SV: Talare

0 views
Skip to first unread message

Söderberg Anders

unread,
Dec 6, 2007, 3:57:52 AM12/6/07
to cc-dem...@googlegroups.com
Hej!

Jag har inget problem med att Nita Lorimer från (v) talar i Lund.
Är det någon som har problem med att Karin Svensson Smith (fd v, nu mp) talar i Malmö?


With kind regards
Anders

_____________________________
Mr ANDERS SÖDERBERG
Mobility management project coordinator

City of Lund, Sweden
TECHNICAL SERVICES ADMINISTRATION
Office of road and traffic

+ 46 46 35 69 83
anders.s...@lund.se

Byggmästaregatan 4
SE-222 37 LUND

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: cc-dem...@googlegroups.com [mailto:cc-dem...@googlegroups.com] För Lars Qvist
Skickat: den 5 december 2007 23:32
Till: Climate Demonstration in Malmö and Lund
Ämne: [climate demo] Re: Hur gick det på planeringsmötet igår


Det blev inte mycket till planeringsmöte igår. Det var först bara
Anna B och jag som kom till Kvarnby, Röda Huset igår. Vi pratade lite,
sen tog hon banderollerna med sig och mötte Angelica Svensson (v),
som blivit försenad, på parkeringen. Banderollerna överlämnades till
henne för frakt till Lund. Vi spikade då att Angelica ansvarar för att
vänsterpartiets ljudanläggning kommer på plats även i Malmö. (På
Triangeln, eller hur?)

Jag läste här att Gröna Studenter skulle ha banderollmålning i Lund på
torsdag. Kanske var det därför det inte dök upp något folk på Kvarnby
igår? Om det ska vara något möte i samband med det vet jag inte.

Varken Anna eller jag visste något om talare. Angelica sa att hon hade
Nita Lorimer (v) klar som talare i Lund.

/Lars (Kvarnby fhsk)
0732-041555

On 5 Dec, 19:12, Ellen <ellen.r...@lund.se> wrote:
> Är det något som fortfarande behöver fixas?
>
> Kom någon på någon spexig sympolisk idé? Hur gick det med
> musikkontakterna?
>
> Hur har det gått med afficheringen? Jag är orolig för hur vi når ut.
> Jag har afficherat på mataffärerna och bibiliotektet i centra la lund
> + AF borgen + lite elskåp men såg inte en affich mer en mina egna
> (förutom Annas utanför AF-borgen). Jag tänker ta en liten runda i
> centrala Lund + Väster nu för att affichera men är det ingen mer som
> gör det??!!!
>
> Bestämde ni något avstämmningsmöte innan demonstrationen?
>
> Hur gick det med talare?
>
> PS. Jag skulle gärna vilja ha telefonnummer till lite fler av er andra
> arrangörer.
> ..
> /Ellen
> 073-9550342

Kajsa Lindqvist

unread,
Dec 6, 2007, 4:15:22 AM12/6/07
to cc-dem...@googlegroups.com
Jag och Anna B snackade precis och vi är av åsikten att antingen godtar vi alla politiska talare eller så skippar vi politiska talare helt. Det handlar ändå om att hejda klimatförändringarna och då lägger jag hellre min tid och energi på annat än personkonflikter och partipolitiskt gnabb.

/Kajsa

Lars Qvist

unread,
Dec 6, 2007, 4:37:54 AM12/6/07
to Climate Demonstration in Malmö and Lund
Hej!
Som sagt tidigare är varken Angelica (v) eller jag så förtjusta. Hon
är inte vilken mp som helst... men talare måste vi ju ha... Om jag
talar för mig själv så tänker jag inte motsätta mig det så att vi blir
utan talare. Vad gäller både Nita och Karin hoppas jag att de kan tala
utan att tala partipolitik.

Hur har det gått med Kajsas beslut om hon/du ska tala eller inte? Jag
tycker att det skulle vara mycket bra. Hur blir det med Toivo
Jokkala?

/Lars (Kvarnby fhsk)

On 6 Dec, 09:57, Söderberg Anders <Anders.Soderb...@lund.se> wrote:
> Hej!
>
> Jag har inget problem med att Nita Lorimer från (v) talar i Lund.
> Är det någon som har problem med att Karin Svensson Smith (fd v, nu mp) talar i Malmö?
>
> With kind regards
> Anders
>
> _____________________________
> Mr ANDERS SÖDERBERG
> Mobility management project coordinator
>
> City of Lund, Sweden
> TECHNICAL SERVICES ADMINISTRATION
> Office of road and traffic
>
> + 46 46 35 69 83
> anders.soderb...@lund.se

Angelica

unread,
Dec 6, 2007, 1:45:37 PM12/6/07
to Climate Demonstration in Malmö and Lund
Hej!
Det är verkligen jättekänsligt med Karin S-S i vänsterpartiet. Jag
tycker att det är vanligt sunt förnuft att låta någon annan från
miljöpartiet tala. Talar Karin så är det risk att vänsterpartiet drar
sig ur och att vänsterpartister går från manifestationen. Det skulle
jag tycka var jättetråkigt och det skulle skapa dålig stämning. Vi kan
inte ändra det som mötet bestämde och då sa vi att det finns ca hundra
miljöpartister som kan prata förutom Karin och att någon annan skulle
prata därför. Vänsterpartiet hade visat den hänsynen gentemot
miljöpartiet om det varit tvärtom och jag hoppas att det inte är någon
som vill skapa konflikter för jag tycker att vi haft ett bra
samarbete. Jag vill gärna ha en positiv manifestation. Vi hörs och
syns!
M.V.H. Angelica
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages