Aarde Maan Aarde GRAVES

jobgeheniau

Sep 20, 2021, 2:58:36 PM9/20/21
to Camras-forum
Gewoon voor de lol, een 'gewone' EME (Aarde Maan Aarde) bounce van de GRAVES zender. Ik zag net de volle maan en dacht, ik probeer het nog eens om de ontvangers aan te zetten, en weer ja hoor de GRAVES transmissie ontvangen van de maan. Nog steeds fascinerend..... 143.048775 MHz, 4 elements Yagi antenne. Maan al aan de rechterkant dus Doppler klopt :-) En extra een kleine 'meteorscatter' op 00h41.

MoonBounce_Graves_20sep2021.jpg

jobgeheniau

Sep 20, 2021, 3:01:25 PM9/20/21
to Camras-forum
Screenshot 2021-09-20 at 9.01.06 PM.jpg

F De Jong

Sep 20, 2021, 4:31:37 PM9/20/21
to camras...@googlegroups.com
Inderdaad! weer leuk om te zien.
Frans

PS: op basis van automatisch meteoren tellen per uur (niet graves maar met Ieper) heb ik zo de perseïden kunnen detecteren.

Op ma 20 sep. 2021 om 21:01 schreef jobgeheniau <jobge...@gmail.com>:
--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Camras-forum' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar camras-forum...@googlegroups.com.

--
kijk eens hier... www.camras.nl
Perseïden 2021.pdf