Richard Rohr na čtvrtek po druhé neděli postní - Svoboda od já

1 view

Richard Rohr

to chlapi-...@googlegroups.com
Svoboda od já

Konverze, obrácení k Pánu, je procesem vystřízlivění z ega, rozpoznání, jak je vpravdě ustrašené a ubohé. Jedinou cestou, jak se lidé mohou osvobodit od svých strachů, je osvobodit se od sebe samých. Existuje téměř naprostá závislost mezi mírou strachu v našem životě a mírou lpění, kterou máme na sobě samých. Osoba, jež strach překonala, přestala mít potřebu vládnout nebo vlastnit. Takový člověk říká: Jsem, kdo jsem v Božích očích – nic víc, nic méně. Nepotřebuji na tebe dělat kdovíjaký dojem, protože jsem tím, kým jsem, a ne tím, za koho mne máš, ani tím, za koho se já sám považuji.

Právě toto říká pavlovská teologie křtu: „Zemřel jsi, jsi mrtev“ (Ř 6,3–5). V Kristu falešné já nemáš zapotřebí. Jednou pro vždy jsi vybojoval zápas s nepřítelem, a co myslíš? Jsi to ty!

Freedom From Self

Conversion, the movement toward the Lord, is a process of disenchantment with the ego, recognizing how truly afraid and poor it is. The only way people can ever be freed from their fears is to be freed from themselves. There is almost a complete correlation between the amount of fear in our lives and the amount of attachment we have to ourselves. The person who is beyond fear has given up the need to control or possess. That one says, I am who I am in God’s eyes – nothing more, nothing less. I don’t need to impress you because I am who I am, and not who you think I am – or who I think I am.

That’s what the Pauline theology of Baptism is saying: You have died, you’re dead (Romans 6:3-5). In Christ you don’t need the false self. You have faced the enemy once and for all and, guess what? It’s you!

from Letting Go: A Spirituality of Subtraction