederland
Madness takes its toll; please have exact change.

Miquel van Smoorenburg

In article <427f933f$0$54427$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Ard van Breemen <goa...@cistron.nl> wrote:

> [...]
>not found, can't remove it. .
>
>Op dit moment is dus mijn forward weg, en de reversed PTR't nog gewoon

Euh.. da's niet goed. Niet goed getest, dus ?

>Is dat een bugje (mischien te enthousiast doorgeklikt ofzo) of moet ik
>nog iets langer wachten?

Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

>Heh, als je per ongeluk bezig bent met een nsupdate, dan mag hij ook
>wijzen naar gw-cistron.kwaak.net, scheelt me weer wat klikwerk 8-D.

Denk je dat het gemaild wordt naar iemand die het met de hand
intikt? Gelukkig niet :)

Mike.

Edwin Pauli

Miquel van Smoorenburg wrote:
> Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

Hier werkte het wel. De cust.*.*.adsl.cistron.nl, heb ik veranderd in
*.xs4all.nl.

--
Edom

Milan

Miquel van Smoorenburg schreef:

> Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

Ik heb 't gewoon gedaan en volgens mij is het goed gegaan:

Hostname voor vast IP adres gewijzigd:

Deleted cust.19.39.adsl.cistron.nl A 62.216.19.39
Deleted 39.19.216.62.in-addr.arpa PTR cust.19.39.adsl.cistron.nl.
Added 39.19.216.62.in-addr.arpa PTR ik.heb.linesync.nl.

Milan

Erik Bos

Edwin Pauli <ed...@epauli.dyndns.org> writes:

># IPv6 configuratie

Met tcpdump zou je minimaal je eigen uitgaand ip(v6)verkeer moeten zien. Kan
je de output van ifconfig & netstat -nr posten ? Heb je trouwens een lokale
firewall ?

Edwin Pauli

Erik Bos wrote:
> Met tcpdump zou je minimaal je eigen uitgaand ip(v6)verkeer moeten zien. Kan
> je de output van ifconfig & netstat -nr posten ?

De output van ifconfig:

su-2.05b# ifconfig
sis0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::20c:6eff:febb:887a%sis0 prefixlen 64 scopeid 0x1
inet 192.168.1.9 netmask 0xffffff00 broadcast 192.168.1.255
ether 00:0c:6e:bb:88:7a
media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
status: active
xl0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
options=3<rxcsum,txcsum>
inet6 fe80::250:daff:fe91:c3b8%xl0 prefixlen 64 scopeid 0x2
inet 62.216.12.182 netmask 0xffffff00 broadcast 62.216.12.255
ether 00:50:da:91:c3:b8
media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
status: active
xl1: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
options=3<rxcsum,txcsum>
inet6 fe80::201:3ff:fed7:bfbe%xl1 prefixlen 64 scopeid 0x3
inet 192.168.2.1 netmask 0xfffffff0 broadcast 192.168.2.15
ether 00:01:03:d7:bf:be
media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
status: active
lo0: flags=8049<UP,LOOPBACK,RUNNING,MULTICAST> mtu 16384
inet6 ::1 prefixlen 128
inet6 fe80::1%lo0 prefixlen 64 scopeid 0x4
inet 127.0.0.1 netmask 0xff000000
faith0: flags=8002<BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500
stf0: flags=0<> mtu 1280

gif0: flags=8051<UP,POINTOPOINT,RUNNING,MULTICAST> mtu 1280
tunnel inet 62.216.12.182 --> 194.109.5.241
inet6 fe80::20c:6eff:febb:887a%gif0 prefixlen 64 scopeid 0x7
inet6 2001:888:10:3ce::2 prefixlen 64

su-2.05b#

En dan de routing tabellen. Ik had daar al naar gekeken en zag een route
staan naar Xs4all, dus dacht dat dat wel goed zou zijn. Klopt dat ook?

