Cistron abonnee geen toegang tot dsltv?

Victor

Zijn er mensen met een Cistron ip-adres die WEL toegang hebben tot
www.dsltv.nl? Er zit een check op volgens mij, en ik mag alleen maar de
preview zien, volgens de tekst van de website.

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht

> Zijn er mensen met een Cistron ip-adres die WEL toegang hebben tot
> www.dsltv.nl? Er zit een check op volgens mij, en ik mag alleen maar de
> preview zien, volgens de tekst van de website.

Lachen...
Ik lees :
"Met DSL-TV bekijk je tv-programma's via een ADSL aansluiting. Dankzij de
snelheid van ADSL ontvang je live tv-beelden van een hoge kwaliteit. "

en op de volgende pagina:" DSL-TV werkt niet met ADSL "

Daar is lang over nagedacht......

Ruud.

robert

Ruud <ru...@geenmail.invalid>:

> en op de volgende pagina:" DSL-TV werkt niet met ADSL "
>
> Daar is lang over nagedacht......

Je miste het woordje 'Start'...

--
robert

Ruud

"robert" <{c.b}@allyourbass.org.invalid> schreef in bericht

Heb je gelijk in.
Oftewel, de lay-out van die pagina zuigt.
Met zo weinig tekst op een pagina hadden ze die laatst zin echt wel op één
regel kunnen zetten.
Maar je hebt gelijk, ik keek eroverheen.

Ruud.

Ruud

"robert" <{c.b}@allyourbass.org.invalid> schreef in bericht

Trouwens even gekeken via een "echte" XS4all aansluiting. Dan werkt het
wel, dus ex-CistroN-klanten worden vooralsnog gediscrimineerd.

Ruud

Victor

Om welke zenders gaat het?

Victor

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht
CNBC, FashionTV, Mezzo, TraceTV, Euronews, Travel Channel en voor de echte
liefhebber Spice Platinum (hardcore pr0n).
En de prijzen? 450 kbps-stream voor 3.95 en 1000 kbps-stream voor 7.95 per
maand.
En toen was de lol eraf.

Ruud.

Victor

Ruud wrote:
> [...]
> liefhebber Spice Platinum (hardcore pr0n).
> En de prijzen? 450 kbps-stream voor 3.95 en 1000 kbps-stream voor 7.95 per

TraceTV? Never heard of. Vijf andere kan ik al ontvangen. Waarom zou de
lol eraf zijn? Vanwege de kosten?

Victor

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht
Inderdaad, vanwege de kosten en het matige aanbod.
Met ADSL kan je alles wat hier aangeboden wordt toch wel opscharrelen.
Bovendien is ook dit nog een proef
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=634 dus het zal nog wel duurder
worden als het vast aangeboden wordt.

Ruud.

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht

> TraceTV? Never heard of.

Urban music en trance cultuur voor de nieuwe generatie stadsjongeren.
Ja, ja.....

Victor

Ruud wrote:
> Inderdaad, vanwege de kosten en het matige aanbod.
> Met ADSL kan je alles wat hier aangeboden wordt toch wel opscharrelen.
> [...]

Je zegt het zelf, het is nog een proef. En voor 4 euro zou ik als ik de
mogelijkheid had om het op mn tv te krijgen gelijk doen. Ik vind dit wel
goeie initiatieven en in Nederland moeten we niet zo zeuren om tarieven
voor extra zenders. Als je kijkt wat mijn schoonvader in Frankrijk of
een Engelsman moet betalen om tv te kijken dan mogen wij echt niet
klagen hoor.

Victor

Victor

Ruud wrote:

> Urban music en trance cultuur voor de nieuwe generatie stadsjongeren.
> Ja, ja.....

Kheb de url al gevonden, www.trace.tv. Franse zender, zijn altijd wel okee.

