Jevandjelje po Rajhu i Zerzan u Beogradu

AG

Apr 25, 2007, 7:14:57 AM4/25/07
to blo...@googlegroups.com
U ovom biltenu:

1. Jevandjelje po Rajhu
2. Intermeco
3. Zerzan ponovo u Beogradu
4. Sumrak mashina (najava)
5. Odjavna spica

Dragi prijatelji,

Pre svega da vam se zahvalim na izuzetnom zalaganju na igranci Lepog Srdje, tj. Smiljkinoj Slobodnoj Veceri (SSV). Bilo je extra pozitivno i poletno. Nismo ocekivali tako masovan odziv, posebno sada kada je pocela sezona i kada svake subote u gradu moze da se izadje na milion drugih (iako besmislenih) mesta. Zao mi je sto muzicke zelje nisu bile uslisene, ali to je bilo tehnicki neizvodljivo. Mada je to malo i do same ekstaze: taman te ponese neki blok, hteo bi da se to nastavi, a krene nesto drugo, sto ponese one s drugog kraja plesnog podijuma... a ti ne znas sta ces, pa krenes da smaras DJ-a, ali... Zasto? Zato sto bi hteo da taj zanos traje vecno. Zato je i to masiranje u stvari bilo nesto pozitivno. Malo sebicno, ali iz razumljivih pobuda i vrlo pozitivno. Hvala vam svima. Ovako jos nije bilo. U svakom pogledu.

Sto se romantike tice, opet smo imali zurku s muvanjem. Ne s bilo kakvim, nego bas romanticnim. Znaci, nije bilo ni ko one havarije koje vas mogu zadesiti na zurkama duz Ibarske magistrale, ali ni kao na nekom decjem rodjendanu u Mekdonaldsu. A to, priznacete, nije mala stvar na svo ovo otudjenje i skupocu. I DJ Robot je imao svoj susret sa sudbinom, ali nije prosao tako dobro ko sto bi se moglo pomisliti na licu mesta. Sta da se radi. Dugacak je i krivudav put koji vodi do arhipelaga ljubavi, uzivancije i slobode. Mada ne znam zasto mora da se rasteze i krivuda bas toliko. To mi nikada nece biti jasno. Ali, bilo je tu jos nekoliko afera i to samo sto sam ja video. Nadam se da one ovog jutra cvatu.

ITERMECO

Sada sledi malo duza poruka, povodom predstojece posete Johna Zerzana Beogradu, Sloveniji i 3/4 Evrope. To prilazem i zbog prijatelja iz Slovenije, mozda ce im neka zapazanja ili podaci biti od koristi. Tu je i grubi pregled Zerzanove nove knjige, koja bi trebalo da se pojavi tokom ove godine, kao i nekoliko preporuka za citanje, ukljucujuci i jedan sasvim svezi intervju, koji je preveden u Hrvatskoj.

Posebno bih se zahvalio Marcelu Marsu koji nam je skrenuo paznju na taj prevod. Marcel je inace najposveceniji promoter Zerzanovih ideja u Hrvatskoj, u stvari i shire, na celom s/h govornom podrucju. Izuzetan lik.

Uglavnom, nesto malo duze, pa ko voli nek izvoli.

ZERZAN U BG, SLOVENIJI I 3/4 EVROPE

Ovog puta Zerzan nam dolazi samo na dva dana, u kratku prijateljsku posetu. Sve "nezvanicno", nece biti nikakvih tribina i tome slicno, osim sto cemo, ako se potrefimo s drugom Denicem, napraviti neko okupljanje u ZMUC-u (Zemun).

To ce biti 25-27. maja. Dolazi 25. uvece, 26. nam je ceo na raspolaganju, a odlazi 27. predvece. Vec 28. bi trebalo da ima predavanje u Ljubljani, zatim u Kopru i Mariboru, a onda nastavlja  dalje, na potpuno neverovatnu evropsku turneju. Obuhvaceno je sve severno od Srbije - od Slovenije, Svajcarske, Austrije i Madjarske, do Poljske, Estonije, severne Nemacke, Svedske, Finske i Holandije. Sve u ubitacnom tempu i nemogucem cik-cak rasporedu. Na primer, umesto iz Slovenije, u Austriju i Madjarsku ide posle Estonije, a onda iz Budimpeste u Holandiju! I sve kolima, s nekom ekipom iz Nemacke, koliko sam shvatio. Meni to ne izgleda narocto zdravo, ne toliko zbog puta, koliko zbog predavanja, koja umaraju vise nego ista, ali ostaje im da probaju. Trebalo je da bude i Spanija, ali je otkazana jer je tamo bio vec 3 puta u poslednjih 5 godina, a i nikako nije mogla da se uklopi sa ostalim, posebno sa Slovenijom, na kojoj je posebno insistirao.