su-2.05b# netstat -r
Routing tables

Internet:
Destination Gateway Flags Refs Use Netif Expire
default nrp-4.bras-1.ams-t UGSc 23 94677 xl0
CISBRD-CUST-DHCP-N link#2 UC 2 0 xl0
nrp-4.bras-1.ams-t 00:30:94:9c:0e:2b UHLW 23 0 xl0 398
epauli.xs4all.nl 00:50:da:91:c3:b8 UHLW 1 258 lo0
localhost.epauli localhost.epauli UH 1 4049 lo0
192.168.1 link#1 UC 3 0 sis0
PIV-2400.epauli 00:60:08:54:e1:0a UHLW 7 23822 sis0 1147
PIV-1700.epauli 00:10:b5:08:43:37 UHLW 0 7444 sis0 1145
192.168.1.22 00:0d:9d:81:69:7c UHLW 2 56141 sis0 1145
192.168.2/28 link#3 UC 0 0 xl1

Internet6:
Destination Gateway Flags Netif Expire
:: localhost UGRSc lo0 =>
default xs4all974.ipv6.xs4 UGSc gif0
localhost localhost UH lo0
::ffff:0.0.0.0 localhost UGRSc lo0
2001:888:10:3ce:: link#7 UC gif0
xs4all974.ipv6.xs4 link#7 UHLW gif0
tunnel974.ipv6.xs4 link#7 UHL lo0
fe80:: localhost UGRSc lo0
fe80::%sis0 link#1 UC sis0
fe80::20c:6eff:feb 00:0c:6e:bb:88:7a UHL lo0
fe80::%xl0 link#2 UC xl0
fe80::250:daff:fe9 00:50:da:91:c3:b8 UHL lo0
fe80::%xl1 link#3 UC xl1
fe80::201:3ff:fed7 00:01:03:d7:bf:be UHL lo0
fe80::%lo0 fe80::1%lo0 Uc lo0
fe80::1%lo0 link#4 UHL lo0
fe80::%gif0 link#7 UC gif0
fe80::20c:6eff:feb link#7 UHL lo0
ff01:: localhost U lo0
ff02:: localhost UGRS lo0
ff02::%sis0 link#1 UC sis0
ff02::%xl0 link#2 UC xl0
ff02::%xl1 link#3 UC xl1
ff02::%lo0 localhost UC lo0
ff02::%gif0 link#7 UC gif0

> Heb je trouwens een lokale firewall ?

Ja, maar dat filtert geloof ik alleen een paar TCP/IP poorten, o.a. 3306
en 5432 voor MySQL en PostgreSQL, dat van buitenaf niet bereikbaar hoeft
te zijn.

Ik ga er nog eens naar kijken.

--
Edwin

Maurice Janssen

Miquel van Smoorenburg wrote:

>Staat nu live.

Heel fijn, werkt zo te zien goed. Nu nog even wachten op een reload van
de zonefile, maar dat zal ook wel goed gaan.

--
Maurice

Onno

On Mon, 9 May 2005 17:45:27 +0000 (UTC), "Miquel van Smoorenburg"
<miq...@cistron.invalid> wrote:

> [...]

[..]

>Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

Bij mij deed ie 't prima. Magoed, dat lijkt meer mazzel gezien de
andere berichten. Toch bedankt dat het nu werkt, voor mij in ieder
geval. :)

Onno

jeroen

Oscar Balm wrote:

> same here:
> 'a62-216-27-77.adsl.cistron.nl A 62.216.27.77' in zone adsl.cistron.nl
> not found, can't remove it.

'a83-68-3-131.adsl.cistron.nl A 83.68.3.131' in zone adsl.cistron.nl not

found, can't remove it. .

/jeroen

Maurice Janssen

Maurice Janssen wrote:

>Heel fijn, werkt zo te zien goed. Nu nog even wachten op een reload van
>de zonefile, maar dat zal ook wel goed gaan.

Yep:
$ host 195.64.93.190
190.93.64.195.in-addr.arpa domain name pointer gemini.z74.net.

XS4ALL bedankt.

