Debat over Internet

IMI

Ik was aan het surfen en kwam deze site tegen:
http://www.netwerkconsument.nl/

De discussies die er gaande zijn:

Thema 1: Overvloed aan informatie
Hoe ga je om met de enorme hoeveelheid aan informatie en keuzes? Er zijn
allerlei vergelijkingssites, maar hoe betrouwbaar zijn die eigenlijk? Ligt
er op deze terreinen een rol voor de overheid, of moet het overgelaten
worden aan bedrijven en consumenten? Wat zou u doen als u het voor het
zeggen had?

Thema 2: De positie van de consument
Consumentenbescherming is bij wet geregeld. Het gaat over zaken als
misleidende reclame, contractduur en opzegtermijnen. Maar de vraag is:
'Bereikt die bescherming de consument ook als hij of zij online is?' Wat is
daarvoor nodig? Zou u actie ondernemen als u Staatssecretaris was? Wat dan?

Thema 3: Digitale generatiekloof
Is er sprake van een digitale generatiekloof? Kunnen kinderen zich veilig op
internet bewegen? Loopt de jongere generatie echt een risico, of is het
vooral angst van bezorgde ouders? Wat zijn volgens u de belangrijkste
problemen en mogelijkheden? Moet de overheid wat doen en zo ja, wat? Of zijn
anderen aan zet?

Blijkbaar wil een overheidsinstelling meer weten over wat er op internet
gebeurt en wat ze er eventueel aan kunnen bijdragen. Ik vind het erg
ambitieus, maar ik denk wel dat er meer vanuit de overheid gecommuniceerd
kan worden.
Mijn vraag is: Wat vinden jullie van de 3 onderwerpen?