Zagreb, Reci:klaonica: benefit za anarhiju/ blok 45, 14. III 2020.

AG

to blo...@googlegroups.com
U ovom žurnalu:

1. Amor, amicitia, autonomia
2. Radnička klasa ide u raj
3. Odjavna špica

benefit-baner.jpg

A onda je iz Zagreba stigla poruka od Mie:

"Dragi Aleksa,

samo da ti javim da smo jučer otvorilie ivent benefita na facebooku

Bit će dakle u klaonici, to je taj skvot u kojem živi Kobac.

hrana, a ne oružje će raditi hranu – one su se javile kad su čule da radimo benefit za tebe. bili bismo mi svakako kuhale, ali je super što one isto žele sudjelovati.

doći će Mario s tvojim bukletima. Bez veze što neće biti ove neke novije stvari koje si radio, ali barem nešto da bude.

(Samo da dodam: Goran iz Neon Lies je sinoć u Okretnici preuzeo jednu kutiju novijih bukleta. Biće dakle i toga, makar po komad-dva. Veliko hvala Goranu!)

Od muzike će biti Ancora, Neon Lies, Paško Gaćina i Leilamarinaena. Ancora su jedan mladi slađ/ krast bend iz zadra. jako se vesele podržati benefit. Neon Lies je Goran – njega ćeš upoznati na rođendanu okretnice. Paška poznaješ? Leilamarinaena su tri drugarice koje će raditi vj – projicirat će neke vizuale na zid dok Paško bude puštao muziku. Jedna od njih je Ena koja je bila na Plaži. Ona, moja sestra, još jedna drugarica Dunja i ja imamo taj mali kvir punk kolektiv s kojim smo bile na Plaži (Good Night Macho Pride) – imale smo neke plakate i pamfletiće.

Već je dosta ljudi reklo da će doći. Nadam se da će biti dobro.

Javim ti utiske kad prođe.

mia"

Na tako nešto čovek ostaje bez reči. Hvala svima još jednom!

Plakat ili baner za benefit je čista milina. Vidim nešto mi poznato, ali naravno, to je varijacija francuskog plakata za film Elija Petrija, "Radnička klasa ide u raj (La classe operaia va in paradiso)", iz 1971, o kojem sam ranije napisao ceo panegirik (ima tome cela decenija, ali možda se neko još seća toga). Tu ilustraciju sam toliko hteo da stavim na korice nekog bukleta, da sam je do sada već dvaput koristio i povlačio, da bih je iskoristio za "ono pravo"... Poslednji put je bila na koricama bukleta "Prelaz", Kamata i Kolua, a onda sam je opet zamenio, da bih je sačuvao za... eh, povratak kući, Elija Petrija, o kojem sam odavno hteo da priredim jedan buklet.

To je još samo ideja. Sakupio sam hrpu materijala, ali još ne znam šta ću s tim. Vuče me da uradim nešto, neki omaž... On nije pisao kao Pazolini, da bi se mogao predstaviti na sličan način, ali je opet pisao i pričao, što se relativno skoro pojavilo i u obliku jedne veće zbirke ("Writings on Cinema & Life", 2013); ima i drugih izvora. Ali najviše me je vuklo da uradim nešto baš povodom tog filma, "Radnička klasa ide u raj", zbog njegovog izuzetnog scenarija (eksplicitno luditska, antiradna poruka, u smislu celog tog konteksta; mislim da se to oseća čak i u ovim grubim engleskim prevodima iz titla, s panoa u nastavku; italijanski original je mnogo bogatiji i sočniji) – ali i "Todo Modo" (pročitao sam i istoimeni roman Leonarda Šaše/ Sciascia, po kojem je rađen film, ali film je neuporedivo bolji, genijalna razrada nekih motiva iz jednog nedorečenog političkog trilera, što je inače bio Šašin žanr), "Besprekorni građanin", "Vlasništvo više nije krađa"... Ta četiri filma su najvažnija. Petri nije snimio mnogo filmova, ali tih nekoliko pre i posle ove "političke" serije nisu tako obavezni. Možda napravim nešto. Možda i ne napravim, ali ta ilustracija će opet pronaći svoje mesto!

Lulu-govor-2.jpg

Militina-Lulu-poseta.jpg

Još me cepa išijas, ali srce mi je na mestu.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

PS 1: Radnička klasa ide u raj, Luluov (Massa) govor u fabrici

PS 2: ceo film

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/ Žurnal/ Lista blok 45/ Galerije

Bukleti (izbor)

Anarhistička biblioteka