Klimatdemonstration 8/12 infomail

2 views
Skip to first unread message

Rube Ellen

unread,
Nov 30, 2007, 3:26:30 AM11/30/07
to cc-dem...@googlegroups.com, lu...@faltbiologerna.se, lunds-s...@faltbiologerna.se, ma...@faltbiologerna.se, Kajsa Lindqvist, maria....@gmail.com, lars.qvis...@folkbildning.se, rickard.a...@student.lu.se
Hej!
 
Den 8:e december är det en internationell klimataktionsdag. I Lund och Malmö annordnas två demonstrationer. Arrangörer är hittils Skånes fältbiologer, MJV, Naturskyddsföreningen (Lund och Malmö), Miljöpartiet (Lund och malmö), Vänsterpartiet (Lund), Gröna studenter(Lund), Svalorna, Kvarnby folkhögskola och Klimax (malmö).
 
Tid och platts:
Lund 12.00-13.30 Start på Stortorget med tal, därefter går vi en runda för att avsluta på stortorget igen.
Malmö 15.00-16.30 Start på Gustav Adolfs torg med tal, därefter går vi en runda för att avslutar vid triangeln.
 
Nu ska massorna väckas och politikerna bearbetas!!
 
DU är varmt välkommen att delta! Du kan;
 
- Komma på demonstrationen och ta med alla du känner!
- Hjälpa oss att sprida information om demonstrationen, skriv ut och sprid de bifogade afficherna och flyersarna!! Vidarebefodra detta mail, prata med folk, sprid till fler organisatationer....!
- Hjälpa till och måla banderoller. Det är banderollmakarmöte på söndag 2/12 kl 15.00 och på tisdag 4/2 kl 18.00. Båda gångerna på kvarnby folkhögskola i malmö (den centrala lokalen). Ring Ellen: 073-955 03 42 eller Kajsa: 0702-77 31 29 om du vill hjälpa till.
- Hjälpa till att komma på och förbereda symboliska/roliga/talande/musiserande inslag under demonstrationen. Ring Ellen: 073-955 03 42 eller Kajsa: 0702-77 31 29 om du vill hjälpa till. Vi kommer att spåna nu i helgen.
- Fråga din organisation om den villl stå bakom och om den dessutom vill bidra med några hundra kronor till demo-kostnaderna.
- Ge oss fler tipps på bra talare. Kontakta Kajsa: 0702-77 31 29, kajsa.l...@gmail.com
- Ev. tillverkning av flyers för att dela ut på själva demonstrationen.
 
Nästa planerigsmöte är på tisdag 4/2 kl.18.00 på kvarnby folkhögskola i malmö (den centrala lokalen). Kontakta Kajsa: 0702-77 31 29, kajsa.l...@gmail.com om du vill komma men inte hittar.
 
De paroller som finns för demonstrationen är:

Klimaträttvisa nu!

Minska CO2-utsläppen med minst 40% till 2020!

Inte en krona till nya vägar – satsa på kollektivtrafiken!

100% förnybara energikällor!

Stoppa externhandeln!

Mindre kött - för klimatets skull!

Gå med i gruppen
http://groups.google.com/group/cc-demo-lund

Så kan du maila till demonstrationens gemensamma adress:
cc-dem...@googlegroups.com

Välkommen!
/Ellen
 
3_flygblad_klimatdemo_8_dec.pdf
Affisch_klimatdemo_8_dec.pdf
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages