Drugi rođendan AKAB Okretnica i razgovor o anarhiji – sa anarhijom/ blok 45!

AG

to blo...@googlegroups.com
U ovom žurnalu:

1. AKAB Okretnica, rođendanska fešta
2. Razgovor
3. Odjavna špica

AKAB Okretnica, najava i program za subotu, 7. III 2020, od 19h.

19:00 – Vrata
20:00 – Razgovor o anarhiji (Aleksa Golijanin, anarhija/ blok 45)
22:00 – Muzika: Neon Lies (ZG)/ Palimpsest (BGD)
After – DJevi: DJ-Okica (BGD)/ Marunga Selecta (Novi Sad)

Okretnica-7-mart-2020.jpg

Drugari iz AKAB Okretnica su me zvali na drugi rođendan svoje "Autonomne-Kulturno-Umetničke-Aktivne-Baze", da pričamo "o čemu god hoću", a ja sam rekao, "evo recimo o anarhiji". Da konačno uđemo u te stvari, za koje, makar po svom iskustvu, vidim da kopkaju, ali i frustriraju mnoge.

Kao što vidite, najavljen je "razgovor", a ne neko "predavanje", iako ću ja na početku, tragom onoga što sam napisao i za najavu, izneti neke polazne teze. Svoje viđenje toga iznosio sam onako kako se to kod mene i razvijalo, otkad radim sve ovo. To i dalje traje. Daleko je to od neke "sinteze", kojoj zapravo i ne težim, ali mislim da se poslednjih godina tu razvila prilično jasna pozicija ili tačnije, orijentacija. Za sebe sam tražio izlaz iz blokade, mrtve tačke, uvrežene "političke" perspektive i došao, opet makar za sebe, do nekih smernica koje nas mogu izbaciti iz starih fiksacija, na nov teren. Ono što tako otkrijemo ili probijemo za sebe, stoji otvoreno i za druge. Vredi popričati. To nas sve može odvesti dalje.

Cilj je dakle da vidimo koja su PITANJA, oko kojih vredi ući u dijalog, koja uopšte vredi razmatrati. Odgovori, ako su dobri, opet nisu nešto konačno već samo smernice za dalje kretanje.

U najtešnjoj vezi s tim, što je inače predlog ili utisak koji sam ranije razmatrao s Burevesnicima i s još nekima od vas, taj razgovor bi trebalo da bude pokušaj da se ode dalje od uobičajenog REVIJALNOG pristupa koji je skoro potpuno ovladao našim "javnim prostorom", onim zvaničnim ili koji sami stvaramo. Naši "tribinski programi" često se svode na puke revije "tema", to jest, na ponudu sadržaja za puku intelektualnu zabavu (izuzeci su, naravno, debate o raznim konkretnim pitanjima, u neformalnim grupama koje zaista nešto rade). Pre nekog vremena, zvali su me na jednu takvu reviju, koja je trebalo da se održi u jednoj našoj "instituciji kulture" – "da pričam o situacionistima". U skici mesečnog programa, ta tema je stajala između "Rolana Barta" i "Povratak Džedaja". To sigurno nije ličilo na neku smislenu ljudsku POTRAGU (ovo poslednje je ključna reč). I onda nismo dalje pričali o tome. Na anarhističkim mestima fokus je drugačiji, oštriji, ali opet s previše spoljašnjih sadržaja, u odnosu na nas koji se tu okupljamo (krizna žarišta iz raznih delova sveta i druge teme iz konvencionalne političke sfere, uz dodatak ove ili one aktivističke specijalizacije i promociju nekog novog izdanja). Bolje nego drugde, svakako, ali nedovoljno. To je, naravno, i odraz trenutnog stanja duhova, prilično difuznog; nije toliko do organizatora, koji širom otvaraju neka vrata i stvaraju sve uslove, nego više do učesnika i njihovih predloga. Zaista uživamo u tim našim feštama, ali razgovor zapravo teče nezavisno od najavljenog programa. Pravi razgovor, u kojem se dolazi do nečeg novog. Tako je i prirodno, ljudi se sreću, odmah ulaze u neposredan dijalog, ne čekaju da im neko da "smernice", ali bilo bi dobro kada bi se to više odrazilo i na najavljene programe, a naročito kada bi takva razmena bila manje sporadična. Stvar je u tome da vidimo šta nas se zaista tiče i dođemo do nekih svežih artikulacija. Videćete kako sam to formulisao u najavi, u poslednja dva pasusa.

Uglavnom, idemo na PITANJA! Da čujemo i vas: vaše dileme, zapažanja, predloge. Meni će to sigurno biti podsticajnije nego da slušam samog sebe, ali možda i tu bude nekih dobrih poenti.

Iz najave AKAB Okretnica:

RAZGOVOR O ANARHIJI

(Aleksa Golijanin, anarhija / blok 45)

Predlog za debatu:

Zašto u "anarhiji" ne treba videti plan za neko "drugačije" ili "buduće društveno uređenje" već etičku orijentaciju i odnos između ljudi; totalno svakodnevno iskustvo – razvijanje novih oblika ponašanja, življenja, saradnje, izražavanja, borbe – a ne neku odvojenu "praksu", utopiju ili tehnički program? To je i doslovno kretanje ODOZDO, od naših najdubljih težnji i otpora ka njihovim posledicama i novim formama, koje se sigurno ne mogu sve sagledati ili osmisliti unapred, umesto da sve ide odozgo, kao projekcija nekog idealnog ili uzornog režima, u kojoj se naše neposredno iskustvo svodi na puku realizaciju unapred zacrtanog skupa tehničkih mera, a naše ponašanje na motoriku političkih robota ili "aktivista".

Koje su posledice toga? Naročito po stari "politički" način razmišljanja, u kojem se sve i dalje očekuje unapred i odozgo? Da li se odbacivanjem konvencionalnih oblika "političkog delovanja" povlačimo iz borbe ili taj teren napadamo iz novog i možda smislenijeg ugla?

Pripremite svoja pitanja, i nezavisno od ovoga, polazeći od onoga što vas pri pomenu reči "anarhija" ili "anarhizam" najviše intrigira, zbunjuje, frustrira, iritira, do tačke odbacivanja – ali vam opet ne da mira. To bi i za nas bio pokušaj da dođemo do pravih tema i pitanja, a ne prilika da se razbacujemo odgovorima napabirčenim iz loše svarene literature, makar i anarhističke.

Predlog je da svoju komunikaciju i "tribinske programe", na svim mestima, što više otvorimo za ono što nas se najviše i najakutnije tiče. Iskustva iz drugih sredina i situacija ostaju dragocena, ali njihova puka revija, bez razmatranja naših pokušaja i dilema, ne vodi nikud.

Vidimo se tamo!

(kraj najave)

Neki će možda prepoznati delove iz Landauera i mog uvoda za jedan tekst SI (ili kao pdf). Ovo drugo sam, sad evo gledam, mogao i u celini da upotrebim za najavu. U svakom slučaju, još malo dopunske literature!

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/ Žurnal/ Lista blok 45/ Galerije

Bukleti (izbor)

Anarhistička biblioteka