Projekty:

Peter Hanak

to Bratislava Clojure
Toto bude stranka na Projekty. Ak ma niekdo dobry napad na projekt a
potrebuje spolupracovnikov, potrebuje poradit, alebo sachce sa
pochvalit dobrym napadom. Tu na to bude priestor.

Jan Herich

to bratislav...@googlegroups.com
Spomeniem v kratkosti veci na ktorych som pracoval v poslednej dobe, mozno to pre niekoho bude zaujimave, nedajboze aj uzitocne :)

1. Po istej dobe pouzivania clojure kniznice korma pre pracu s relacnymi datbazami som sa rozhodol prispiet s viacerymi addonmi, boli to veci ktore mi ako cloveku zvyknutemi na ORM mappery ako Hibernate chybali najviac - plna podpora relacii one to one, one to many a many to many a to nie len pre select queries ale aj pre add, update a delete operacie, pouzivam to k mojej plnej spokojnosti v produkci uz nejaku dobu:

https://github.com/janherich/Korma (pozrite si hlavne namespace korma.core a funkcie ako relations a add-deletion-of-relations, pri akychkolvek otazkach ma kludne kontaktuje, rad vysvetlim)

2. Potreboval som nejaku prepouzitelnu abstrakciu pre aplikacie ktore programujem celkom casto a to su REST webservisy, chcel som aby to zahrnalo validaciu, autorizaciu, datove konverzie, nakoniec som zbuchal tento framework, pouzil som hu uz v niekolkych projektoch, enjoy:

https://github.com/ITEdge/ServiceHub (Dal som si pracu aj s napisanim wiki stranok aj ked od dokonalosti maju daleko, v pripade akychkolvek otazok ma kludne kontaktuje)

Ak chcete vidiet aplikacie pouzivajucu tento framework v akcii, vyskusajte Evidence Based Scheduling (http://www.itedge.sk/produkty.html) v testovacej prevadzke: http://itedge.sk/ebs/ (login stackoverflow/stackoverflow)

3. Nakoniec este take hranie sa s datovymi transformaciami, toto som robil davno, davno, ked este moja znalost jazyka bola mala a vychadzalo to skor z frustracie ked som musel (situacia to vyzadovala) podobne transformacne mechanizmy navrhnut a nakodit v jave, takze to bol taky pokus na porovnanie ako rychlo a elegantne dokazem podobne veci spravit v clojure, ukazalo sa ze som to zmakol asi za tretinu casu a asi na 5x menej riadkov kodu napriek tomu ze moje skusenosti s clojure boli vtedy tak 4-5 mesacne a s javou som pracoval 5-6 rokov:

Dňa sobota, 24. marca 2012 17:23:25 UTC+1 Peter Hanak napísal(-a):

Jan Herich

to bratislav...@googlegroups.com, ptr...@gmail.com
Davam na znamost ze k projektu ServiceHub som konecne vytvoril aj ukazkovu jednoduchu sample aplikaciu: https://github.com/ITEdge/ServiceHubExample

Dňa sobota, 24. marca 2012 17:23:25 UTC+1 Peter Hanak napísal(-a):
Toto bude stranka na Projekty. Ak ma niekdo dobry napad na projekt a

Peter Hanak

to bratislav...@googlegroups.com, ptr...@gmail.com
Tak uz som skoro rozbehal ServiceHub Example a mozem sa pustit do prispievania. Na prvy pohlad to vyzera zaujimavo. Rozmyslal som, ze by som mohol napisat testy.

Jan Herich

to bratislav...@googlegroups.com, ptr...@gmail.com
Super, z toho mam naozaj radost, ze to niekoho zaujalo - tie testy su vyborny napad, bohuzial som taky lajdak ze som zatial kaslal na ne, aj ked viem ako su unit-testy zvlast pri dynamickych jazykoch ako clojure, javascript, atd. dolezite :) . Ja som sa momentalne zacital do vybornej knizky o grafovych databazach (http://graphdatabases.com/) a hned ma napadlo ze by som mohol do frameworku dopisat novy util namespace (podobne ako je tam teraz korma.util) pre zjednodusenie pisania handlerov pre iny back-end ako klasicka relacna databaza, rovnako ako som pouzil kniznicu korma pre rdbms by som mohol pouzit vyborny clojure wrapper pre neo4j neocons (https://github.com/michaelklishin/neocons). Ak by niekto mal iny oblubeny store ako napriklad RIAK, MongoDB, CouchDB atd. , mozno by bolo tiez fajn skusit ho napojit na framework. Dalsia moja myslienka bola spravit fork povodneho projektu ktory by namiesto ringu a compojure pre http a routing vyuzival serverovu cast frameworku pedestal (http://pedestal.io/), kedze by to so sebou prinasalo niektore zaujimave vyhody, ako moznost implementacie server-side eventov bez blokovania threadov a podobne.

Dňa utorok, 16. apríla 2013 9:42:27 UTC+2 Peter Hanak napísal(-a):

Jan Herich

to bratislav...@googlegroups.com, ptr...@gmail.com
Ahojte,

Po dlhsej dobe sa ozyvam, momentalne sa venujem hlavne pedestal frameworku (http://pedestal.io/), ktory povazujem za naozaj genialny a revolucny napad, snad prvykrat co ma skutocne nadchol sposob akym sa pristupuje k UI (pri kodeni s pomocou pedestal frameworku vacsinou clovek pise pure funkcie bez side-efektov), dokonca som uz registrovany kontributor a nedavno bol to hlavneho repozitara zmergovany jeden moj change-request :) . Co sa tyka ostatneho, tak na mojej github stranke k sample projektu (https://github.com/ITEdge/ServiceHubExample) pre ServiceHub framework (https://github.com/ITEdge/ServiceHub) som uverejnil link, kde sa moze kazdy prihlasit a vyskusat si poklikat tento tento jednoduchy program (zjednodusena implementacia elektronickeho skladu), pohrat sa s REST volaniami a podobne, odkaz je http://itedge.sk/estore/ , login github/github. Na zorganizovanie clojure meetingu stale myslim a uz mam spisany aj nejaky predbezny program o com by to mohlo byt, onedlho to sem hodim na "schvalenie" :) .

Jano

Dňa sobota, 24. marca 2012 17:23:25 UTC+1 Peter Hanak napísal(-a):
Toto bude stranka na Projekty. Ak ma niekdo dobry napad na projekt a
Message has been deleted

Jan Herich

to bratislav...@googlegroups.com, ptr...@gmail.com
Ahojte,

Takze co sa tyka pedestal frameworku, dovolim si povedat ze to mam uz celkom "otukane" minimalne co sa tyka klientskej casti frameworku (teda cljs kompilovane do javascriptu), spravil som aj taku mensiu aplikaciu, je to implementacia http://todomvc.com/ aplikacie pomocou pedestal frameworku, plne funkcna v Chroma/FF/IE vratane routingu a este jednej finesy, ktorou je trocha inteligentnejsi sorting taskov, nie len podla casu vytvorenia, ale aj stavu (active/completed). Mozno to niektomu pomoze ako vzorovy projekt ked sa bude chciet vrhnut na tento novatorsky a perspektivny sposob vytvarania interaktivnych single-page aplikacii, musim povedat ze takto kompletna a aspon trochu zlozitejsia aplikacia pre pedestal zatial na githube nie je, takze enjoy it :) https://github.com/ITEdge/todo-mvc-pedestal

Dňa piatok, 24. mája 2013 16:26:13 UTC+2 Jan Herich napísal(-a):