Ang.: Re: Ang.: Re: Ang.: [camalert] Re: Första riktigt testen, eller?

1 view

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com

Låter det inte även fast jag valt en signal? Å andra sidan syntes ingen skillnad i displayen heller, så om något skulle ha hänt så var nog kamerorna avsaknat i databasen. :-)

Det finns inte något standard ställe att tänka färska kamerapositioner ifrån, så vi inte behöver drifta egen web service?

Den 28 apr 2010 22.07, "Erik Abrahamsson" <eck...@gmail.com> skrev:

Nja, det finns ingen ljudsignal inlagd ännu. Finns en del att jobba på
innan vi har en helt fungerande version. Tycker det verkar som att
inte alla kameror är inlagda också.

/Erik

On 28 Apr, 20:30, Daniel Nyström <dan...@nystrom.st> wrote:
> Nu drar jag hem över. Ingen ny fil at...

> Den 28 apr 2010 15.11, "Daniel Nyström" <dan...@nystrom.st> skrev:

> En snabb rapport från bilen:
>
> Har passerat två kameraställen och inte ett ljud på något av st...

> Den 28 apr 2010 14.32, "Erik Abrahamsson" <ecke...@gmail.com> skrev:

> Ja egentligen borde nog GPS-grejerna ligga i en egen klass som enkelt
> kan startas och stoppas....

LHelge

to camalert
Vad jag vet finns det inget standardställe att ladda kamerapositioner
ifrån. Gör man det hyffsat enkelt att läsa in filer till webservicen
är det inte så mycket jobb att hosta den. De kameror som ligger inne
just nu har jag hittat via www.speedcams.se som länkar till
http://www.speedcam.tk/ där jag laddat ner navman filen eftersom den
gick fortast att skriva en tolk för.

Om alla kameror finns med där vet jag faktist inte...

De två kameror jag passerat idag har fungerat åt båda håll iaf.

On 28 Apr, 22:16, Daniel Nyström <dan...@nystrom.st> wrote:
> [...]
>
> Nja, det finns ingen ljudsignal inlagd ännu. Finns en del att jobba på
> innan vi har en helt fungerande version. Tycker det verkar som att

Erik Abrahamsson

to camalert
Nej av nån anledning finns inte alla kameror med. Verkar bara komma
med 625st om man kollar databasen. Om det är nån bugg i koden eller i
webbservicen vet jag inte. De kameror jag testade med tidigare är
borta från databasen nu men jag kan se andra.

/Erik

On 28 Apr, 23:12, LHelge <linus.helges...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ifrån. Gör man det hyffsat enkelt att läsa in filer till webservicen
> är det inte så mycket jobb att hosta den. De kameror som ligger inne

LHelge

to camalert
Jag får titta på det där. Låter konstigt att kameror skulle försvinna.

Nu har jag iaf laddat upp de filer jag glömde senast. Verkar vara lätt
att glömma filer när man är klar runt kl 1 på natten.

On 29 Apr, 03:14, Erik Abrahamsson <ecke...@gmail.com> wrote:
> [...]
> webbservicen vet jag inte. De kameror jag testade med tidigare är
> borta från databasen nu men jag kan se andra.

Erik Abrahamsson

to camalert
Jag ändrade lite i koden så att den trodde att senaste uppdatering var
1990, då fick jag hem så att jag har 700-nånting kameror men det ska
vara 1078st enligt www.speedcam.tk.

Nu ska det vara ljud-varning 300m inom en kameras radie. Återstår en
del jobb på den biten.

Men nu sova...

/Erik

Erik Abrahamsson

to camalert
Verkar som det är E-vägarna som inte finns med i databasen av nån
anledning.
Nu ska varningen fungera "hyfsat" iallafall, fast fortfarande från
alla håll.

/Erik

LHelge

to camalert
Mycket riktigt är det inläsningen av E-vägarna som strular. Jag fixar
till det lite senare.

Daniel Nyström

to cama...@googlegroups.com
Aha! Det var E14 jag körde på. :D