Victor

Ruud

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> schreef in bericht

Ik klaag echt niet want ik ontvang 30 tv-zenders en 39 radiozenders voor
9,13 euro.
Staat niet echt in verhouding denk ik. Bovendien krijg je deze 7 zenders (ze
zeggen 9 en noemen er maar 7) niet zomaar op je tv. Tenzij je het via je
tv-out van je pc doet. Op mijn tv zit althans voor zover ik weet geen
ADSL-aansluiting :-)

Ruud.

Victor

Ruud wrote:
> [...]
> zeggen 9 en noemen er maar 7) niet zomaar op je tv. Tenzij je het via je
> tv-out van je pc doet. Op mijn tv zit althans voor zover ik weet geen

Palmbuttlertje of XP Media Center doet al wonderen. Waarschijnlijk zit
jij bij een kabelstichting?

Victor

Miquel van Smoorenburg

Je wordt niet bewust gediscrimineerd. Ik ben hier niet bij betrokken,
maar dit geld vast alleen voor mxstream klanten ivm bandbreedte
overwegingen - de koppelingen met bbned voor zowel Cistron als
PowerDSL aansluitingen zijn dermate zwaar belast dat dit er vast
niet goed bij kan. Ook staat nog niet in de xs4all databases welk
abonnementtype er bij een bepaald IP adres hoort (dat probleem hebben
de Tiscali/babyXL lijnen ook), enzovoorts. Met andere woorden, de
infrastructuur is er nog niet klaar voor.

De koppelingen met bbned worden binnenkort uitgebreid (het contract
is eindelijk rond). Ik ken geen tijdsplanning, dat hangt niet alleen
van xs4all af.

De databases zouden eind deze week de IP/abonnements gegevens van
de Cistron klanten moeten bevatten (eindelijk!).

Het lijkt simpel maar er is echt veel werk verzet om de Cistron
klanten helemaal 100% te integreren met de XS4ALL omgeving zonder
dat de veranderingen simpelweg bij de klant neergelegd worden.

Mike.

Ruud

"Miquel van Smoorenburg" <miq...@cistron.invalid> schreef in bericht

De kreet gediscrimineerd bedoel ik niet zo negatief als het lijkt. Ik bedoel
meer dat de migratie van ex-CistroN klanten nog steeds niet voltooid is en
dat wij daarom nog niet "volwaardig" meedraaien als XS4All-klant. Ook dat
moet je niet negatief zien want ik heb niets te klagen en dat die DSL-TV
proef op een Fast-lijn wel werkt en op een Maxx niet zit ik niet mee.
Waarschijnlijk is dit wel IP-nr gerelateerd want ik krijg op www.dsltv.nl
via XS4all gewoon een andere pagina dan via BBned.

Ruud.

Robert

Ik heb een Cistron IP adres (BabyXL 2048 Doublespeed). DSLtv preview werkt
hier prima...

Robert

"Victor" <geenbe...@emailadres.nl> wrote in message
> [...]

Ruud

"Robert" <news.cistron.nl> schreef in bericht

> Ik heb een Cistron IP adres (BabyXL 2048 Doublespeed). DSLtv preview werkt
> hier prima...

De preview doet het misschien wel, maar vanaf een XS4all ip-nr zie je ook op
de startpage welke zenders er zijn en kan je je aanmelden. Vanaf een niet
XS4all ip-nr kan je alleen maar de preview kiezen.
Maar zoals Mike al schreef, is dit slechts een kwestie van tijd omdat de
migratie nog niet helemaal rond is.

Ruud.

varname

"Ruud" <ru...@geenmail.invalid> wrote in message

> [...]
> XS4all ip-nr kan je alleen maar de preview kiezen.
> Maar zoals Mike al schreef, is dit slechts een kwestie van tijd omdat de

das grappig, ik zit op een babyx 4Mb lijn (83.68.x.x), en ik krijg wel de
pagina met het zenderaanbod en de 'meld je nu aan!' link (zal je net zien
dat t al is aangepast).

Ruud

"varname" <v@j.b> schreef in bericht news:d3078f$jn1$1...@news.cistron.nl...

Hmmmm, hier (nog) niet .....

