ISS SSTV

jobgeheniau

to Camras-forum
Je begeeft je ergens in Nederland. Ik ook. Maar toch staan er wat apparatuur en antennes te draaien bij mij als het International Space Station over vliegt, waar mensen leven en onderzoek doen op grote hoogte en waarbij elke keer blijkt dat zij die daar de Aarde aanschouwen zich IEDERE keer heel nietig voelen. Wees zuinig op dat bolletje, schreeuwen ze uit, want op die hoogte zie je pas in welk een nietige omgeving wij ons begeven. Ok en dan zenden ze ook nog heel af en toe plaatjes uit vanuit grote hoogte. Met de juiste software en ontvangstapparatuur kun je dat ontvangen. Vandaag en morgen (tijdens zonsverduistering, hetgeen ik wat dom vind (prioriteiten), maar wie ben ik). Dit is een verzonden plaatje volgens het ISS SSTV principe vandaag ontvangen met bijna geen storing.....blijft gaaf als je begrijpt wat ik bedoel.....Mocht je de kick niet begrijpen, kom een keer langs voor een borrel/glas wijn en ik licht het toe!2021-06-09_13.37.48.jpg

Michiel Klaassen

to camras-forum
Hi Job,
Je bent van alle markten thuis zo te zien.
Om dat plaatje te ontvangen is het dan nodig om de antenne te laten volgen?
Wat is de ontvang frequency.
Michiel

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Camras-forum' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar camras-forum...@googlegroups.com.

Job Geheniau

to camras...@googlegroups.com
Hoi Michiel,

Je kunt het volgen maar dat doe ik niet, ik heb een kleine rotor thuis met een yagi antenne maar dat werkt niet goed. Deze plaatjes van het ISS ontvang ik met een QFH antenne. Het leukste daarvan is dat ik hem zelf heb gebouwd van regenpijp en koper. Het zijn koperen remleidingen voor auto’s maar precies de goeie diameter. De antenne werkt perfect.Hetzelfde geldt voor de weer satellietfoto’s. Het ISS ontvang ik op 146.8 MHz en de weersatelliet op 137.1 MHz . Alles is gekoppeld met het programma OrbitRon wat de frequenties aanpast op de overgang van de satellieten. Wat betreft Doppler enzovoort. In SDRSharp heb ik een plug-in die weer gekoppeld is aan OrbitRon en de data ontvangt. Audio output gaat weer naar een SS tv applicatie die live het plaatje genereert terwijl het ISS overvliegt of de weersatelliet.Klinkt ingewikkeld maar het valt wel mee als je een half jaar prutst.hahaha.

Job

Op 11 jun. 2021 om 18:03 heeft Michiel Klaassen <vmin...@gmail.com> het volgende geschreven: