Cygnus X Test

jobgeheniau

Oct 9, 2021, 6:42:01 PM10/9/21
to Camras-forum
Hallo mede-amateurs,

 Ik heb veel waarnemingen gedaan en geprobeerd een goede 1,5 meter schotel radio foto te maken van het Cygnus X-complex.
Het kostte me twee weken. De resultaten worden binnenkort gepubliceerd.
MAAR om er zeker van te zijn dat de schotel nog goed gekalibreerd was, heb ik vanavond 2 extra testen gedaan, na de laatste gegevens van Cygnus X.
Volgens mij is de antenne/schotel nog in topconditie. Onthoud dat ik ver weg ben van deze locatie, ik ben er de laatste  3 maanden niet geweest, nog steeds op afstand werkend!
Afstandsbediening is LEUK!
Hier 3 minuten van twee bekende bronnen,
S7 en Deneb net opgenomen na de laatste Cygnus X opname.
De Cygnus-gegevens zijn nog steeds overweldigend. Morgen de data bewerken en publiceren.
S7 en Deneb 10 oktober 2021 vergeleken met Argelander database:
S7.jpgDeneb.jpg