--
Maurice

Edwin Pauli

Edwin Pauli wrote:
> Ja, maar dat filtert geloof ik alleen een paar TCP/IP poorten, o.a. 3306
> en 5432 voor MySQL en PostgreSQL, dat van buitenaf niet bereikbaar hoeft
> te zijn.

ipfilter blokkeerde dus ook ipv6 verkeer.
Probleem opgelost. :)

epauli@epauli:~% ping6 -n newszilla6.xs4all.nl
PING6(56=40+8+8 bytes) 2001:888:10:3ce::2 --> 2001:888:0:4::119
16 bytes from 2001:888:0:4::119, icmp_seq=0 hlim=62 time=18.501 ms
16 bytes from 2001:888:0:4::119, icmp_seq=1 hlim=62 time=44.093 ms
16 bytes from 2001:888:0:4::119, icmp_seq=2 hlim=62 time=15.487 ms
16 bytes from 2001:888:0:4::119, icmp_seq=3 hlim=62 time=20.188 ms

--
Edwin

JBT

Miquel van Smoorenburg typed:

> Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

Ik hou het in de gaten, maar het ziet er prima uit;

Asking g.root-servers.net for 116.95.64.195.in-addr.arpa PTR record:
g.root-servers.net says to go to sec3.apnic.net. (zone: 195.in-addr.arpa.)

Asking sec3.apnic.net. for 116.95.64.195.in-addr.arpa PTR record:
sec3.apnic.net [202.12.28.140] says to go to ns2.xs4all.nl. (zone:
95.64.195.in-addr.arpa.)

Asking ns2.xs4all.nl. for 116.95.64.195.in-addr.arpa PTR record: Reports
jult.net. [from 194.109.9.100]

Answer:
195.64.95.116 PTR record: jult.net. [TTL 86400s] [A=195.64.95.116]

Lijkt me A-OK dus ;-)

Edwin Pauli

JBT wrote:
> Ik hou het in de gaten, maar het ziet er prima uit;

Hier gaat het toch niet helemaal goed.
Ik had epauli.xs4all.nl gekozen, maar fampauli.xs4all.nl leek me toch
beter, dus ik had de naam nogmaals veranderd.

epauli@Debian-ws:~$ host 62.216.12.182
Name: fampauli.xs4all.nl
Address: 62.216.12.182

epauli@Debian-ws:~$ host fampauli.xs4all.nl
fampauli.xs4all.nl does not exist, try again

--
Edwin

Edwin Pauli

Edwin Pauli wrote:
> epauli@Debian-ws:~$ host 62.216.12.182
> Name: fampauli.xs4all.nl
> Address: 62.216.12.182
>
> epauli@Debian-ws:~$ host fampauli.xs4all.nl
> fampauli.xs4all.nl does not exist, try again

Terwijl dit wel goed is gegaan.

Hostname voor vast IP adres gewijzigd:

Deleted epauli.xs4all.nl A 62.216.12.182
Added fampauli.xs4all.nl A 62.216.12.182
Deleted 182.12.216.62.in-addr.arpa PTR epauli.xs4all.nl.
Added 182.12.216.62.in-addr.arpa PTR fampauli.xs4all.nl.

--
Edwin

jeroen

jeroen wrote:

> 'a83-68-3-131.adsl.cistron.nl A 83.68.3.131' in zone adsl.cistron.nl not
> found, can't remove it. .
>
> /jeroen

Als ik het weer terug wil zetten naar de oude cistron hostname krijg ik
de volgende foutmelding:
Het forward record (A) van a83-68-3-131.adsl.cistron.nl verwijst niet
naar dit ip-adres

Het gevolg is dat ik geen mail via de eigen mailserver naar iemand
binnen xs4all kan sturen. Andere heb ik nog niet geprobeerd.

/jeroen

Message has been deleted

Miquel van Smoorenburg

In article <d5oi6h$c8s$1...@news.cistron.nl>,

Bij het updaten van DNS records moet je denken aan uren (tot aan
maximaal een dag), niet minuten. De standaard TTL (Time To Live,
de tijd dat een record gecached wordt door resolvers) is 1 dag.

