A opäť separovný zber!

branko...@atlas.sk

to Bystričany
Prajem prijemny den!
Neviem, ci tu niekto aj este chodi, ale skusim sa vyjadrit k niecomu,
co ma totalne dorazilo!
Pred par tyzdnami nam prisla obalka s vymerom poplatku za smeti a este
jeden info letak o separovani! Ked som si to precital, tak som doslova
stratil dych! Ako neviem, ci sa tymto chcete vysmievat priamo do oci
tym, ktori doteraz separovali, alebo fakt neviem. Ludia co ste akoze v
obecnom zastupitelstve, viete co robite????? Robit nejaky nezmyselny
park v strede obce??? a aky to ma prospech pre dedinu??? podla mna
nulovy. Co tak vrazit peniaze do kanalizacie, alebo do separacie???
Ale co sa tyka ohladom separacie, tak ale nehnevajte sa, ale tymto ste
ma totalne dojali. Zber plastovych flias raz za dva mesiace????? A to
prosim pekne kde mam skladovat tie flasky???? za mesiac mam 4 vrecia
toho v garazi. Bolo nedostacujuce, zbierat to raz do mesiaca, a nieto
raz za dva. MY nemame dom na to, aby sme v nom drzali smeti!!!! A vraj
mame este medzery v recyklovani, ze vela vyprodukujeme komunalneho
odpadu???? A tymto sposobom to chcete akoze zmenit????!!!!! Ludi
jedine dozeniete k tomu, ze separovat budu este menej, alebo dokonca
VOBEC !!!! My mame toho uz plne zuby!!! Vobec nebude podiel
separovaneho odpadu vacsi ale dokonca klesne! V Prievidzi rozmiestnili
kontajnery na separovany zber skoro na kazdom kroku, a tu???? Tu
jedine kontajnery su na sklo !!!! Robte s tym nieco!!!! Co tak aby
pribudli kontajnery aj na papier??? Ktory mienite zbierat iba 2 KRAT
DO ROKA !!!!! Vsak toto je do nebies volajuce!!! A zelezny odpad???? 1
KRAT DO ROKA!!!! A najvacsi gol na tom je, aky sprepacenim ŽVÁST ste
dali na koniec info letacika :
"Vazeni obcania,
Pristupte k separovaniu zodpovedne a riadte sa uvedenymi pokynmi.
Nevytvarajte cierne skladky v okoli obce a neznecistujte svoje okolie.
Pomozte nam vytvarat zdrave zivotne prostredie a tak naplnat slova
Bystricianskej hymny: Najkrajsia dedinka pod horami su Bystricany"

Tak som strasne zvedavy aka reakcia bude na moju spravu. Prajem
prijemny zvysok dna!

bystricany

to Bystričany
Takze najskor k statistike za posledny mesiac:
Page Loads Unique Visitors First Time Visitors Returning Visitors
Total 53 48 20 28

Park sa ma robit v strede obce? A kde, pri krcme? Podla mna je to
celkom dobry napad. Je tam zbytocne vela asfaltu pri obecnom a krcme,
ta cesta od krcmy okolo stanku je na dve veci. Stanok by som presunul,
a tu cestu uplne zrusil cim by sa ziskal vacsi priestor pre park (teda
ak je to tam planovane). Nejake dve preliezky, kopec lavicek a zelene,
pohoda dzes.

Co sa tyka separovaneho zberu, myslim ze tvoj pripad 4 vriec za 2
mesiace je vysoko nad priemerom beznej rodiny, a obec si asi nemoze
dovolit nadimenzovat separovany zber v takej kapacite (to 4 vrecia uz
po tom ako tie flase postlacas?). Ked k tomu este zoberiem do uvahy ze
vacsina obyvatelov byva v rodinnych domoch a nie je pre nich problem
skladovat par vriec v pivnici, tak tvoj pripad je urcite velmi
atypicky. Mozno by ste mohli zacat viac pit beznu vodu, a nezatazovat
zivotne prostredie takou velkou spotrebou umelohnotnych vyrobkov, tym
by sa vyriesil problem hned na vstupe, nebolo by treba riesit
vystup :)

