bursa'lifotografseverlere

1 view

yalçın kesen

to bufs...@googlegroups.com, foto-...@googlegroups.com
ara guler 4-16 subatta
ressam sefik bursali sanat galerisinde

ve ....

Josef Koudelka İlk Kez Türkiye'de
Sanatçının orijinal fotoğrafları Pera Müzesi'nde sergilenecek.

ve kopru6 sergisi 3 subata kadar uzatildi ....

fotografi sadece para kapisi olarak gorenlerin degil
gercek fotograf severlerin kacirmamasi gereken 3 sergi....

sevgiler saygilar ara guler'in kokteylde bursa'da gorusuruz ...
yalcin kesen
vefotogaf.com...
ara_davetiye.jpg

Abit Kullebi

to bufs...@googlegroups.com
Merhaba Yalçın bey,
Aşağıda yazdığınız yazı ilgimi çekti. Hangi anlamda söylediğinizi tam anlamadım ama bu lafınız ne Ara GÜLER'i ne de Josef'i ilgilendirmiyor. Çünkü ikiside Fotoğrafı para için çekiyor. Biri Türkiye'de diğeri de Dünyada. Ara GÜLER'in bir fotoğrafını bedavaya verdiğini ne duydum ne de gördüm. Ayrıca ona fotoğraf çektirmek isteyenlerde aynı şekilde dünya kadar para vermek zorundalar. En son fotoğraf çekim işini Yapıkredi için yapmıştı. 3 Günlük bir çekim için Otuzbin dolar almıştı.  Bay Josef ise Magnum'un fotoğrafçısıdır. Ve Magnuma bir fotoğrafı binlerce dolara satıyordu. Bu arada hatırlatmak isterim ki Fotoğraf bir meslektir. Fotoğraf stüdyoları ve tanıtım fotoğrafçıları bu işten ekmek yemektedirler. Başta dernekler olmak üzere, amatör olarak fotoğraf çekmeye başlayıp kendini dev aynasında gören bazı kişiler birden piyasaya çıkıp bedavaya fotoğraf çekmeye başladılar. Ve bu sebeple Ticari olarak bu işi yapanlar dükkanlarını birer birer kapatmaya başladılar. Acaba bu konuda ne düşünüyorsunuz merak ediyorum. Ben de bir Doktor, bir Avukat, bir Mühendisin yaptığını bedavaya yapsaydım acaba bu konunun uzmanı olarak bu işin okulunu okumuş olanlar ve bu işi meslek olarak yapanlar acaba ne düşünürlerdi çok merak ediyorum? Fotoğraf sanat değil. Fotoğraf ticari bir iş. Sanat olması için onu Sanatçı kişinin çekmesi gerekiyor. Sanatçı olmak içinde herkesin çok fırın ekmek yemesi gerekiyor. Maalesef 6 haftalık kursu bitiren veya altı ay fotoğraf çeken birçok insan kendini sanatçı olarak görüyor. Ayrıca sanatında bir maddi değeri vardır ve buda parayla ölçülmez. Hangi Ressamın sergisinde yaptığı resimleri bedavaya dağıttığını gördünüz acaba? Bu yazınız sanırım kendini fotoğraf sanatçısı görüp fotoğraflarını satmak isteyenler veya fotoğrafı parayla çekenler içindi, Ticari olarak yapanlar için değildi. En azından ben öyle anladım. Umarım doğru anlamışımdır.

"fotografi sadece para kapisi olarak gorenlerin degil
gercek fotograf severlerin kacirmamasi gereken 3 sergi...."

Bursa Fotograf AJANSI - Bursa Fotograf Kulübü
www.fotoabit.com (YAKINDA)

neoyazin

to bufsad28
fotografi meslek olarak secen profesyonel fotografcilara bir sozum
yok
ancak sadece fotografa amator olarak bakanlari ve bu isi tam
bilmeyenleri para kasasi olarak gorup kaziklayanlara idi benim lafim
ayrica bu sizi neden bu kadar rahatsiz etti ki ?

ara guler ve magnum ile ilgili ise
ara cafeye gittigimde ve ara guler'e fotograf makinemla ilgili bir kac
soru sordugumda benden para istemedi ve sevindi bir seyler soruyorum
diye ve imzali bir 10-15 cektigi fotografi hediye etti.
ikincisi magnum photos'dan workshop egitimi icin bir fotografciyle
gorustugumuzde de bizden para istemediler sadece masraflar ve giderler
icin bir sponsor bulunmasi gerektigine deyindiler...

yani bunlar profosyonel olmayanlara yardim ederler ancak profosyonel
konuda tabi ki de ticaretlerini yapacaklar.

sizin bu duyarliginiz icin de tesekkur ederim ve sizin de gercek bir
fotograf sever oldugunuzu dusunmek isterim.
>       ___________________________________________________________________________­_________
> Be a better friend, newshound, and
> know-it-all with Yahoo! Mobile.  Try it now.  http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

Abit Kullebi

to bufs...@googlegroups.com
Sevgili Yalçın Bey,
Sanırım yazdığımı tam anlatamadım. Aslında sizinle aynı fikirdeyim. Ama siz işin başka noktasından bende başka noktasından bakıyoruz. Sonuçta seninde benim de geldiğim nokta aynı. Neden dersen dediğin gibi bu işten para kazanmayı düşünenler var. Bunların birincisi bu işi meslek olarak yapanlar ki bunların para kazanması doğal. İkincisi ise bu işe amatörce başlayıp, iki çekim öğrenip, iki de teknik öğrendikten sonra ne kolay bir işmiş bu deyip piyasa da az parayla fotoğraf çekerek yani bir anlamda piyasadaki fiyatı aşağı çekerek ticari iş olarak yapanları öldürenler. Sanırım sizin de dediğiniz kişiler bunlar. Ya da ben böyle anladım/anlıyorum. Ben de bu kişileri kastetmiştim. Ha beni neden ilgilendirdiği konusuna gelince. 25 yılını bu işe vermiş ve son 10 yılımı da Ticari anlamda fotoğraftan para kazanan biriydim. Bahsettiğimiz arkadaşlar sayesinde iş yerimi 2008'de kapatıyorum. Benim beş liraya çektiğimi yeni başlayanlar bir liraya hatta 50 kuruşa çektikleri için. Yani kendi işleri olduğu halde, fotoğrafı sadece amatörce yapmaları gerekenler parayla çekmeye ve piyasayı da öldürmeye başladılar. Sonuçta sizin dediğiniz noktaya gelindi. Ben de sizin dediğinizin biraz daha ilerisini yazarak geldiğimiz yeri anlatmak istemiştim. Umarım bu sefer daha iyi anlatabildim. Ayrıca uzun yıllar herkese öğrendiğim bilgileri (maalesef) bedavaya anlattığım halde şimdi bu anlattığım kişiler öğrendiklerini hiç kimseye bedavaya anlatmıyor. İşin en tuhaf yanı da bu...  Sevgiyle, paylaşımın bedavaya olacağı günlere...

neoyazin

to bufsad28
sizin adiniza uzuldum...
gorusmek uzere...