Jeroen Kleinjan

Miquel van Smoorenburg schreef:

Kunnen Babyxl klanten ook niet mee doen? Bij Babyxl lijkt bandbreedte
mij niet echt een probleem.

Miquel van Smoorenburg

In article <42554cc0$0$155$e4fe...@news.xs4all.nl>,
>Kunnen Babyxl klanten ook niet mee doen? Bij Babyxl lijkt bandbreedte
>mij niet echt een probleem.

Ehm, maar dat schrijf ik toch ook ? 1e paragraaf, een na laatste regel.

Mike.

Jeroen Kleinjan

sorry

Jurjen

In article <d307sa$kfv$1...@news.cistron.nl>, ru...@geenmail.invalid says...

> Hmmmm, hier (nog) niet .....

Hier ook nog niet, zal ook nog wel een paar weekies gaan duren denk
ik...

Eric Veldhuyzen

In article <d2uhtv$irg$1...@news.cistron.nl>, Ruud <ru...@geenmail.invalid> wrote:

> [...]
>zeggen 9 en noemen er maar 7) niet zomaar op je tv. Tenzij je het via je
>tv-out van je pc doet. Op mijn tv zit althans voor zover ik weet geen

Je kan het ook via je XBOX doen, als je daar het XBOX MediaCentre op
installeerd, die heeft wel Ethernet en TV-Out, en da's genoeg. En er
zijn vast nog wel meer mogelijkheden.

--
#!perl # Life ain't fair, but root passwords help.
# Eric Veldhuyzen http://terra.nu/

Maurice Janssen

Miquel van Smoorenburg wrote:
>De databases zouden eind deze week de IP/abonnements gegevens van
>de Cistron klanten moeten bevatten (eindelijk!).

Is dat nog gelukt, of duurt het wat langer? In het service center mis
ik nog een aantal opties, en ik dacht begrepen te hebben dat dat ook
samenhing met de gegevens in die database.

--
Maurice

Miquel van Smoorenburg

In article <d3njph$d31$1...@linux.z74.net>,

Maurice Janssen <maur...@xs4all.nl> wrote:

>Is dat nog gelukt, of duurt het wat langer?

Ze staan erin, het is gelukt.

>In het service center mis
>ik nog een aantal opties, en ik dacht begrepen te hebben dat dat ook
>samenhing met de gegevens in die database.

Welke opties mis je dan nog ? (Ik kan wel kijken maar ik ben lui :) )

Mike.

Maurice Janssen

Ik zie geen optie om je hostname in te stellen en bij de experimentele
opties staat geen ipv6-tunnel. Misschien zijn er nog meer opties die
er zouden moeten staan, maar die ken ik verder niet (en mis ik dus ook
niet ;-) ).

--
Maurice

Ruud

"Maurice Janssen" <maur...@xs4all.nl> schreef in bericht

En de optie DSL-TV ontbreekt ook, al heb ik daar geen behoefte aan.

Ruud.

Foetsji

Ruud schreef:

Het is stuk, maak het. ;-)

En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

-- Geen recht spoor zonder dwarsliggers. --

Miquel van Smoorenburg

In article <d3nqhp$fak$1...@linux.z74.net>,

> [...]
>opties staat geen ipv6-tunnel. Misschien zijn er nog meer opties die
>er zouden moeten staan, maar die ken ik verder niet (en mis ik dus ook

Er wordt nu naar gekeken en ik denk dat in de volgende release van
het service centre (intern wordt gewoon met releases gewerkt)
dit gefixed is.

Mike.

Onno

On Fri, 15 Apr 2005 11:27:45 +0000 (UTC), "Miquel van Smoorenburg"
<miq...@cistron.invalid> wrote:

>Er wordt nu naar gekeken en ik denk dat in de volgende release van
>het service centre (intern wordt gewoon met releases gewerkt)
>dit gefixed is.

Cool. Enig idee wat de ETA van die release is? Uren/dagen/weken? Een
ruwe gok is genoeg, ik zal je er niet aan houden. :) Ik zit een beetje
op die hostname DNS feature te wachten...

