Almanah anarhije/ blok 45: 2020

AG

to blo...@googlegroups.com
U ovom žurnalu:

1. Godina za nama (i neka ostane tamo!)
2. Moris
3. Hvala svima!
4. Odjavna špica

Ovih dana smo zvali drugare i familiju u Hrvatskoj, da vidimo da li su svi dobro. Još se nisam javio svima, ali koliko sam čuo, direktno i indirektno, uglavnom jesu. Kao što znamo, mnogi nisu. Užasna situacija, ali nadajmo se da je ono najgore prošlo.

Drugari, mislimo na vas, držite se tamo!

O ostalom, samo najkraće.

moris-blok45-london-pano.jpg

"E sad, ako me pitaš zašto radim sve ovo, sve što ti mogu reći je da, pre svega, ne mogu drugačije, a drugo, da me u tome ohrabruje neka vrsta vere, da će iz toga proizaći nešto, neka nova kultura, o kojoj trenutno ne znamo ništa."

— William Morris, iz pisma Georgiani Burne-Jones, jul 1881.

Možda ste primetili razne novosti na stranici Porodične biblioteke. Neke nove tekstove, citate, još neka manja podešavanja. Najupadljivija novost je cela jedna nova rubrika, u kojoj glavno mesto zauzima Vilijam Moris. U Anarhističkoj biblioteci njegova sekcija je još veća, jer sam tamo jesenas ubacio cele dve knjige.

Prva je izdanje kolektiva BLOK iz Zagreba, William Morris: O umjetnosti i socijalizmu (2019), sa šest Morisovih predavanja i eseja. Još jednom hvala urednici VESNI VUKOVIĆ na tome! Pitao sam je da li to možemo da preuzmemo i ona je naravno odmah prihvatila taj predlog. Sa Vesnom ćemo još sresti, kada budemo govorili o novim izdanjima DAF-a.

A druga je DAF-ovo izdanje iz 2007, najpoznatija Morisova knjiga, Vijesti iz Nigdine (1890, 1893). Senta je još 2014. ustupio to izdanje za portal "Besplatne elektroničke knjige", ali ovo naše izdanje donosi i "Bilješku o piscu", tako da se može smatrati kompletnim.

Od Morisa sam godinama unazad, ali naročito tokom ove, formirao celu biblioteku, kao što delimično možete videti i ovde. To me još prevazilazi, mada sam počeo da pravim širi izbor tekstova i od nekoliko već napravio buklete ("Kako sam postao socijalista", "Društvo budućnosti", "Pod krošnjom bresta"; sve imate tamo na stranici). Nastavljam s tim, kako me šta bude vuklo, a danas me očekuje i ritualno ribanje socijalističkim sapunom marke "William Morris" (bez aditiva, sa lavandom), kojim bih zaključio ovu godinu.

William-Morris-Lavender.jpg

Hvala svima koji su nas pratili i pomagali tokom ove naopake godine! Nekoliko čitalaca je poslalo i priloge, kao "članarinu" (kako jedan od njih reče) koju su sami odredili, tako da nas i to drži na nogama, u pomalo izlupanom (što je neminovno), ali opet prilično zategnutom izdanju. Nastavljamo uskoro, s našim stvarima, ali i sa pregledom novih izdanja naših anarhističkih prijatelja.

Toliko u ovom javljanju, srećno u novom letu, ćao!

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e-mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e-mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/ Žurnal/ Lista blok 45/ Galerije

Bukleti (izbor)

Anarhistička biblioteka