Hej!
Den 8:e december är
det en internationell klimataktionsdag. I Lund och Malmö annordnas två
demonstrationer. Arrangörer är hittils Skånes fältbiologer, MJV,
Naturskyddsföreningen (Lund och Malmö), Miljöpartiet (Lund och malmö),
Vänsterpartiet (Lund), Gröna studenter(Lund), Svalorna, Kvarnby folkhögskola och
Klimax (malmö).
Tid och
platts:
Lund 12.00-13.30
Start på Stortorget med tal, därefter går vi en runda för att avsluta på
stortorget igen.
Malmö 15.00-16.30 Start på Gustav Adolfs
torg med tal, därefter går vi en runda för att avslutar vid
triangeln.
Nu ska massorna
väckas och politikerna bearbetas!!
DU är varmt
välkommen att delta! Du kan;
- Komma på
demonstrationen och ta med alla du känner!
- Hjälpa oss att
sprida information om demonstrationen, skriv ut och sprid de bifogade afficherna
och flyersarna!! Vidarebefodra detta mail, prata med folk, sprid till fler
organisatationer....!
- Hjälpa till och
måla banderoller. Det är banderollmakarmöte på söndag 2/12 kl 15.00 och på
tisdag 4/2 kl 18.00. Båda gångerna på kvarnby folkhögskola i malmö (den centrala
lokalen). Ring Ellen: 073-955 03 42 eller Kajsa: 0702-77 31 29 om du vill hjälpa
till.
- Hjälpa till att
komma på och förbereda symboliska/roliga/talande/musiserande inslag under
demonstrationen. Ring Ellen: 073-955 03 42 eller Kajsa: 0702-77 31 29 om du vill
hjälpa till. Vi kommer att spåna nu i helgen.
- Fråga din
organisation om den villl stå bakom och om den dessutom vill bidra med några
hundra kronor till demo-kostnaderna.
- Ev. tillverkning
av flyers för att dela ut på själva demonstrationen.
Nästa planerigsmöte
är på tisdag 4/2 kl.18.00 på kvarnby folkhögskola i malmö (den centrala
lokalen). Kontakta Kajsa: 0702-77 31 29, kajsa.l...@gmail.com om du
vill komma men inte hittar.
De paroller som
finns för demonstrationen är:
Klimaträttvisa nu!
Minska CO2-utsläppen med minst 40% till 2020!
Inte en krona till nya vägar – satsa på
kollektivtrafiken!
100% förnybara energikällor!
Stoppa externhandeln!
Mindre kött - för klimatets skull!
Gå med i gruppen
http://groups.google.com/group/cc-demo-lund
Så kan du maila till demonstrationens
gemensamma adress:
cc-dem...@googlegroups.com
Välkommen!
/Ellen