Onno

Miquel van Smoorenburg

In article <19cv51duhgqqlih0n...@4ax.com>,

Ergens volgende week, gok ik. je kan dan inderdaad de hostname
zetten, maar dat moet dan wel een .xs4all.nl hostname zijn of
een hostname van een domein wat je zelf beheert (je kan de reverse
naar alles zetten zolang de forward bestaat) - het ZSC laat niet
toe dat je zelf een hostname binnen cistron.nl kiest.

Mike.

Onno

On Fri, 15 Apr 2005 12:54:09 +0000 (UTC), "Miquel van Smoorenburg"
<miq...@cistron.invalid> wrote:

> [...]
>naar alles zetten zolang de forward bestaat) - het ZSC laat niet
>toe dat je zelf een hostname binnen cistron.nl kiest.

Yep, de forward heb ik al. Nu de reverse nog. Volgende week vind ik
mooi op tijd, bedankt.

Onno

Maurice Janssen

Miquel van Smoorenburg wrote:
[fix SC]

>Ergens volgende week, gok ik.

Prima, goed om te horen.

--
Maurice

Julius

Miquel van Smoorenburg typed:

> Ergens volgende week, gok ik. je kan dan inderdaad de hostname
> zetten, maar dat moet dan wel een .xs4all.nl hostname zijn of
> een hostname van een domein wat je zelf beheert

Gaaf!
--
Julius
http://jult.net http://jthz.com http://lulligvoorje.nl

Miquel van Smoorenburg

Het heeft even geduurd (er zijn wat mensen op vakantie) maar als
het goed is gaat die release a.s. maandag "live".

Mike.
--
One suspects that Chaucer would feel right at home on Usenet
-- The Jargon File, "flame".

JBT

Miquel van Smoorenburg typed:

> Het heeft even geduurd (er zijn wat mensen op vakantie) maar als
> het goed is gaat die release a.s. maandag "live".

Spannend!
Wel leuk, de whois op m'n ip levert nog Alphen a.d. Rhijn op, mooi zo laten ;-)

Anyway, ik zie wel.

Miquel van Smoorenburg

In article <a7ru71949ph8e41al...@jult.nl>,

JBT <bened...@de.modem> wrote:
>Miquel van Smoorenburg typed:

>Spannend!

Staat nu live.

>Wel leuk, de whois op m'n ip levert nog Alphen a.d. Rhijn op, mooi zo laten ;-)

Je bedoelt het adres van het role account? Hmmz ja dat wordt echt
wel een keer aangepast hoor.

Paul Slootman

Miquel van Smoorenburg <miq...@cistron.invalid> wrote:

>Staat nu live.

Mooi!

Was wel even zoeken, vroeger kon je bij een keuze uit het hoofdmenu van
de service centre kiezen voor "BACK" ipv. "WIJZIG". Nu moet je dus op
"Service Centre HOME" klikken, wat niet zo heel erg opvalt.

Paul Slootman

Edwin Pauli

Miquel van Smoorenburg wrote:
> Staat nu live.

Eindelijk! ;)
Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.

In het Service Center staat een voorbeeld configuratie, dat heb ik
overgenomen en in /etc/rc.conf gezet, op mijn FreeBSD 4.9 systeem.

# IPv6 configuratie

gif_interfaces="gif0"
gifconfig_gif0="62.216.12.182 194.109.5.241"
ipv6_enable="YES"
ipv6_network_interfaces="gif0"
ipv6_ifconfig_gif0="2001:888:10:3ce::2 prefixlen 64"
ipv6_defaultrouter="2001:888:10:3ce::1"

Na de netwerk configuratie opnieuw te hebben ingelezen is interface gif0
erbij gekomen en er is een tunnel naar Xs4all.

su-2.05b# ifconfig gif0
gif0: flags=8051<UP,POINTOPOINT,RUNNING,MULTICAST> mtu 1280
tunnel inet 62.216.12.182 --> 194.109.5.241
inet6 fe80::20c:6eff:febb:887a%gif0 prefixlen 64 scopeid 0x7
inet6 2001:888:10:3ce::2 prefixlen 64

Als ik nu bijvoorbeeld een SSH verbinding naar xs6.xs4all.nl probeer te
maken, gebeurt er niks -> tcpdump 'ziet' ook geen pakketjes voorbij komen.

