Problemy v obci

stajny

to Bystričany
Pokracujme v tom co sme zacali. Vyjadrite sa ku vsetkemu co sa Vam v
obci paci alebo nepaci.

Cosum

to Bystričany
Bry podvecer.
Taka vecna otazka. (Predpokladam, ze ty osobne nemas nic spolocne zo
zrusenim diskusie na oficialnej stranke Bystrician), ktora je podla
mojich skromnych odhadov financovana z rozpoctu miestnej samospravy,
teda v konecnom dosledku (z vacsej casti) - ide z vreciek tych ludi co
tam maju nahlaseny trvaly pobyt a aj si platia dane a maju aj sem tam
nazor. Je celkom skoda, ze ludia stratili prilezitost si ulavit,
podelit sa o radosti, informacie, vyuzit trosku anonymity, ktora je
urcite potrebna v obci (vzhladom na pocet obyvatelov), kde sused vie o
tom, kolko ma susedova koza materinskych znamienok. ;) Vzhladom na
to, ze si tu jediny zaregistrovany poslanec nasej malebnej obce,
otazky jednoduche a veru, priamo na teba. PRECO TO AKO BOLO? Som
presvedceny, ze vysvetlenie existuje. No rad by som sa to dozvedel:
KTO TAK ROZHODOL,CO HO K TOMU VIEDLO A TAK. Ved vies. Ludska
zvedavost. "Tazko sa to totiz chape". Celkovo musim poznamenat, ze
cely proces zrodu diskusie,jej "hladkeho priebehu" a mistickeho konca
evokovali vo mne silny pocit nostalgie a "smutku za casmi, ktore su
udajne blahobytom, slobodnymi volbami a slobodov prejavu rozdrvene a
udupane do zabudnutia ) .. Aj nejake MP3 so stanoviskom vsemocneho by
sa sem mohlo nahrat (to len aby sme sa vyhli nejakym nedorozumeniam
alebo pripadnemu neopodstatnenemu komentaru)..
Partaj prosim, rad si precitam kazdu informaciu.

stajny

to Bystričany
Zdravim,
kedze som clenom obecneho zastupitelstva, tak s rozhodnutim o zruseni
diskusie na obecnej stranke mam do cinenia.
Diskusia sa zrusila na zaklade rozhodnutia obecneho zastupitelstva.
Hlavnym dovodom zrusenia bola obsahova nevhodnost niektorych
prispevkov, tym padom zla reklama obce voci nezainteresovanym
navstevnikom stranky. Mnozili sa negativne reakcie na diskusiu na
stranke z komunity mimo obce.(starostu oslovilo niekolko ludi a pytali
sa ci sa nehanbime za stranku). Aj ked si myslim, ze tento nedostatok
sa dal riesit vhodnym administratorom pripadne komentatorom diskusie.
Rozhodla demokraticka vacsina poslancov.

noname

to Bystričany
Ja viem ze je to prkotina, ale neda mi to. Ked uz si spomenul
"Rozhodla demokraticka vacsina poslancov". Predpokladam ze to bolo
verejne hlasovanie, teda asi ste len zdvihli ruky. Zaujimalo by ma,
kto bol "za". Vlastne ani nie, ale rad by som vedel ako je to ked sa
prejednavaju nejake dolezitejsie veci.
Kedy je hlasovanie verejne, a kedy tajne?
Su vysledky verejneho hlasovania verejne a je o tom zapisnica alebo
take nieco?
Mozno by obcanov zaujimalo, kto za co zdvihol ruku a kto mozno 4 roky
nevedel vyjadrit nazor a iba sa zdrziaval hlasovania alebo nebol
pritomny. Kedze Vas je len 9 a starosta, nemal by byt problem spravit
jednoduchy excel subor, v ktorom by boli zaznacene veci za ktore sa
hlasovalo, a kto ako hlasoval, pri tajnom hlasovani by bol iba celkovy
pocet. Mozno su to vsetko trivialne otazky, ale nevadi. Dakujem za
odpovede.

A este na margo "starostu oslovilo niekolko ludi a pytali sa ci sa
nehanbime za stranku". Za co by sme sa mali hanbit? Nepadlo tam jedine
neslusne slovo! Je len samozrejme ze ludia maju rozdielne nazory, skor
to niekomu velmi vadilo ...

stajny

to Bystričany
Nie je to prkotina. ;-). Je to normalne a legitimne, ze to chces
vediet.
Konkretne o zruseni stranky sa diskutovalo na pracovnom zasadnuti
obecneho zastupitelstva.
Ponechanie diskusie na stranke v tej podobe v akej bola som obhajoval
ja.
Aj ked som v priebehu existencie diskusie
viackrat pochyboval, ci ma ta diskusia pre Bystricany vyznam.
V diskusii sa velakrat porusovala netiketa, casto boli prispevky off
topic,
a odzneli aj vulgarizmy.(tie boli zhodou okolnosti velmi rychlo
vymazane).
Nestastne boli aj zasahy administratora, ktory niektore pripevky
vymazal
nevhodne. Aj "vdaka" tomu sa diskusia zvrhavala k osobnym invektivam.
A to uz bola zla reklama pre celu obec.