Mike.

christiaan

> [...]
> maximaal een dag), niet minuten. De standaard TTL (Time To Live,
> de tijd dat een record gecached wordt door resolvers) is 1 dag.

Ik zal mijn vraag dan maar hier midden in zetten..

Ik heb een domein, waarbij ik zelf DNS records kan toevoegen (draai geen
eigen DNS, gewoon via provider dus).

De volgende types kan ik toevoegen: A, TXT, CNAME en MX records.
Welke hiervan moet ik toevoegen om ik.wil.een.*domein*.nl te krijgen als
reversed DNS?
Zoals jullie zien heb ik er niet super veel kaas van gegeten, ik hoop
ook dat het mogelijk is, kan iemand me dit vertellen?

Chris

JBT

christiaan typed:

> De volgende types kan ik toevoegen: A, TXT, CNAME en MX records.
> Welke hiervan moet ik toevoegen om ik.wil.een.*domein*.nl te krijgen als
> reversed DNS?

A record naar je IP-adres.
CNAME voor een alias, dus zeg maar je "ik.wil.een" gedeelte.
Is een beetje afhankelijk van de DNS-software hoe ze wat noemen.

Als je Apache draait, en je wilt dat de server luistert naar alle hostnames
(dus ook foutgetypte), gebruik dan in httpd.conf
ServerAlias *.domein.nl
en zorg dat je een A record voor "*" naar je IP laat wijzen.

Daarna kun je leuk met module Rewrite URL-etje gaan mangelen ;-)
bijvoorbeeld zoiets:

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
ServerName domein.nl
ServerAlias *.domein.nl
DocumentRoot /var/www/je_doc_root
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^domein.nl(:80)?$
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^lolwwwvervanging.domein.nl(:80)?$
RewriteRule ^/(.*) http://lolwwwvervanging.domein.nl/$1
[L,R]
RewriteOptions inherit
</VirtualHost>

Jeroen Huisman

Nu is fe foutmelding:
a62-216-26-175.adsl.cistron.nl staat niet in Het systeem van XS4ALL. .

oeps en ik lees nu net verder en zie de oproep om het niet te gebruiken.

Jeroen

Miquel van Smoorenburg

In article <d5ot50$ooh$1...@news.cistron.nl>,

christiaan <chris...@apennootjepunt.nl> wrote:

> [...]
>Zoals jullie zien heb ik er niet super veel kaas van gegeten, ik hoop
>ook dat het mogelijk is, kan iemand me dit vertellen?

De forward DNS (A records, enzo) beheer jij dus dat moet je zelf
aanpassen, de reverse DNS (van een IP adres naar een hostnaam)
beheert xs4all (die is eigenaar/beheerder van die IP range) dus
die moet je de reverse laten aanpassen (via service centre).

Dus eerst een A record zelf aanmaken:

$ORIGIN *domein*.nl.

ik.wil.een IN A 1.2.3.4

(syntax hangt een beetje van je DNS service af)

Daarna kan je als het goed is in het xs4all service centre de
reverse DNS van je ADSL lijn, 1.2.3.4, naar ik.wil.een.*domein*.nl
laten wijzen.

Mike.

Paul Slootman

Milan <milan...@not.want.to.be.spam.med> wrote:

>Ik heb 't gewoon gedaan en volgens mij is het goed gegaan:
>
>Hostname voor vast IP adres gewijzigd:
>
>Deleted cust.19.39.adsl.cistron.nl A 62.216.19.39

Het lijkt dus goed te gaan voor cust.XX.XX.adsl.cistron.nl klanten, en
fout voor aXX-XXX-XX-XXX-.adsl.cistron.nl klanten...

Bij mij ging het ook goed, maar ik heb het ook voor een cust.XX lijn
gedaan...

Paul Slootman

Jurjen

In article <d5pqsl$mre$1...@news.cistron.nl>, miq...@cistron.invalid
says...