Ben ik nog iets vergeten?

Ard van Breemen

Miquel van Smoorenburg wrote:

> Staat nu live.

Hmmmm, maar als ik het dan probeer dan krijg ik:

'a62-216-22-210.adsl.cistron.nl A 62.216.22.210' in zone adsl.cistron.nl
not found, can't remove it. .

Op dit moment is dus mijn forward weg, en de reversed PTR't nog gewoon
naar a62-216-22-210.adsl.cistron.nl. .

Is dat een bugje (mischien te enthousiast doorgeklikt ofzo) of moet ik
nog iets langer wachten?

Heh, als je per ongeluk bezig bent met een nsupdate, dan mag hij ook
wijzen naar gw-cistron.kwaak.net, scheelt me weer wat klikwerk 8-D.

Jeroen Huisman

Ard van Breemen wrote:

> [...]
> naar a62-216-22-210.adsl.cistron.nl. .
>
> Is dat een bugje (mischien te enthousiast doorgeklikt ofzo) of moet ik

zelfde hier:
'a62-216-26-175.adsl.cistron.nl A 62.216.26.175' in zone adsl.cistron.nl

not found, can't remove it. .

Jeroen

Oscar Balm

Op ma 09 mei 2005 07:15:04p gaf Jeroen Huisman het volgende prijs aan
cistron.broadband:

> zelfde hier:
> 'a62-216-26-175.adsl.cistron.nl A 62.216.26.175' in zone
> adsl.cistron.nl not found, can't remove it. .
>
> Jeroen

same here:
'a62-216-27-77.adsl.cistron.nl A 62.216.27.77' in zone adsl.cistron.nl

not found, can't remove it.

Oscar
Oscar Balm
Alphen aan den Rijn, Nederland
Madness takes its toll; please have exact change.

Miquel van Smoorenburg

In article <427f933f$0$54427$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Ard van Breemen <goa...@cistron.nl> wrote:

> [...]
>not found, can't remove it. .
>
>Op dit moment is dus mijn forward weg, en de reversed PTR't nog gewoon

Euh.. da's niet goed. Niet goed getest, dus ?

>Is dat een bugje (mischien te enthousiast doorgeklikt ofzo) of moet ik
>nog iets langer wachten?

Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

>Heh, als je per ongeluk bezig bent met een nsupdate, dan mag hij ook
>wijzen naar gw-cistron.kwaak.net, scheelt me weer wat klikwerk 8-D.

Denk je dat het gemaild wordt naar iemand die het met de hand
intikt? Gelukkig niet :)

Mike.

Edwin Pauli

Miquel van Smoorenburg wrote:
> Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

Hier werkte het wel. De cust.*.*.adsl.cistron.nl, heb ik veranderd in
*.xs4all.nl.

--
Edom

Milan

Miquel van Smoorenburg schreef:

> Nee, dat is een bug. Algemene oproep: nog niet gebruiken dus!

Ik heb 't gewoon gedaan en volgens mij is het goed gegaan:

Hostname voor vast IP adres gewijzigd:

Deleted cust.19.39.adsl.cistron.nl A 62.216.19.39
Deleted 39.19.216.62.in-addr.arpa PTR cust.19.39.adsl.cistron.nl.
Added 39.19.216.62.in-addr.arpa PTR ik.heb.linesync.nl.

Milan

Erik Bos

Edwin Pauli <ed...@epauli.dyndns.org> writes:

># IPv6 configuratie

Met tcpdump zou je minimaal je eigen uitgaand ip(v6)verkeer moeten zien. Kan
je de output van ifconfig & netstat -nr posten ? Heb je trouwens een lokale
firewall ?

