separovany zber!

branko...@atlas.sk

to Bystričany
Dobry! chcel by som poukazat na nas separovany zber druhotnych
surovin, ktory prebieha v obci. Za jedno sa chce, aby kazdy separoval,
ale za druhe to ludia nemaju kam davat! jedine teda na sklo pribudaju
kontajnery. Na papier a plas ma kazda domacnost vrecia... ale nikoho
nezaujima, kde musi mat odlozene te vrecia. A navyse sa zber
uskutocnuje ako kedy raz do meisaca alebo niekedy raz za dva mesiace!
clovek ma vriec plnu garaz! tak bud by mala obec poziadat o europsky
grant na separovany odpad a zakupila bud kazdemu domu umele popolnice
urcene na papier a plasty a uskutocnovala zber kazde dva tyzdne ( tak
to funguje aj v Nemecku a v Britanii) alebo tak ako sa nakupili velke
kontajnery na sklo, tak by mali pribudnut aj kontajnery na plast a
papier. Som zastanca recyklovania, ale ak sa u nas podmienky
nezlepsia, budem nuteny s tym skoncit. Uznajte, ze ked Vam vrecia s
"odpadom" (druhotnymi surovinami) zaberaju polovicu garaze, tak mate
chut to vse vyhadzat do smetiaka!

Dalsi navrh:
Inspirovany z mesta Bojnice! Tam maju zberny dvor, kde ludia znasaju
teto druhotne suroviny . na velkost nasej obce by boli potrebne asi
dva! A tam vzdy odvazia vse co dotycny donesie a potom sa mu to odrazi
na poplatkoch za komunalny odpad! tiez podla mna super riesenie, ktore
bude ludi motivovat viacej recyklovat! Vsak najviac cloveka vie
motivovat vo svojej cinnosti bud zisk alebo uspora nakladov!

Dufam, ze nad tymto mojim prispevkom sa zamyslite a nieco taketo
uskutocnite!
Prajem prijemny zvysok dna!

stajny

to Bystričany
Dobry den!

Zdravim ta Brano. Urcite tvoj prispevok je velmi podnetny a Tvojimi
navrhmi
sa treba zaoberat.
Na zaciatok pridam par cisel.
Minuly rok sa z nasej obce odviezlo 375 t odpadu. (cisla su
zaokruhlene).
Z toho 300 t bol nevytriedeny komunalny odpad, za odvoz ktoreho obec
zaplatila
820 000 Sk. T.j. priblizne 2700 Sk/t. Na jedneho obcana Bystrician
pripada z tejto sumu
456 Sk. Cize obec za kazdeho doplatila 156 Sk. (preto sa pristupilo
tento rok k zvyseniu ceny
za odvoz komunalneho odpadu)
75 t bol separovany zber. T. j. papier, plast a cast nebezpecny odpad.
Za to obec zinkasovala 23 000 Sk.
(predpokladam, ze je to cena po odpocitani nakladov)

Tu je dostatocne vidno, ze v separacii odpadu mame velke rezervy. Ale
na druhej strane ste si urcite vsimli, ze stat
stale nedostatocne podporuje separaciu odpadu. Separacia odpadu pre
obec nie je v ziadnom pripade vynosny biznis, ale vklad do ochrany
zivotneho prostredia je to podstatny.

Napad so zbernym dvorom sa mi paci, tuto moznost som pred
zastupitelstvom uz prezentoval. Je potrebne tento nazor prezentovat aj
pred obecnym zastupitelstvom.
V skole sme rozbehli zber papiera. Papier zbierame KAZDY UTOROK, ludia
ho k nam mozu priniest. Nielenze sa zbavite straeho papiera, ale
vyrazne pomozete skole.