Ang.: [camalert] Nu ska WebService fungera med alla typer av vägar (E-vägar också)

1 view

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com

Ta det lungt, det är bara ett hobbyprojekt! :-D

Du har ingen möjlighet att lägga upp apk-filen nånstans för enkel uppdatering till luren? Har bara min utvecklingsmiljö på jobbdatorn.

Den 2 maj 2010 20.33, "LHelge" <linus.h...@gmail.com> skrev:

Sorry att det tagit lite tid, men jag har haft mycket att göra i
helgen. Nu ska senaste versionen iaf fungera med e-vägar också. drygt
tusen kameror laddas ned när man synkar med webservice.

Jag jobbar vidare med filimporten på telefonen så kanske vi kan få den
att fungera också.

/Linus

LHelge

to camalert
Då har jag lagt upp en apk på adressen:
http://www.linushelgesson.se/File.aspx?File=CamAlert.apk

Tror jag har fått till API-nyckel till google maps med min release key
också. Men av någon konstig anledning hamnar jag i havet utanför Ghana
när GPS-en är avstängd.

Förresten, tror du att du kan ta bort Ang.: först i subject på de mail
du svarar på, blir så jäkla många trådar i gruppen.

/Linus

On 2 Maj, 21:20, Daniel Nyström <dan...@nystrom.st> wrote:
> [...]
> tusen kameror laddas ned när man synkar med webservice.
>
> Jag jobbar vidare med filimporten på telefonen så kanske vi kan få den

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com

Bättre nu? Det är gmail för Android som spökar.

Filen funkar inte, den tror det är en aspx. Har du rätt content-disposition header?

Den 2 maj 2010 22.44, "LHelge" <linus.h...@gmail.com> skrev:

> [...]

> Den 2 maj 2010 20.33, "LHelge" <linus.helges...@gmail.com> skrev:

> Sorry att det tagit lite tid, men jag har haft mycket att göra i

To post ...

LHelge

to camalert
På aspx-sidan kör jag följande:
.AddHeader("content-disposition", "attachment; filename=" + filename);

Jag prövade att ladda ned den på min telefon, det fungerade utmärkt.
är du säker på att du inte glömde det sista "?File=CamAlert.apk"

On 2 Maj, 23:02, Daniel Nyström <dan...@nystrom.st> wrote:
> [...]
>
> Förresten, tror du att du kan ta bort Ang.: först i subject på de mail
> du svarar på, blir så jäkla många trådar i gruppen.

Erik Abrahamsson

to camalert
Det är ingen konstig anledning, det var så jag programmerade det
bara.. ;)
Grejen är att den punkten råkar vara long: 0, lat: 0.
Finns helt klart en del att se över, jag försöker bara producera kod
så att det händer nånting på skärmen och så det finns nåt att ändra
senare...

Kommer hem imorgon kväll, då blir det mer programmering.

/Erik

On 2 Maj, 22:43, LHelge <linus.helges...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Förresten, tror du att du kan ta bort Ang.: först i subject på de mail
> du svarar på, blir så jäkla många trådar i gruppen.

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com

Jag använder hela länken men det funkar inte ändå. Döper jag om filen i efterhand så fungerar den. Dock märker den inte att det ar en ny version. Men avinstallera och installera på nytt så gick det.

You recei...