Na pragu leta

AG

to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Još nekoliko naslova

2. Gargojlo rastura (da vidimo šta smo uradili)

3. Odjavna špica

Evo nas na pragu leta. U novom svetu, čije gadno lice treba izdržati – i odagnati. To mi je i bila glavna ideja, neizrečena, ali opet gromoglasna, koja me je vodila dok sam raduckao na stvarima na koje ćemo se osvrnuti u nastavku.

U odnosu na prethodni žurnal, tu su još 2 nova naslova iz edicije GARGOJLO PREDSTAVLJA, zatim 2 koja sam već spomenuo, iako ih tada nisam imao odštampane, i jedan korigovani naslov, s kojim sam započeo tu novu seriju, ali tada još u traženju pravog preloma i formata.

Sve knjige se nalaze na našoj stranici, a neke su ubačene i u Anarhističku biblioteku.

knjige-2022-feb-jun-web.jpg

Od februara, u toj ediciji pojavilo se devet naslova (za prvih deset godina uradio sam 11-12 knjiga...). Moglo je još najmanje toliko, s obzirom na količinu materijala kojim raspolažemo, ali da sad malo stanemo. Novi pristup, konačno iskristalisani formati knjiga, mada i dalje otvoreni za varijacije u slobodnom stilu, novi majstor-štampar – koga ne mogu dovoljno da nahvalim (samo da opstane i on, i tu se vodi teška bitka) – i velika podrška onih kojima je stalo da se sve nastavi.

To je u stvari glavno: mislim da će u ovoj "jubilarnoj" godini (20 godina rada, itd.) svima kojima je anarhija/ blok 45 na srcu biti najdraže da vide da nastavljamo, s novim zamahom, novim idejama, u novom ruhu, kao da sve tek počinje. Čisto prigodne manifestacije su sporedne, mada ne moraju biti i izlišne.

Distribucija je nešto vitalno, ali to još stoji – mada se i tu naziru neki pomaci. Možda stvorimo i neke nove okvire, ne isključivo knjiške. U osnovi, u duhu podnaslova fešte koju smo imali u Okretnici, baš pred koronu: "Sajam knjiga i autonomne domaće radinosti." Otom-potom.

Ali nastavljam da gledam i na knjiški kontekst, manje-više uobičajen, na male sajmove knjiga, koje može organizovati neko drugi. Kao što sam pomalo objašnjavao, nemam mnogo dodirnih tačaka s drugim izdavačima – osim što sam s nekima u dobrom ljudskom odnosu, iako opet u vrlo sporadičnom kontaktu. To nije samo stvar uredničkog izbora, nego i načina rada i motivacije, dakle, međusobnog razumevanja, što nisu sitnice. Ali tu je sama forma knjige, koja privlači one koji još čitaju, tako da to svakako ima smisla. Tu zavisite od ćudi onih koji rentiraju prostor i drugih stvari, ali ta ćud može biti i dobroćudna, ne samo kao u... Znate već gde. Nadamo se razvedravanju i na tom planu.

Da vidimo šta ima novo:

knjige-2022-Sans-Soleil-web.jpg

Kris Marker, Bez sunca (+ pdf). U dodatku: Markerov esej i fotografska knjiga o Japanu, "Le Depays", "Moj (Dez)Orijent", rađena u istom dahu kad i film (1979–1982). Sve kompletno, bez zakidanja. Zbog većeg broja fotografija, gledali smo da izvučemo još neku nijansu, s obzirom na neka ograničenja s ovom vrstom štampe, koja sam ranije spominjao. Majstor je predložio malo deblji papir, 90 gr – i to je upalilo. To još nije tako jak otisak kao u laserskoj štampi, ali koja je u stvari prejaka, tako da ovaj mekši otisak ima neki svoj šmek.

knjige-2022-debor-web.jpg

Gi Debor, Društvo spektakla (+ pdf): malo korigovano u odnosu na ranija izdanja, neki novi dodaci, ilustracije, moji komentari, itd.

Dve knjige koje sam već najavio, u prethodnom žurnalu, ali tada ih još nisam imao odštampane. Evo sada i njih:

knjige-2022-kami-2-web.jpg

Alber Kami, Leto. Kamijevi solarni eseji, ovog puta s ranim tekstom „Leto u Alžiru“ (1936–1937) u dodatku.

knjige-2022-tabuki-kalvino-web.jpg

Antonio Tabuki: Škrinja puna ljudi: eseji o Fernandu Pesoi. U bukletu, podnaslov je glasio "Dva eseja o F. Pesoi", ali sada ih ima 5 + 1 intervju.

— I dakle, Italo Kalvino, Nevidljivi gradovi (+ pdf), s kojima je počela ova edicija, ali sada u pravom formatu.

Sve to je i dalje urađeno na nivou pokazne vežbe (kao i skoro sve ostalo u vezi s anarhijom/ blok 45): s ovako malim tiražima ne možete razviti kontinuiranu distribuciju (kao što sam objašnjavao, ovako radimo 20-30 primeraka po naslovu, u jednom cugu), ali može se početi.

Hvala svima koji su omogućili ovaj novi početak!

Idemo u još jedan nalet, u velikom stilu, u slobodnom letu, pa dokle dobacimo.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite email sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/ Žurnal/ Lista blok 45/ Galerije

https://anarhija-blok45.net

Bukleti (izbor)

http://goo.gl/photos/37EWXz9gQJyKv5E46

Anarhistička biblioteka