Demonstrera för klimatet!

0 views
Skip to first unread message

Kajsa Lindqvist

unread,
Nov 20, 2007, 8:43:42 AM11/20/07
to cc-dem...@googlegroups.com, ellen...@lund.se, rickard.a...@student.lu.se, odd.kj...@snf.se, Linda Birkedal

För att uppmärksamma de pågående klimatförhandlingarna på Bali, har den 8:e december utropats till en internationell klimataktionsdag. Det är en perfekt tillfälle att visa hur många vi är som är oroade över den alarmerade utvecklingen och som vill se en kraftfull klimatpolitik lokalt, nationellt och globalt redan idag. Här i sydvästra Skåne planeras därför för två demonstrationer:


Lund 12.00, samling på Stortorget *

Malmö 15.00, samling på Gustav Adolfs torg *

 

Vill du eller din organisation vara med och arrangera är ni välkomna till vårat nästa möte, som är nu på tisdag kl 18 på Geocentrum 1 i Lund (precis bredvid Gerdahallen). Ring Oleg 0762-334692 om det är svårt att hitta.

 

Om du vill ta del av planeringen redan nu gå med i gruppen: http://groups.google.com/group/cc-demo-lund

 

På vårt senaste möte kom vi överens om sex paroller för demonstrationerna:

Klimaträttvisa nu! 

Minska CO2-utsläppen med 50% till 2020!

Inte en krona till nya motorvägar! 

100% förnybara energikällor!

Stoppa exernhandeln! 

Mindre kött – för klimatet!


*polistillstånd ska sökas nu i veckan, så tid eller plats kan i värsta fall behöva ändras
Message has been deleted

Kajsa Lindqvist

unread,
Nov 24, 2007, 5:23:20 AM11/24/07
to cc-dem...@googlegroups.com, ellen...@lund.se, rickard.a...@student.lu.se, odd.kj...@snf.se
Nu ligger demonstrationerna som två events på facebook.

Lund:

http://www.facebook.com/event.php?eid=6166107401

Malmö:

http://www.facebook.com/event.php?eid=7106548097
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages