Türkiye'nin İlk Organize Hayvancılık Bölgesi Diyarbakır'da Kuruluyor

Serdal Demir

Türkiye'nin İlk Organize Hayvancılık Bölgesi Diyarbakır'da Kuruluyor

Aslında bu yatırım için neden Diyarbakır ili seçilde nedenlerini herkes biliyordur. Şu bir gerçekki bu organize hayvancılık bölgesini hak eden Diyarbakır'dan daha kapasiteli iller bulunmaktadır. Artık özellikle Gıda ve Tarım politikalarını belirlerken Bakanların siyasi yatırımlarından kurtulmamız gerekiyor. Sayın Bakanın seçim bölgesi ve memleketi olması hesabıyla yapılan bir yatırım olarak görüyorum ben. Çünkü Sayın Eker bu taraflı tutumunu daha öncede kendi meslektaşlarına karşı göstermişti ve halen göstermektedir. Şu son 1700 kişi alımında da bunu açıkça göstermiştir. Artık piyasada bakanlığa alınacak veteriner hekim kalmadığından dolayı ve sadece Ziraat Mühendislerini almamak istemesinden dolayıdır ki bunların yerine sosyolog alacakmış. Bakın burada çok çarpık bir yaklaşım var. Şimdiye kadar o kesimlerin  sosyolojik yapısı incelenmediyse bu elbetteki bakanlığın çok büyük bir açığıdır. 2006 yılında kendilerinin hazırlamış oldukları IPARD proramında buna yer verilmiştir. Ayrıca o bölgenin sosyolojik yapısı, sosyo-kültürel yapısını incelemek için 100 uzman personel bu işi ziyadesiyle yapabilecektir. Ayrıca bakanlığın bünyesinde de bu uzmanlar bulunmaktadır.