Antyvirus

Malwina Kałamarz

witam:)
Chciałam spytac o najleszego antivirusa (pomijając Kasperskiego). Proszę o
nazwę.

Pozdrawiam
Malwina

Pink

Dnia 2006-09-29, o godzinie 16:47:40, użytkownik *Malwina Kałamarz*
napisał(a) w wiadomości: <news:451d320a$1...@news.vogel.pl>

> Chciałam spytac o najleszego antivirusa (pomijając Kasperskiego). Proszę o
> nazwę.

NOD32
www.nod32.pl

Pink

Grzegorz Skoczylas

Użytkownik "Pink" <Pi...@WYTNIJ-TO.op.pl> napisał w wiadomości

Z NOD32 mieliśmy w firmie i u wielu klientów problemy.

Ja polecam Avasta.

--
Grzegorz Skoczylas
http://gskoczylas.rekord.pl

g e y b

> Z NOD32 mieliśmy w firmie i u wielu klientów problemy.

Możesz opisać bliżej, jakie mieliście problemy? Niedawno chciałem
zastąpić Kasperskiego NOD-em u nas w pracy (ale zostałem przegłosowany).

g.

Markus Sprungk

Grzegorz Skoczylas napisał(a):

> Z NOD32 mieliśmy w firmie i u wielu klientów problemy.

Interesujące. Moja firma korzysta z NOD-a od dwóch lat i jakoś bez
problemów. Zainstalowałem także NOD-a w ciągu ostatnich kilku miesięcy u
kilkuset klientów. Jakoś także żaden z nich nie ma problemów

Poproszę o szczegóły :)

ICQ: 79050392 mspr...@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098

Cornolio

On Fri, 29 Sep 2006 16:47:40 +0200, Malwina Kałamarz <malwi...@o2.pl>
wrote:

> witam:)
> Chcia³am spytac o najleszego antivirusa (pomijaj±c Kasperskiego). Proszê
> nazwê.
>
> Pozdrawiam
> Malwina

tylko

symantec antivirus nie mylić norton antyvirus

--
Cornolio
IBM T43p Pentium M 750 i915PM PCI-E X16 TFT LCD 14" 1400x1050 2048MB DDR2

Grzegorz Skoczylas

Użytkownik "g e y b" <ge...@polbox.com> napisał w wiadomości

| Możesz opisać bliżej, jakie mieliście problemy?

Piszemy programy korzystające z serwera SQL Firebird. Serwer o architekturze
SuperServer działa bez problemu. Praktycznie jednak w Windows używany jest
serwer Firebird o architekturze Classic Server. Aby można było z niego
korzystać, nawet lokalnie, trzeba go było dopisać do listy wyjątków w module
ochrony internetowej (jakby miał z tym cokolwiek wspólnego - sic!). Po
dopisaniu koniecznie trzeba zrestartować komputer bo inaczej NOD32 nie widzi
zmian.

Były również problemy z innymi programami. Ja używałem na swoim komputerze
BOINC (http://boinc.berkeley.edu). Po zainstalowaniu NOD32 program BOINC
przestał się łączyć z internetem. Nie pomogło dopisywanie do list wyjątków
wszędzie gdzie się tylko dało. Nie znalazłem rozwiązania, oprócz całkowitego
wyłączenia modułu ochrony internetowej.

Słyszałem też o podobnych problemach z innymi programami łączącymi się z
internetem lub po prostu pracującymi w sieci lokalnej (tak jak Firebird).
Zazwyczaj dopisanie ich do listy wyjątków modułu ochrony internetowej
wystarczało, ale nie wiem czy zawsze to pomagało.

Avasta (http://www.avast.pl) używam prywatnie od dawna i przez jakiś czas
używałem go również w firmie. Nigdy nie miałem z nim żadnych problemów.

g e y b

Dzięki za informacje.

Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk

Malwina Kałamarz wrote:

> Chciałam spytac o najleszego antivirusa (pomijając Kasperskiego).

Nie ma takiego.

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk

Mateusz Ludwin

chip.internet.getSenderByName("*Grzegorz Skoczylas*").getMessageByDate("Sun,
1 Oct 2006 15:22:15 +0200").quote();

> Avasta (http://www.avast.pl) używam prywatnie od dawna i przez jakiś czas
> używałem go również w firmie. Nigdy nie miałem z nim żadnych problemów.

Zapewne dlatego, że Avast nie ma firewalla...

Kto ci w ogóle kazał używać NOD32 do spraw internetowych?
--
The only way to fix it is to flush it all away

Mateusz Ludwin matl [at] megapolis [dot] pl

Markus Sprungk

Mateusz Ludwin napisał(a):

> Zapewne dlatego, że Avast nie ma firewalla...

