Perseiden 2022

1 view

jobgeheniau

to Camras-forum
Ik denk en hoop dat het ontvangen van 'echo's' van de Perseïden Meteoren met Yagi antennes Radio Astronomie hoort te zijn.
Ik heb 5 weken (remote) opnames gedaan in Den Haag van het Graves baken (> 400 KWatt) met een 4 elements Yagi op 143 MHz en een 4 elements Yagi op 49 Mhz (Brams/Dourbes baken 150 Watt).
Ik plaats hier 2 foto's met de CAMS opname. Enkele van mijn beste meteoren en 2 youtube links waar je de Perseïden als filmpje in 2 dagen ziet en enkele 'moonbounces'.
Graves is zo'n sterke zender dat hij van Dyon naar de maan terug kaatst naar Den Haag. zie de horizontale stippellijnen (Graves zendt niet een continu signaal uit).
Wat je ziet is dus het spectrum van het baken signaal dat reflecteert

Job Geheniau
Den Haag
4 elements Yagi 143 MHz
4 elements Yagi 49 MHz
Frankrijk
2 elements Yagi 143 MHz

Perseïden youtube:
https://youtu.be/EKFtOpMh8y8

Maanbounces:
https://youtu.be/l86m9FyooP0

Bijgaand 2 CAMS camera opnames vergeleken met mijn opnamen en een Graves ontvangen in Frankrijk, Graves ontvangen in Den Haag en Dourbes ontvangen in Den Haag

2.jpg
4.jpg
3.jpg
1.jpg