Hlavne dovody zrusenia boli: prispevky anonymov, ktori si na stranke
riesili
osobne antipatie k niektorym osobam. Prispevky, ktore porusovali
netiketu.
A uz spominane zle ohlasy. Jednym z dovodou bolo aj to, ze diskusia
nie je
standardnou sucastou obecnych stranok.

Osobne som este ocakaval, ze sa pride zopar ludi vyjadrit k zruseniu
stranky
na plenarne zasadnutie obecneho zastupitelstva. Pri diskusii sa k tomu
nevyjadril nikto.

Na druhej strane bolo v diskusii vela podnetnych a relevatnych
nazorov. Hlavne Miro Durica
ma k fungovaniu diskusie podnetne napady takze nie je vylucene, ze sa
diskusii v zmenenej
forme sa na stranku obce vrati. Mozno bude zalezat aj na tejto
diskusii.

Stranka stale funguje v akejsi skusobnej prevadzke. Nie su tam este
doriesene, niektore zalezitosti
ohladom administracie stranky, pridavania udajov a pod. Tesne po
zruseni diskusie som dostal
prihlasovacie udaje k admin sekcii stranky. Redakcny system stranky
nie je az taky zlozity, ale bude
chvilu trvat kym sa to naucim ovladat, prip. kym nechame zaskolit
nejakych ludi. Pokial viem, este sme
za stranku autorovi neplatili.

Co sa tyka hlasovania poslancov. Prakticky vsetky temy, ktore odzneju
na verejnom zasadnuti
su uz vopred predrokovane. Diskusie k nim prebiehaju na pracovnom
zasadnuti. Na zaciatku roka
pri diskusii k rozpoctu sme si urcili hlavne ciele a tomu je
podriadena vsetka praca zastupitelstva.
Tie ciele vychadzaju z programov, ktore boli zverejnene v predvolebnej
kampani. Takze na zasadnych
veciach sme dohodnuti. Pripomienky zaznievaju na pracovnych
zasadnutiach. Na plenarnych zvacsa
kazdy uz hlasuje za uznesenie. (ja som sa doteraz nestretol, ze by sa
niekto zdrzal alebo bol proti).
Uznesenia sa schvaluju zvacsa v celku (hlasujeme naraz za viac veci).
Ak niekto s nejakou castou
nesuhlasi, moze navrhnut hlasovanie jednotlivo za konkretne
uznesenia.
Co si ja pamatam tajne sme hlasovali len ked sme volili zastupcu
starostu a ked sa rozhoduje o odmenach starostovi obce. Pravdaze tajne
hlasovanie moze navrhnut ktorykolvek poslanec pri akomkolvek
hlasovani. Zvacsa sa hlasuje zdvihnutim ruky.

noname

to Bystričany
Dotaznik
Na dotaznik maju obcania 2 dni? To je chyba v datume, alebo chcete aby
radsej nikto dotaznik nestihol vyplnit???

stajny

to Bystričany
Dotaznik sa rozdaval do postovych stranok kazdemu v obci minuly tyzden
v stredu.

Priznavam, ze na web sme ho dali neskoro. Ale vacsina co chcela ho
vyplnila doma.
Touto formou sme ho chceli dat do povedomia aj navstevnikom webovej
stranky.

Cosum

to Bystričany
Hello.
Vidim, ze nazor na zrusenie mame v podstate rovnaky, takze aby som sa
len doplnil, resp. by som chcel poprosit o reprezentaciu mojho
stanoviska, ked sa bude v buducnosti diskutovat o stranke Bystrician
na zasadani obecneho uradu. Povazoval som za skvele to, ze som mal
moznost (a nie len ja, tych nadsenych ohlasov tam bolo viacero)
priblizit sa k ludom s ktorymi som sa pred casom stretaval takmer
kazdy den. Efekt toho, ze to bolo na oficialnej stranke obce bol
prijemny a pretoze som clovek socialny a este stale sa povazujem za
Bystricanca. Negativne ohlasy budu, aj ked sa na stranke bude pisat
len o svatych veciach. To zrusenie je dufam docasne aj preto ze

"nedostatok
sa dal riesit vhodnym administratorom pripadne komentatorom
diskusie".
Bola by to aj skvela moznost, ako sa podelit o skusenosti napr aj zo
zahranicia, ktora je uskutocnitelna len prostrednictvom komunikacie.
Idioti sa najdu vsade a prijde mi az absurdne, ze sa neratalo s tymito
komplikaciami.
S ohlado na tych, "vhodnych" prispievatelov, to zrusenie malo byt
aspon minimalne vysvetlene prave na tej istej stranke.
Pozdravujem a prajem pekny den.