Od kiedy nie ma?

Network Shield

A new resident protection module was added to avast! 4.5: the Network
Shield. This module provides protection against known Internet
worms/attacks. It analyses all network traffic and scans it for malicious
contents. It can be viewed as a lightweight firewall (or more precisely, an
IDS (Intrusion Detection System)).

The Network Shield is only available on NT-based systems (Windows
NT/2000/XP/2003).

> Kto ci w ogóle kazał używać NOD32 do spraw internetowych?

Co takiego budzi Twoje zdziwienie?

Mateusz Ludwin

chip.internet.getSenderByName("*Markus Sprungk*").getMessageByDate("Sun, 8
Oct 2006 23:39:23 +0200").quote();

> Co takiego budzi Twoje zdziwienie?

Rzucanie się że *antywirus* NOD32 jest kiepski bo jego firewall źle działa.

Markus Sprungk

Mateusz Ludwin napisał(a):

> Rzucanie się że *antywirus* NOD32 jest kiepski bo jego firewall źle działa.

Dziwne. Nigdzie nie widzę podobnej informacji w tym wątku. Grzegorz
stwierdził tylko, że miał problem z prawidłową pracą z jednym z programów,
które NOD przypuszczalnie blokował co zresztą się zgadza. Z tego co
zaobserwowałem, kryteria, które stosuje NOD odnośnie blokowania niektórych
programów są co najmniej wątpliwe (vide blokowany od strzału Protected
Storage PassView albo cała seria innych przydatnych programów
narzędziowych). Mnie po prostu brakuje prostej a jakże pomocnej funkcji,
która powinna być dostępna w opcjach ekranu informacyjnego o "infekcji" a
mianowicie "nie traktuj tego jako zagrożenie i dopisz do listy wyjątków".
Problem w tym, że NOD od razu przenosi sobie taki rzekomo podejrzany plik
do kwarantanny co uniemożliwia pracę z programem. Na grupach roi się od
zgłoszeń o wątpliwej selekcji jaką stosuje NOD. Moim zdaniem moduł jest po
prostu przesadnie czuły i to jest jego wada. Wielokrotnie musiałem
*wyłączać* moduł rezydentny bym mógł użyć dany program

Grzegorz Skoczylas

Użytkownik "Markus Sprungk" <mspr...@gmail.com> napisał w wiadomości

| Dziwne. Nigdzie nie widzę podobnej informacji w tym wątku. Grzegorz
| stwierdził tylko, że miał problem z prawidłową pracą z jednym z programów,

Osobiście z dwoma, słyszałem o kilku innych od znajomych.

| które NOD przypuszczalnie blokował co zresztą się zgadza.

Nie "przypuszczalnie" tylko "na pewno".

Miałem już do czynienia z różnymi programami antywirusowymi. Jedynie NOD32
sprawia takie problemy.

Z drugiej strony czytałem gdziś o porównaniu skuteczności wykrywania wirusów
i NOD32 był najlepszy.

Ja go nie lubię - według mnie ma nieprzyjazny sposób działania. Na przykład
dopisałem program do listy wyjątków, a on go nadal blokuje i nie wiadomo o
co chodzi. Po 3 godzinach kombinowania razem z kolegą, w końcu wpadliśmy na
pomysł, że może restart komputera pomoże.

Można takie działanie antywirusa wytłumaczyć na różne słuszne sposoby.
Jednak inne programy tego typu, z którymi miałem do czynienia, były bardziej
przyjazne. Na przykład pokazywały w dymku że coś zostało zablokowane. Jeżeli
jakaś zmiana w konfiguracji będzie widoczna dopiero po restarcie to
wyświetlały przynajmniej komunikat informujący o tym. Oczywiście po nabraniu
wprawy i doświadczenia można te dymki i komunikaty wyłączyć. Na początku
jednak, gdy ma się z programem do czynienia po raz pierwszy, są bardzo
pomocne.

Pink

Dnia 2006-10-13, o godzinie 19:06:21, użytkownik *Grzegorz Skoczylas*
napisał(a) w wiadomości: <news:452fc787$1...@news.vogel.pl>

> [...]
> co chodzi. Po 3 godzinach kombinowania razem z kolegą, w końcu wpadliśmy na
> pomysł, że może restart komputera pomoże.

Mógł wystarczyć sam restart usługi NOD32krn.

Pink

Piotrek

Dnia Fri, 29 Sep 2006 16:47:40 +0200, Malwina Ka�amarz napisa�(a):

norton
--
Pozdrawiam Piotrek