Edwin Pauli

Erik Bos wrote:
> Met tcpdump zou je minimaal je eigen uitgaand ip(v6)verkeer moeten zien. Kan
> je de output van ifconfig & netstat -nr posten ?

De output van ifconfig:

su-2.05b# ifconfig
sis0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::20c:6eff:febb:887a%sis0 prefixlen 64 scopeid 0x1
inet 192.168.1.9 netmask 0xffffff00 broadcast 192.168.1.255
ether 00:0c:6e:bb:88:7a
media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
status: active
xl0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
options=3<rxcsum,txcsum>
inet6 fe80::250:daff:fe91:c3b8%xl0 prefixlen 64 scopeid 0x2
inet 62.216.12.182 netmask 0xffffff00 broadcast 62.216.12.255
ether 00:50:da:91:c3:b8
media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
status: active
xl1: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
options=3<rxcsum,txcsum>
inet6 fe80::201:3ff:fed7:bfbe%xl1 prefixlen 64 scopeid 0x3
inet 192.168.2.1 netmask 0xfffffff0 broadcast 192.168.2.15
ether 00:01:03:d7:bf:be
media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
status: active
lo0: flags=8049<UP,LOOPBACK,RUNNING,MULTICAST> mtu 16384
inet6 ::1 prefixlen 128
inet6 fe80::1%lo0 prefixlen 64 scopeid 0x4
inet 127.0.0.1 netmask 0xff000000
faith0: flags=8002<BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500
stf0: flags=0<> mtu 1280

gif0: flags=8051<UP,POINTOPOINT,RUNNING,MULTICAST> mtu 1280
tunnel inet 62.216.12.182 --> 194.109.5.241
inet6 fe80::20c:6eff:febb:887a%gif0 prefixlen 64 scopeid 0x7
inet6 2001:888:10:3ce::2 prefixlen 64

su-2.05b#

En dan de routing tabellen. Ik had daar al naar gekeken en zag een route
staan naar Xs4all, dus dacht dat dat wel goed zou zijn. Klopt dat ook?

su-2.05b# netstat -r
Routing tables

Internet:
Destination Gateway Flags Refs Use Netif Expire
default nrp-4.bras-1.ams-t UGSc 23 94677 xl0
CISBRD-CUST-DHCP-N link#2 UC 2 0 xl0
nrp-4.bras-1.ams-t 00:30:94:9c:0e:2b UHLW 23 0 xl0 398
epauli.xs4all.nl 00:50:da:91:c3:b8 UHLW 1 258 lo0
localhost.epauli localhost.epauli UH 1 4049 lo0
192.168.1 link#1 UC 3 0 sis0
PIV-2400.epauli 00:60:08:54:e1:0a UHLW 7 23822 sis0 1147
PIV-1700.epauli 00:10:b5:08:43:37 UHLW 0 7444 sis0 1145
192.168.1.22 00:0d:9d:81:69:7c UHLW 2 56141 sis0 1145
192.168.2/28 link#3 UC 0 0 xl1

Internet6:
Destination Gateway Flags Netif Expire
:: localhost UGRSc lo0 =>
default xs4all974.ipv6.xs4 UGSc gif0
localhost localhost UH lo0
::ffff:0.0.0.0 localhost UGRSc lo0
2001:888:10:3ce:: link#7 UC gif0
xs4all974.ipv6.xs4 link#7 UHLW gif0
tunnel974.ipv6.xs4 link#7 UHL lo0
fe80:: localhost UGRSc lo0
fe80::%sis0 link#1 UC sis0
fe80::20c:6eff:feb 00:0c:6e:bb:88:7a UHL lo0
fe80::%xl0 link#2 UC xl0
fe80::250:daff:fe9 00:50:da:91:c3:b8 UHL lo0
fe80::%xl1 link#3 UC xl1
fe80::201:3ff:fed7 00:01:03:d7:bf:be UHL lo0
fe80::%lo0 fe80::1%lo0 Uc lo0
fe80::1%lo0 link#4 UHL lo0
fe80::%gif0 link#7 UC gif0
fe80::20c:6eff:feb link#7 UHL lo0