Muon detector

Michiel Klaassen

Mar 28, 2024, 3:50:35 PMMar 28
to camras-forum
Hallo Allen,
Na het trieste overlijden van Job heb ik me niet meer bezig gehouden met pulsars.

Op de plank lagen al jaren vier z.g. "pancake" geiger sensors en daar heb ik een opstelling voor gemaakt.
Op de bodemplank zit 1 sensor en op 30cm afstand erboven de andere 3.
Zie voor verdere uitleg de webpagina;
http://parac.eu/projectmk30.htm

Dit project is nog niet in het projecten overzicht te vinden, je moet dus de link zelf ingeven.
Als je de data file van vandaag wil downloaden geef dan de volgende link in.
http://parac.eu/grdat/g20240328.txt
Het format is; minutennr datum tijd(UT) beamlinks beammidden beamrechts right-ascension declination.
Elk hele uur worden de waardes tot dan toe ge-upload; dus die van vandaag zijn nog niet compleet (maar wel beschikbaar); morgen dus wel compleet.

Half april gaan we weer voor een half jaar naar Portugal. Ik neem de opstelling mee.

groeten,
Michiel
parac.eu