A u Beograd dolazi jer mu je to merak. Da se malo vidimo i popricamo. U medjuvremenu smo bili u stalnom kontanktu, malo smo i saradjivali, a neke bata Neshine ilustracije ce se izgleda pojaviti i u drugim okvirima, ne samo na onom Zerzanovom sajtu.

Ipak, tog 26. maja, sve ce biti potpuno otvoreno za one koji zele da ga vide i popricaju s njim. Ako bude takva situacija, na licu mesta cemo organizovati i malo siri razgovor, to uopste nije problem. Ali, o tom po tom. Sada vam samo javljam da je to izvesno. I 2005. je sve bilo javljeno na vreme, cak nekoliko meseci unapred, ali na kraju se ispostavilo da su neki sedeli na ushima, pa se posle nesto zalili. Sada nije tako dramaticna situacija, ovde ce biti sasvim kratko, u nacelu je vaznije ono sto deluje na duze staze (knjige, tekstovi, lokalni rad), a ne ove blic posete, ali, eto, imajte u vidu. Na ovo cu vas podsetiti i neposredno pred posetu.

SUMRAK MASINA

"Quite some time ago W. H. Auden summed it up: 'The situation of our time surrounds us like a baffling crime.' More recently the crisis has been manifesting and deepening in every sphere. Conditions are rapidly worsening and none of the old answers hold up. A friend and neighbor of mine spoke to this with eloquence and understanding: in dealing with others, she counseled, we need to remember that everyone's heart is broken."

-- Twilight of the Machines, by John Zerzan, 2002 (prvi put objavljeno u Anarchy: A Journal of Desire Armed, No. 54, Winter 2002-2003)

Zerzanu ove godine treba da izadje jos jedna zbirka, IV po redu, koja ce se zvati Twilight of the Machines. Kao i ranije, rec je o prostoj zbici tekstova nastalih u odredjenom periodu, u ovom slucaju u rasponu od one poslednje, "Running on Empitness", iz 2002, do pocetka 2007. Skoro svi tekstovi su vec mogli da se vide u nekoliko casopisa ili na internetu. Ali, tu je i nekoliko noviteta.

(Jednom sam ga pitao kako pise knjige, jer me je zanimalo kako se organizuje, s obzirom da su njegovi tekstovi cesto setnja kroz vrlo obimnu literaturu. Rekao je, "Pa, prosto pisem i kad vidim da je gomilica narasla" - pokazuje rukom - "kazem sebi, e mozda je doslo vreme za novu knjigu." Eto, ubi se covek da ganja neke "koncepte" ili pise visetomne, "sveobuhvatne" studije... Nema sanse, mislim da od njega mozemo ocekivati samo te krace tekstove, u kojima prosto sledi svoj instinkt i neke stalne preokupacije.)

Posto Zerzan ne zivi od pisanja i nema potrebu da na pazar iznosi uvek nesto "novo", nego radije bushi ono sto ga najvise vuce, knjiga mozda nece iznenaditi one koji su redovno pratili ono sto je pisao - iako i njih vrebaju neka iznenadjenja - ali zato moze da posluzi kao odlican uvod u sva pitanja koja je do sada otvorio. Drugo, naglasak na hitnosti PREKIDA s vladajucim trendom i svim starim ili rutinskim odgovorima na njega, snazniji je nego ikad. Oni koji sve i dalje ocekuju od nekog srecnog ili postepenog pozitivnog obrta u kontinuitetu sa ovim stanjem (koji je delimicno nuzan, jer smo na njega prisiljeni, ali uvek na nasu STETU), opet ce imati punu korpu poznatih prigovora. Ima i nekoliko tekstova koji po tonu i poruci odskacu od svega sto je do sada napisao, iako na prvi pogled deluju skromno, kao da su pisani shapatom (Exiled from Presence, Finding Our Way Back Home). Sredisnji deo knjige cine novi osvrti na njegovu stalnu temu, "simbolicku kulturu": to su eseji o jeziku ("Suvise cudesno za reci"), nastanku "rodova" (obratite paznju!), ratu (po meni, malo neprecizan u nekim bitnim elementima i zato olako otvoren za niske udarce) i, mozda najzanimljiviji, esej o "aksijalnom dobu" (K. Jaspers), vremenu kada su se, u cudnom podudaranju, pojavile najvaznije svetske religije (levantski i bliskoistocni monoteizmi, budizam i konfucijanstvo). To je vec opaka stvar.

