Ang.: Re: Ang.: [camalert] Re: Första riktigt testen, eller?

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com

En snabb rapport från bilen:

Har passerat två kameraställen och inte ett ljud på något av ställena. Gpsen dör ofta, men jag såg till att den var igång när jag passerade kamerorna.

Databasen är uppdaterad via web service för en timma sedan.

Hastigheten fladdrar rejält som nämnts tidigare. Avstånd till nästa kamera är låst på 1234.

Om ni råkar ha en ny version på gång sedan så åker jag hem ikväll runt kl 20 och kan testa den praktiskt då. Men då måste jag få en direktlänk till en apk-fil i ett mail. Eller till den här maillistan. :-)

En idé till det hela: hur vore det att dela in appen i en frontend och en backend, så man kan ha programmet igång i bakgrunden endast och den dyker själv upp när man närmar sig en kamera?

Den 28 apr 2010 14.32, "Erik Abrahamsson" <eck...@gmail.com> skrev:

Ja egentligen borde nog GPS-grejerna ligga i en egen klass som enkelt
kan startas och stoppas. Skulle bli bra mycket snyggare och underlätta
hämtningen av GPS-data från olika aktiviteter. Ska börja klura på det
litegrann.

On 28 Apr, 14:07, LHelge <linus.helges...@gmail.com> wrote:
> Det bästa hade varit om man låter skä...

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com

Nu drar jag hem över. Ingen ny fil att ladda in? Eller tips om hur jag får programmet att funka? :-)

Erik Abrahamsson

to camalert
Nja, det finns ingen ljudsignal inlagd ännu. Finns en del att jobba på
innan vi har en helt fungerande version. Tycker det verkar som att
inte alla kameror är inlagda också.

/Erik