> [...]
>
> Daarna kan je als het goed is in het xs4all service centre de
> reverse DNS van je ADSL lijn, 1.2.3.4, naar ik.wil.een.*domein*.nl

Leuk spul :)
Maar ik mis de mogelijkheid om helemaal geen reverse dns adres in te
vullen... Ik zou graag alleen mn ip adres willen hebben als reverse
lookup, kan dat :)?

christiaan

> [...]
>
> Daarna kan je als het goed is in het xs4all service centre de
> reverse DNS van je ADSL lijn, 1.2.3.4, naar ik.wil.een.*domein*.nl

Bedankt (jullie beiden).

Heb het inmiddels werkend, alleen als ik het nu nogmaals wil wijzigen
krijg ik de melding "domein.nl is niet bekend in Het systeem van
XS4ALL." zoals ik hier al eerder heb gelezen.

Hoop dat het (snel) wordt gefixt, want vond mn eerst gekozen naam toch
niet zo leuk :D

JBT

christiaan typed:

> Heb het inmiddels werkend, alleen als ik het nu nogmaals wil wijzigen
> krijg ik de melding "domein.nl is niet bekend in Het systeem van
> XS4ALL." zoals ik hier al eerder heb gelezen.

Wacht de zone-updates eerst eens af. Maximaal 48 uur, geloof ik.

Jurjen

In article <cgd181tninsrrpgsq...@jult.nl>,
bened...@de.modem says...

> christiaan typed:

> Wacht de zone-updates eerst eens af. Maximaal 48 uur, geloof ik.

Wel raar dat het zolang moet duren, heb hier de update staan op 1 minuut
voor mijn eigen domeinen. En naar mijn weten worden ze werldwijd
tegenwoordig ook een aantal keer per uur geupdate toch? Of haal ik nu
iets door elkaar?

JBT

Jurjen typed:

> [...]

> voor mijn eigen domeinen. En naar mijn weten worden ze wereldwijd

> tegenwoordig ook een aantal keer per uur geupdate toch? Of haal ik nu

In ieder geval is de zone-update die je invoert via het service-center
meteen updated op 194.109.9.100, maar da's logisch, want die zit
vast aan de database ;)
Mijn reverse record was pas elders merkbaar na vannacht.

Onno

On Tue, 10 May 2005 10:44:45 +0000 (UTC), Paul Slootman
<paul+...@wurtel.net> wrote:

>Het lijkt dus goed te gaan voor cust.XX.XX.adsl.cistron.nl klanten, en
>fout voor aXX-XXX-XX-XXX-.adsl.cistron.nl klanten...

Voorbarige conclusie. Bij mij ging het ook goed, en ik ben een ex
a-IP-.adsl.cistron etc.

Onno

Maurice Janssen

En iemand met een cust.x.y hostname postte hier (of xs4all.general ?)
dat het niet goed ging.

--
Maurice

Jeroen

Maurice Janssen wrote:

> En iemand met een cust.x.y hostname postte hier (of xs4all.general ?)
> dat het niet goed ging.

Klopt, dat was ik ;)

Miquel, als je tijd hebt, zou je: 195.64.89.218 willen laten
resolven naar: home.intellit.nl?

Ik krijg namelijk:

'cust.89.218.adsl.cistron.nl A 195.64.89.218' in zone adsl.cistron.nl

not found, can't remove it.

dank!

--
Jeroen

Ard van Breemen

Jeroen wrote:
> [...]
> resolven naar: home.intellit.nl?
>
> Ik krijg namelijk:
>
> 'cust.89.218.adsl.cistron.nl A 195.64.89.218' in zone adsl.cistron.nl

Volgens mij is het juist beter om op deze test gewoon een warning te
geven. En de reversed change gewoon uit te voeren. Dan werkt het voor
ons allemaal :-).
Ok, en na een maand de warning weer omzetten naar een error om te
voorkomen dat je forward dns op de 1 of andere manier vol zit met vage
naampjes. De error is nu trouwens 'staat niet in Het systeem van XS4ALL',
dus ik heb een vermoeden dat Miquels wel bezig is :-).

