Obwieszczenie

Krzysztof J Kowalczykowski

to cesa...@googlegroups.com
Moi drodzy,

Jestem bardzo uparty w dążeniu do określonego celu.
Napisałem wszystkie egzaminy w tym roku co oznacza że dysponuję pokaźnym
zapasem czasu. Odświeżam właśnie pamięć w temacie kodu Cesarstwa.

Na pierwszy ogień jako test dla całości pójdzie aktualna stolica na
Aharze. Cała wyspa będzie traktowana jako jedna miejscowość zajmująca
całe terytorium. W niej będziemy wszystkie nowe rzeczy testować.

W przeciągu kilku następnych tygodni pojawią się następujące zmiany:

- zapis do Cesarstwa v1.0
- rejestracja dla mieszkańców Wandystanu v1.0
- umiejętności mieszkańca v0.2
- pozyskiwanie drzew, kamienia i ryb v1.0
- budynki v0.1
- budowa v0.1
- panel zarządzania Stolicą v0.1
- wybory władz miejscowości v0.1
- Alkopoly v0.1.

Rozważam też modyfikację projektu systemu gospodarczego. Po niej
mielibyśmy następujące umiejętności mieszkańca (w nawiasach kolejność
implementacji w systemie gdzie 1 to priorytet):
Budowniczy - budowa budynków (1),
Drwal - pozyskiwanie drzewa (1),
Górnik - pozyskiwanie węgla i rudy (2),
Hutnik - wytwarzanie żelaza (2),
Kamieniarz - pozyskiwanie kamienia (1),
Kołodziej - produkcja pojazdów (3),
Kowal - wytwarzanie przedmiotów/elementów konstrukcyjnych (3),
Rolnik - pozyskiwanie żywności (1),
Szkutnik - budowa łodzi (3).

Pozyskiwanie surowców odbywać się będzie poprzez zlecenia ogłaszane
publicznie przez samorządy/przedsiębiorstwa. Przykład: właściciel
kopalni chce wydobyć 200 ton węgla. Składa zlecenie publiczne określając
że potrzebuje pracowników do wydobycia 200t węgla i że płaci 3mv od
tony. Zainteresowani pracownicy klikają na link Pracuj przy jego
zamówieniu automatycznie wydobywając liczbę ton zależną od ich
umiejętności jako górnicy. Węgiel wędruje do magazynu właściciela a
pieniądze na konto pracownika.

Budowa budynków odbywać się będzie również poprzez zlecenie wystawiane
przez właściciela ziemi. Zastanawiam się nad możliwością ogłaszania
przetargu na tego typu zlecenia, ale nie jest to priorytet na mojej
liście to-do.

Domyślam się, że będziecie mieć dużo pytań. Odpowiem najlepiej jak umiem.

Krzysztof Janusz

PS
Będzie mi niezwykle przyjemnie jeśli chcielibyście pomóc w pracach.
Jeśli nie widzicie się w roli kodera, to zastanówcie się w jaki inny
sposób możecie działać na rzecz Cesarstwa. Wszystkie inicjatywy są
niezwykle cenne.

Mateusz Bernaciak

to cesa...@googlegroups.com
Dnia 2009-05-29, pią o godzinie 22:51 +0100, Krzysztof J Kowalczykowski
pisze:

> - rejestracja dla mieszkańców Wandystanu v1.0

Wandystanu? Przepraszam czy coś mnie ominęło?

--
MB
mateusz at jabster dot pl

Mateusz Bernaciak pisze:

> Wandystanu? Przepraszam czy coś mnie ominęło?

Duzo :)

Witam przede wszystkim.
Z Wandystanem podpiszemy umowę o podwójnym obywatelstwie. Kto będzie
mial ochotę ten będzie się mógl tam zarejestrować i glosować. Oni
podobnie u nas, z tym że u nas instytucji centralnych poza mną w
zasadzie nie będzie, więc jedyne możliwe wybory to wybory w samorządach.

Jesteśmy tak różnymi państwami, że konkurencji sobie robić nie będziemy,
a może uda się na przyklad przyjąć wspólną platformę dzialania pod
postacią systemu gospodarczego?

Czy to caly komentarz jaki masz do calego mojego tekstu? ;)

Krzysztof Janusz

PS
Soboniu, czemu nie mogę napisać litery 'l' (eu)? Linux jej nie lubi? ;)