Re : Bolug.no

in...@netcom.no

to bo...@googlegroups.com

ja.. La oss ta dette sakte : "frigi" et domene betyr at jeg ikke skal ha domenet
mere.
Dette vil si :

Alternativ 1 :

Jeg finner en engasjert arvtaker og overfører domenet til denne personen.

Alternativ 2 :

Jeg sier opp domenet, og så er det først til mølla..

- Si fra hva dere bestemmer dere for.

Inge B.

Den 13.08.07 skrev in...@netcom.no <in...@netcom.no> følgende:
Heisann..

Hei igjen :)

Vel, nå er det på høy tid å slippe katta ut av sekken og annonsere at det ser ut
for at jeg ikke vil få tid til de planene jeg hadde for bolug.no.

Dette betyr at jeg frigir bolug.no til den av dere som ønsker å bruke det til
forum osv for bolug.

Det var leit å høre at du ikke har tid, men det er flott at du lar oss
bruke domenet. Hva slags tilgang kan du gi på domenet for de som
ønsker å drive siden?

Stian Hole har tidligere nevnt at han kan stille serverplass til disposisjon
hvis ønskelig, og jeg regner med at han sikkert gir samme tilbudet til
nestemann også..

Tilbudet står selvsagt ved lag, og jeg kan tilby både webhotell med
ftp, sql, ssh tilgang og e-post. Om du har mulighet for å endre
DNS-tjenere for domenet så kan de jeg har tilgang til benyttes, noe
som vil gjøre de førstnevnte tjeneste mer funksjonible. Et forslag er
også å f.eks. bruke Google Apps for Domains til e-post, da kan vi få
gratis e-post på 2GB i samme stil som Google Mail.

Håper at noen ønsker å gjøre dette, da det er helt essensielt for videre
utvikling av bolug, og ikke minst for å skape kontakt mellom medlemmene og
området rundt oss forøvrig..

Helt enig. Mitt forslag er å opprette et forum så snart som mulig, og
starte brainstorming av hvordan nettsiden skal fungere. Jeg kan gjerne
stille som teknisk ansvarlig for nettsiden og tjenestene der og
koordinere dette. Men Bolug er ingen "one man gig", så det forutsetter
jo at det er flere som ønsker å delta (som jeg fikk inntrykk av sist
gang på Egon).

Inge B.

--
Best regards / Med vennlig hilsen,
Stian Hole

Alexander Frøyseth

to bo...@googlegroups.com
in...@netcom.no skrev:
Jeg har da dessverre ikke råd til å skaffe noe domene for øyeblikket.
Men jeg blir som sagt med hvis noen andre tar over domenet.

Stian T

to Bolug - Bodø Linux User Group
Jeg er ialefall med.
Kan bidra med koding og vedlikehold av siden om det er ønskelig.
Ser for meg at vi setter opp noe ala linux1.no og de sidene. Der man
havner på en førsteside med nyheter, og deretter kan entre et forum.
Eventuelt ha en nyhets del av forumet..

Gleder med veldig til og få opp et sosialt bolug side.

Stian Hole

to bo...@googlegroups.com
Jeg vet ikke hvem av de andre her på listen som har
organisasjonsnummer til å overta domenet, det har jeg og igjen kan jeg
stille dette til rådighet sammens med serverplass. Eventuelt
etablering av formell organisasjon vil jo være mulig senere, med
tilhørende overføring av domenet dit.

Alexander Frøyseth

to bo...@googlegroups.com
Stian Hole skrev:
Jeg har ikke noe org nr på meg da. Men ville du ta over domenet eller
har jeg misforstått?

Stian Hole

to bo...@googlegroups.com
Den 16.08.07 skrev Alexander Frøyseth <alexander...@gmail.com> følgende:

> Jeg har ikke noe org nr på meg da. Men ville du ta over domenet eller
> har jeg misforstått?

Nei du har ikke misforstått, jeg kan godt overta domenet slik at vi
kan bruke det til forum og liknende.

Alexander Frøyseth

to bo...@googlegroups.com
Stian Hole skrev:

> Nei du har ikke misforstått, jeg kan godt overta domenet slik at vi
> kan bruke det til forum og liknende.

Flott :D
Gleder meg til å få dette opp :D

Stian Hole

to bo...@googlegroups.com
Jeg er klar for å ta imot domenet dersom det er greit for Inge.

Stian T

to Bolug - Bodø Linux User Group
Gleder meg veldig til og få opp et forum, og en nettside til bolug.
Blir spennende dette..

Alexander Frøyseth

to bo...@googlegroups.com
Stian T skrev:

> Gleder meg veldig til og få opp et forum, og en nettside til bolug.
> Blir spennende dette..

Enig der Stian T.

Ska bli artig å få noe å jobbe på

in...@netcom.no

to bo...@googlegroups.com

Ja hvis alle er enige, skal jeg sjekke opp hva slags info jeg trenger på den nye
eieren...

Hva slags leverandør vil dere ha ? f.eks domeneshop osv..
Er enklest å overføre domenet når jeg bytter leverandør. for øyeblikket er
domenet hos enavn.no

Inge B.

Stian Hole

to bo...@googlegroups.com
Den 21.08.07 skrev in...@netcom.no <in...@netcom.no> følgende:

> [...]
>
> Hva slags leverandør vil dere ha ? f.eks domeneshop osv..
> Er enklest å overføre domenet når jeg bytter leverandør. for øyeblikket er

Jeg foretrekker personlig Domeneshop, så dersom det er greit for deg
så benytter vi det.

Stian Hole

to Bolug - Bodø Linux User Group
Jeg har alt satt opp forum på http://bolug.lignu.no for å kunne sette
i gang. Viktig at vi finner ut hva vi ønsker, og hva vi kan gjøre.

Eirik Hjelle

On Sep 2, 2:13 pm, Stian Hole <stian.h...@gmail.com> wrote:
> [...]

Jeg vet ikke helt hva som skjer i denne saken; jeg kan godt både
hoste, være registrar og betale regninen på selve domenet så lenge
noen andre vedlikeholde selve siden.

Stian,
Jeg kan legge den på kash sammen med de andre :-)

Mvh
Eirik.

Stian Hole

to bo...@googlegroups.com
Den 11.10.07 skrev Eirik Hjelle <eirik....@gmail.com> følgende:

Dette høres i grunn ut som en skikkelig god ide :) Inge B leser du
lista? Kan du kontakte Eirik, evt Eirik kan du sende Inge en mail?