Ang.: [camalert] Re: Första riktigt testen, eller?

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com

Sitter i bilen nu. Något jag reagerade på var att skarmslackaren slår in hela tiden. Och efteråt verkar gpsen död. Nu köra vidare...

Den 28 apr 2010 13.55, "Erik Abrahamsson" <eck...@gmail.com> skrev:

Okej, men det är ju ändå inte så väldigt många kameror runtomkring en
så jag tycker inte det gör nåt om man tar ut en lista på alla och gör
det
som behövs med dom i onLocationChanged.

Tänkte bara för att kartan ska bli uppdaterad och ifall man har en
inställning t.ex att programmet ska visa/varna för alla vinklar.

Här kan man skaffa en API-nyckel:
http://code.google.com/intl/sv-SE/android/maps-api-signup.html

Skulle vara kul att veta hur det är tänkt att man ska göra för att det
ska
gå att köra på samma nyckel i ett sånt här projekt.

Jag ska ändra till hungarian... :)

/Erik

On 28 Apr, 13:00, LHelge <linus.helges...@gmail.com> wrote:
> Jag ser ingen karta, så det kan nog s...

LHelge

to camalert
Det bästa hade varit om man låter skärmsläckaren gå på när det inte
finns någon kamera i närheten, men så fort man blir varnad så
blockeras skärmsläckaren tills man passerat den.

Jag har också reagerat på att appen inte släpper GPS:en det borde
göras så fort fönstret minimeras.

Sedan tycker jag att både avstånd och hastighet är lite hoppiga, jag
har gjort ett enkelt kalmanfilter för att uppskatta relativ hastighet
till kameran samt avståndet. Det borde gå att använda till att
uppsampla avståndsmätningarna lite också om man tycker det är snyggt.

/Linus

On 28 Apr, 14:01, Daniel Nyström <dan...@nystrom.st> wrote:
> [...]
> ska
> gå att köra på samma nyckel i ett sånt här projekt.

Erik Abrahamsson

to camalert
Ja egentligen borde nog GPS-grejerna ligga i en egen klass som enkelt
kan startas och stoppas. Skulle bli bra mycket snyggare och underlätta
hämtningen av GPS-data från olika aktiviteter. Ska börja klura på det
litegrann.