NELER OLUYOR
BİZE ????????
Kadının özel yaşamı ihlal ediliyor !!!!!
Sağlık Bakanlığı'nın başlattığı yeni uygulama ile
hamilelik testi pozitif çıkan kadının babası veya eşine bilgi mesajı gönderiliyor.
Gazete Habertürk'te
Ali Tezel imzasıyla yayımlanan haber şöyle:
Sağlık Bakanlığı, laboratuvarlardan hamilelik testi pozitif çıkanların
listesini ve iletişim bilgilerini istemeye başlamış. Bakanlığın amacı ana-bebek
ve çocuk sağlığını izlemek. Amaç güzel ama uygulama kötü.
Bilgilerin verildiği aile hekiminin kadının hamile olduğunu cep mesajıyla baba
veya eşe bildirmesi kişi güvenliği ve insan haklarına aykırı İsmi ben de saklı
bir genç kız aradı; sosyal güvencesi babası üzerinden sağlanıyormuş ve geçen
hafta hamilelik testine gitmiş.
3 gün sonra babasının cebine “Tebrikler, hamilelik testiniz pozitif çıktı, en
kısa zamanda aile hekimine gidiniz” mesajı gelmiş. ‘Ali Bey böyle bir uygulama
var mı?’ diye sordu. Ben de bilmiyordum ama araştırınca durum ortaya çıktı.
Yöntem yanlış
Sağlık Bakanlığı, hamilelik testi yaptıran tüm laboratuvarlara yazı gönderip,
testi pozitif çıkanların liste sini ve cep telefonları dahil iletişim
bilgilerini istemeye başlamış. Gelen bilgileri de aile hekimlerine verip,
ailesi ve kendisi ile iletişime geçmesi isteniyormuş.
Bahsi geçen olayda da babaya cep mesajını aile hekimi göndermiş. Sağlık
Bakanlığı’nın amacı 224 sayılı Sosyalizasyon Yasası’ndan bu yana ülkemizde
uygulanan şimdi de Aile Hekimliği Yasası gereğince aile hekimlerine verilen
ana-bebek ve çocuk sağlığını izlemek ama yöntem yanlış. Yasalarımıza göre aile
hekimleri kendilerine bağlı nüfustan hamile olanların hamileliklerinin sağlıklı
geçmesini izlemek, doğumdan sonra da bebek ve çocuk sağlığını izleyerek doğru
yöntem ve tedavilerle sürecin sağlıklı yürümesini sağlamakla görevli.
Gizliliğe aykırı
Amaç güzel ama uygulama kötü, aile hekiminin evde bekâr genç kızın hamile
kaldığını cep mesajı ile babaya bildirmesi ise hem kişi güvenliği hem de insan
haklarına aykırı. Sonuçları da hiç istenmeyecek boyutlara, aile trajedilerine
sebep olabilir.
Aileye bilgi özel hayata müdahale
Son günlerde kürtaj ve sezaryene kısıtlama getirilmesine ilişkin çalışmalarla
ilgili tartışmalarda kadınlar “Benim bedenim benim kararım” derken, bir de hamilelik
testlerinin hem devlete hem de aileye bildirilmesi konuyu daha da vahim hale
getiriyor.
Bir gebelik varsa kişi de gebeliği doğum ile sonlandırmak istiyorsa, kişi bağlı
bulunduğu aile hekimine veya başka bir sağlık kurumuna müracaat eder. Hamilelik
testi için kayıt da tutulabilir ama kadının isteği-izni olmadan test
sonuçlarının ve kişinin özel bilgilerinin devlete ve aileye bildirilmesi
yanlış.
25 Haziran 2012
--
__._,_.___
Recent Activity:
Switch to: Text-Only, Daily Digest • Unsubscribe • Terms of Use
.
![]()
__,_._,___