Miquel van Smoorenburg

In article <4280e497$0$57983$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Ard van Breemen <goa...@cistron.nl> wrote:

Nee hoor, ik doe helemaal niets, want met het service centre heb
ik niets te maken. Niet dat ik het niet wil fixen maar voordat
je weet hoe dat in elkaar steekt is ben je ook weer een
week of wat verder op z'n minst. En ieder z'n vak.

Ik geef een paar meldingen uit de nieuwsgroepen door aan de
programmeurs, dan kunnen die ernaar kijken.

Ga er ook niet vanuit dat door hier te posten "het is stuk"
dingen gerepareerd worden- ik zal kijken wat ik kan doen maar
ik garandeer niets, mocht je probleem blijven bestaan mail
de helpdesk, dat is de officieele support ingang.

Mike.

Milan

Miquel van Smoorenburg schreef:

Haha, de helpdesk. Toen ik ongeveer een week voordat men hier over
reverse dns mogelijkheden discussieerde, had ik gemaild of ze iets voor
me konden fixen. Toen kreeg ik van de sales afdeling een mailtje met dat
ik ze een taart moest sturen voor een reverse dns. Omdat ik bang was dat
die taart de medewerkers alleen maar van hun werk zou houden en omdat ik
mijns inzien al genoeg abonnementsgeld betaal heb ik besloten om maar
geen taart 'over te maken'.

Deze nieuwsgroep blijft je toch nog een beetje het Cistron gevoel geven,
maar de abonnementstarieven mogen wel wat meer xs4allerig worden wat mij
betreft.

Milan

JBT

Milan typed:

> Deze nieuwsgroep blijft je toch nog een beetje het Cistron gevoel geven,
> maar de abonnementstarieven mogen wel wat meer xs4allerig worden wat mij
> betreft.

Ik weet niet waar jij last van hebt, maar ik ben ooit overgestapt
van XS naar CistroN omdat het hier goedkoper was bij meer snelheid.
Voor mijn type abonnement zie ik geen verschil in de tarieven,
daarbij krijg ik nu wel reverse DNS, 200 MB webspace, 2G mailstorage
cadeau. Wat wil je, dat de tarieven omhoog gaan?

Miquel van Smoorenburg

In article <d5r2ih$cvk$1...@news.cistron.nl>,

Miquel van Smoorenburg <miq...@cistron.invalid> wrote:

>Ik geef een paar meldingen uit de nieuwsgroepen door aan de
>programmeurs, dan kunnen die ernaar kijken.

En dat hebben ze ook gedaan - het euvel is gevonden.

Als je je hostname wilt veranderen, moet je de NIEUWE hostname
invullen in het invulvakje waar nu cust.x.y of a62-216-x-y staat,
en dan op "wijzig" klikken.

Als je de oude hostname laat staan en op "wijzig" klikt hoor je
een foutmelding te krijgen. Maar daar ging iets niet goed. Dit
wordt zsm gefixt. In de tussentijd: eerst nieuwe hostname invullen
dan pas op "wijzig" klikken.

Ik heb verder alle bestaande forward/reverses voor zover ik
fouten kon vinden gerepareerd.

Mike.

Paul Slootman

Miquel van Smoorenburg <miq...@cistron.invalid> wrote:

>Als je de oude hostname laat staan en op "wijzig" klikt hoor je
>een foutmelding te krijgen. Maar daar ging iets niet goed. Dit

Ah, vandaar dat het bij mij wel goed ging :-)

Paul Slootman

Ard van Breemen

Miquel van Smoorenburg wrote:
> En dat hebben ze ook gedaan - het euvel is gevonden.

