astropeiler stockert antennes veregelijken

jobgeheniau

to Camras-forum
Astropeiler stockert heeft enige tijd geleden wat antennetesten gedaan om te vergelijken. Ze deden een driftscan op het zenit waar de Melkweg 2 keer binnen 24 uur in de bundel komt. Ik heb geprobeerd dat experiment over te doen. Ik ben redelijk tevreden met de resultaten, het lijkt erop dat mijn 1.5 meter schotel nog beter werkt dan verwacht. Ook leuk om eens een old school HI driftscan te doen en de resultaten op mijn zenit te zien.
Bijgaand mijn 1.5 meter resultaat en de 3 meter en 90 cm schotel van Astropeiler. En de gemeten scan. Ik heb in de grafiek alleen van RA 0 tot 21 graden gebruikt.

Job Geheniau
Nederland

Drifscan remake AstroPeilert.jpg24 hr observation astropeilert.jpgastropeilert 300cm.jpgastropeilert 90 cm.jpg156979804_10158424034698462_7629089134676493717_o.jpg