branko...@atlas.sk

to Bystričany
Oka. Nevravim, ze pri obecnom je vela zelene alebo take nieco... Mohla
yb sa ta cesta pri stanku zrusit. oka. No ale naco vypilovali tie
stromy, ktore tam uz boli... stacili mensie upravy... a samozrejme
castejsie... Nie ako je v nasej obci zvykom, ze sa vse robi narazovo a
potom to uz nikoho nezaujima. Ako aj nas mily starosta dal spravit
cestu co ide od skoly... samozrejme sa pouzil stary asfalt z ulice,
ktora sa rekonstruovala pri bytovkach a uz teraz na nej vidiet pukance
a zacne sa rozpadavat. Preto podla mna nejdu peniaze na to miesto ako
maju. Podla mna nikto nieje bohaty az tolko, aby si dovolil kupovat
lacne veci. Vid ta asfaltka. pouzilo sa vse stare aby sa minulo co
najmenej, ale o par rokov to bude vyzerat ako do teraz. Co sa tyka
toho separovaneho zberu, ako si napisal, ze vacsina ludi byva v
domoch, cize im nerobi problem skladovat vrecia v pivniciach, tak s
tym nesuhlasim. A musis mi uznat, ze ak byvas v rodinnom dome, tak si
ho nestaval, alebo nekupil za tym ucelom, aby si v dome skladoval
odpad!!! Som zastanca recyklacie, ale co sa tyka toho, ze co by som
mal pit a co nie, tak ako sorry ale to je moja vec co budem pit. A k
zivotnemu prostrediu som perfektne ohladuplny, nakolko sa snazim vse
recyklovat...narozdiel od tych, ktorym skapalo svedomie, a zakladaju
divoke skladky a atd. Vid koniec hornej domoviny za potokom smer
paucica. A dobrou informovanostou obyvatelstva a skvalitnenie zberu
separovaneho zberu by tomuto pomohlo predchadzat. takze obmedzenim
zberu separovaneho odpadu sa bohuzial objem komunalneho odpadu
neznizi.... ale to nech trapi teda uz inych. Svoj nazor som vyjadril
narozdiel od tych, ktori cusia a nedaju svor nazor na javo! Cize
prajem prijemny zvysok dna!

> - Zobraziť citovaný text -

bystricany

to Bystričany
Ja ti nekcem davat lekcie zo zivotneho prostredia, ale je prinajmensom
divne tvrdit ze si zastanca zivotneho prostredia a recyklacie a pritom
produkovat "tony" umelohmotneho odpadu. Neviem z coho su tie flase,
len predpokladam ze nejake mineralne/stolove vody, mozno by stacila
mala filtracka vody ak mas problem s chlorom alebo tvrdostou vody,
napriklad http://www.sopka.sk/produkty/brita/brita.htm

branko...@atlas.sk

to Bystričany
Ja netvrdim, ze som zastanca zivotneho prostredia. ja vravim, ze som
zastanca recyklacie. Cize to si neprieci s tym, co som tu napisal.
Cize zastavam nazor, vraciat druhotne suroviny spat do obehu. oooo...
a dakujem za pohotovy link na produkt , ktory "filtruje vodu". A ide
mi hlavne o to, aby sa v dedine s tym nieco robilo. Aby to nik nemusel
skladovat doma. Daju sa vyuzit prispevky z recyklacneho fondu, z EU na
zakupenie kontajnerov na separovany odpad. Dane kazdy poctvivo platit
musime, tak kde je problem???? Tym by sa znizil komunalny odpad, tym
by obec nemusela doplacat za obcana az tolko. A ako populistickej
stranky, by si mohli zase ti "poslanci obecneho zastupitelstav" dat na
svoje triko, ze prave im sa podarilo znizenie cien za komunalny odpad,
aj ked v celom dosledku za tym stoja len obcania, ktori separuju....
No ale ako vidim, zbytocne tu vyklepavam do klavesnice, ked aj tak
tvoj nazor ovplyvnit neovplyvnim... Cize aj nadalej si skladuj
plastove vrecia v pivniciach. Ja to vidim tak, ze ak to nezmenia, tak
sa mozem kazdemu vykaslat aj na recyklovanie a budem to pchat do
popolnic. Tak a hadam im po roku zapne, ak tak spravi viac ludi, ze im
klesol separovany odpad a zvysila sa suma za smeti. No ale ako vzdy
plati, maly cloviecik svet nezmeni... takze asi tolko a prajem
prijemny zysok dna, respektivne uz noci... :-)