Joepie

> [...]
> een foutmelding te krijgen. Maar daar ging iets niet goed. Dit
> wordt zsm gefixt. In de tussentijd: eerst nieuwe hostname invullen

Daar was ik de eerste keer dus ook ingestonken. Die service center
(eergister voor het eerst gezien) is een beetje vaag in naampjes.
Eigenlijk zou in het hoofdscherm instellingen>> moeten staan, en in het
wijzig scherm gewoon wijzig>> . Door alle randjes en kleurtjes en alle
drukte herkende ik het invul veld niet meteen als een invulveld, en ik
wilde het zo snel mogelijk wijzigen. En aangezien het instellingen>>
knopje wijzig>> heet dacht ik dus dat dat wijzig>> knopje ook een
instellingen>> knopje was :-(.

> Ik heb verder alle bestaande forward/reverses voor zover ik
> fouten kon vinden gerepareerd.

Tanx! Het werkt!

(/me vind stiekum toch dat posten op cistron.broadband sneller werkt dan
mailen naar help...@xs4all.nl)

Oscar Balm

Op wo 11 mei 2005 06:21:01p gaf Ard van Breemen het volgende prijs aan
cistron.broadband:

Mwah, de helpdesk is soms zo slecht nog niet.
Ik had gisteravond om 23:07 (in navolging op het advies van Miquel) de
helpdesk gemailed met het verzoek 'hostname veranderen is stuk, fix het
aub'
Vandaag om 11:26 een mailtje gekregen met de vraag 'Welke hostname wilde
u precies aanmaken? Dan laat ik beheer (als ik de
foutmelding doorstuur) de hostname direct aanmaken.'
Om 12:25 daarop geantwoord.
Om 13:48 weer een reaktie 'Er ligt een verzoek bij beheer.'
Om 14:00 was mijn hostname in het servicecenter aangepast.
Vind ik wel netjes afgehandeld allemaal.
Oscar
Oscar Balm
Alphen aan den Rijn, Nederland
Think you're confused? Wait until I explain it.

jeroen

> [...]
> dan pas op "wijzig" klikken.
>
> Ik heb verder alle bestaande forward/reverses voor zover ik

Perfect, works like a charm :)

/jeroen

Martin Hello

Oscar Balm wrote:
> [...]
> Om 14:00 was mijn hostname in het servicecenter aangepast.
> Vind ik wel netjes afgehandeld allemaal.

Dan heb jij beter ervaringen dan ik. Ik mailde ze gisteren om 9:10 al
hierover, en behalve een auto-reply heb ik er nix meer over gehoord.

Martin.

Jeroen Huisman

Miquel van Smoorenburg wrote:

> Ik heb verder alle bestaande forward/reverses voor zover ik
> fouten kon vinden gerepareerd.

Thanx, nu werkt het wel.

Jeroen

Paul Slootman

[xs4all helpdesk]

Martin Hello <mar...@vendit.nl.invalid> wrote:

>Dan heb jij beter ervaringen dan ik. Ik mailde ze gisteren om 9:10 al
>hierover, en behalve een auto-reply heb ik er nix meer over gehoord.

Inderdaad...
Ik merkte op een colodoos nogal wat routerings problemen gedurende een
tijdje (wel bereikbaar van bepaalde plekken, en niet bereikbaar van
andere plekken), en had naar de helpdesk gemaild om te vragen wat er aan
de hand was. Nooit meer iets teruggehoord (behalve de automatische ACK).
Andere sites waarvan ik wist dat ze bij xs4all gehost worden hadden
dezelfde problemen. Gelukkig ging het vanzelf weer over na een tijdje.
(Dit was 29 maart.)

Paul Slootman

Martijn

Dat is mijn ervaring ook, de Helpdesk is volstrekt waardeloos. Vanaf
vorige week woensdagavond had ik nauwelijks meer verbinding op mijn 4480
BabyXL-lijn, veel minder dan een analoge verbinding. Vrijdagavond maar
eens gemaild, omdat ik nog steeds geen announce gezien had.
Zaterdagmiddag kwam ik erachter dat nog iemand exact hetzelfde probleem
had, zelfde netwerk, zelfde centrale, andere provider (Tiscali). Weer
een mailtje gestuurd met melding dat het dus waarschijnlijk in de
centrale zat. Zondag volgde een announce omdat ze die info van Tiscali
doorgestuurd kregen. Afgelopen dinsdagavond maar gemeld dat de storing
opgelost is en dat ze de announce kunnen updaten (is nog niet gebeurd
natuurlijk).

