Samsung decoder

1 view

Johnny

Voor hoeveel gaat zo'n decoder nu eigenlijk van de hand of wel wat is nu
werkelijk de waarde van zo'n ding (met of zonder kaart) ?
Bij de caiw wordt zo'n apparaat nu aangeboden voor 59,00.
Er zullen vast honderden van die dingen bruikloos liggen of zit ik daar
naast.;-)
Werkt zo'n ding nu eigenlijk ook naar behoren of geeft het nog teveel
storingen zoals in het begin ?
Blokkerig beeld, geen ontvangst, smart fout enzovoorts kan ik me nog
herinneren.
Wat ik me ook afvraag is heb je mooi beeld op een hd ready en full hd
beeldscherm of valt dat goed tegen en is er weinig verschil met analoog
kijken.
Misschien wel te veel vragen of stel ik me teveel voor ?

Groeten Jan

Frank_N

"Johnny" <vrijverkeer@vanpost> schreef in bericht

Met een digitaal abonnement verbertert de beeldkwaliteit significant.
Echter, een aanvulling op jouw digitale abonnement met een zogenoemde
HD-extra, waarmee je een aantal HD-zenders kunt ontvangen, zou ik niet doen.
Ik ben zo gek geweest, heb een Sony Bravia HD Ready tv, maar van een extra
beeldverbetering t.o.v. de toch al mooie digitale zenders, is geen enkele
sprake. Wellicht moet je daar toch een Full HD TV voor hebben.

HenkS

"Frank_N" <_fra...@haalditweg.nl> schreef in bericht
Heb HD ready tv maar zie duidelijk het verschil tussen HD kanaal of gewoon
digitaal kanaal.
Helderheid is veel beter te zien via HD kanaal.
Echter heb ik het abonnement er niet bij, maar kan toch 3 kanalen in HD
ontvangen. (sport1 HD -Demokanaal - BRAVAtv)
Vergeet echter niet dat je dit niet kan ontvangen via de gewonen digitale
decoder die voor 59 euro wordt aangeboden.
Daarvoor heb je "keuze" uit 1 digitale box te weten de SAMSUNG DCB-H360
Deze decoder geeft ook de gewone digitale kanalen beter/scherper weer dan de
standaard decoder.
Waarom dat is?? Omdat de normale decoders alleen via scart aangesloten
kunnen worden en de DCB360
via HDMI / Component en dat is gewoon beter qua kwaliteit.

Deze site is ook wel aardig om eens rustig door te snuffelen
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/

Succes
Henk

Ben

"HenkS" <hstoker...@WEGcaiway.nl> schreef in bericht

Henk,

het beeld is ook nog eens beter omdat de DCB360 aan upscaling doet en dus
het digitale beeld omzet naar de optimale resolutie die je TV aankan.

Grtz,
Ben