Nooit reactie gehad, behalve de auto-reply. In mijn laatste mailtje had
ik wel gevraagd of ze me een gedeelte van de 59 euro kunnen teruggeven
omdat ik bijna een week zonder internet heb gezet. En daar kwam
natuurlijk wel antwoord op: dat ik dat niet hoefde te proberen, daar
doen ze niet aan.

Ga het nog wel bij sales aankaarten natuurlijk, maar anders kunnen ze
een opzegging verwachten. Niet vanwege dit ene incident, het is de
zoveelste druppel. Als je 20 euro minder betaalt weet je dat je een
slechte helpdesk er gratis bij krijgt. Waarom XS4ALL denkt dat ze meer
kwaliteit leveren is mij VOLLEDIG onduidelijk. Tot nu toe ben ik zowel
bij de Helpdesk als bij Sales volstrekt incapabele medewerkers tegen
gekomen die of niet reageren of er zonder te lezen een standaardantwoord
in plakken.

Voor Miquel maak ik een grote uitzondering, ik heb veel respect voor
zijn houding en inzet.

Martijn.

Bart Kerkvliet

Was toch heel netjes gemeld in xs4all.announce? Eerst melding op 8-5 dat
er geen verbinding mogelijk was, later op 10-5 dat er performance
problemen waren.

--
Bart

Martijn

Nou ja, behalve dat ik dan geen reactie kreeg op mijn mails en dat de
announce ook niet klopte. Het was altijd al een performancemelding,
verbinding was wel mogelijk, al was het dan met 3.6kbps. En die
announces kwamen alleen maar omdat die vriend die het probleem ook had
de Tiscali Helpdesk 4x heeft gebeld. Die helpdesk heeft het toen laten
escaleren. Had het aan XS4ALL gelegen, dan was er nu nog niks gebeurd.
Het enige dat ze gedaan hebben is de melding van Tiscali/BabyXL posten.
En die staat er nu nog steeds trouwens.

Martijn.

christiaan

JBT wrote:
> christiaan typed:

> Wacht de zone-updates eerst eens af. Maximaal 48 uur, geloof ik.

Nog steeds dezelfde melding, zou nu toch wel helemaal verwerkt moeten
zijn zou je zeggen.

Miquel van Smoorenburg

In article <d62chj$15o$1...@news.cistron.nl>,

kan je eens aangeven wat je precies doet stap voor stap, en wat de
exacte melding is ? En ook om welke hostname of IP adres het gaat?

Mike.

christiaan

Miquel van Smoorenburg wrote:

> kan je eens aangeven wat je precies doet stap voor stap, en wat de
> exacte melding is ? En ook om welke hostname of IP adres het gaat?
>
> Mike.

1) inloggen op service centre
2) met pijltje naar midden van het scherm gaan, klikken op wijzigen :)
3) onder hostnaam bewerken de nieuwe hostnaam invullen waar al een
A-record van is gemaakt een aantal dagen geleden, en ook uitkomt en
pingt naar mijn IP.
4) de volgende melding krijgen: neukschaap.nl is niet bekend in Het
systeem van XS4ALL. .

heb nu al hostnaam wil.een.neukschaap.nl (62.216.15.81), met de account
"kikoo"

Zou ontzettend fijn zijn als je er even naar kan kijken.

Miquel van Smoorenburg

In article <d62u56$lko$1...@news.cistron.nl>,

$ host -t a neukschaap.nl
neukschaap.nl A 85.92.129.100

Je moet eerst in de DNS van neukschaap.nl het IP adres zetten naar
dat van je ADSL verbinding. Pas daarna kan je de reverse aanpassen.

Dat is expres gedaan om te voorkomen dat iedereen de reverse van
z'n ADSL Ip adres op domeinen van iemand anders gaat zetten.

Mike.