Naravno, tu su i oni tekstovi u kojima je nastavio da osluskuje znake vremena: poslednje trikove postmodernista, tehnooptimista i levicara, tih upornih i sve jadnijih mistifikatora i falsifikatora naseg stanja i nasih mogucnosti. Ima i nekih ponavljanja (slicni primeri i formulacije koji se provlace kroz par tekstova), malo zbog prethodno spomenute rasejanosti prema "knjizi" kao formi, a vise zbog toga sto je rec o tekstovima nastalim u raznim prilikama, a na slicne teme. Tu je i odlican intervju s Kevinom Takerom (Beyond Symbolic Thought), koji donosi odgovore na neke najupornije predrasude koje se asociraju s njegovim imenom. U celini gledano - iako je opet samo sakupio na jedno mesto nesto sto je pisao bez ikakve brige o celini - mislim da mu je ovo najzategnutija zbirka do sada. Samo je stvar trenutka sto ne moze biti docekana kao "Elements of Refusal" (1988) ili "Future Primitive" (1994), gde je sve pucalo od novih naglasaka, do tada nezamislivih, ne samo za anarhisticke tikvane. Dobro, mozda su te dve zbirke ipak nesto posebno. Ali, videcete, mislim da vredi i ova.

IZBOR TEKSTOVA (posebno zgodnih za pripremanje posete i sl.)

Nesto od tih tekstova imate u nasoj arhivi ("Sumrak mashina" sam preveo, ali vrlo grubo, na brzinu i bez icije korekture), a u attachmentu vam saljem taj o "aksijalnom dobu", na engleskom. Ako neko pozeli da ga prevede i tako uskoci u nas prevodilacki tim (koji za sada broji okruglo 1 clanova), neka javi na vreme! Da se ne zalecem ja.

Evo delimicnog pregleda jos nekih tekstova, starih i novih, na sta skrecem paznju i prijateljima iz Slovenije, cisto da imaju u vidu, ako nameravaju da tamo preporuce ljudima neki materijal. To je prilicno vazno, da sve ne bi ostalo na tipicnim, potpuno pogresnim asocijacijama, obicno pokupljenim iz druge-trece ruke:

U nacelu, najvise toga imate u dve arhive:

http://www.insurgentdesire.org.uk/
http://anarhija-blok45.modukit.com/zerzan/index.html

uz, naravno, Green Anarchy, koji je u brojevima od 2004-2007 redovno donosio po jedan Zerzanov tekst iz nove knjige:
http://greenanarchy.org/

A ovo bih izdvojio, onako na brzinu:

Razni intervjui, posebno "Drzavni neprijatelj: Razgovor sa Derrickom Jensenom" (mozda najinformativniji intervju koji je do sada objavljen; njega sam, uz jos neke stvari, iskoristio i za stampanu brosuru iz 2005)
http://anarhija-blok45.modukit.com/zerzan/sadrzaj/vjui.html
http://anarhija-blok45.modukit.com/zerzan/sadrzaj/textz/html/PZB_anarho-vs-civ.html#12

Beyond Symbolic Thought:
ista adresa ili
http://www.insurgentdesire.org.uk/beyondsymbolic.htm

Noviji intervju (hrvatski prevod, po preporuci MM), ovog puta Zerzan i Jensen zajedno:
http://www.h-alter.org/print.php?id=5080
http://kontra-punkt.info/index.php?name=MDForum&file=viewtopic&t=650

Tekstovi (uglavnom iz nove zbirke)

Twilight of the Machines (original; grubi prevod imate na nasem sajtu)
http://www.insurgentdesire.org.uk/twilight.htm

Too Marvelous For Words (Language Briefly Revisited)
http://www.insurgentdesire.org.uk/toomarvelous.htm

Patriarchy, Civilization, And The Origins Of Gender
http://www.insurgentdesire.org.uk/patriarchy.htm

The Iron Grip of Civilization: The Axial Age
http://www.greenanarchy.org/index.php?action=viewwritingdetail&returnto=viewjournal&printIssueId=19&writingId=565 (ili attachment, kao rtf)

Najsizam (najpopularniji kratki tekst, iz njegovog "Nihilistickog recnika", 1994, koji sam preveo s posebnim gushtom, mada ni to nije sredjivano; original imate na Insurgent Desire):
http://anarhija-blok45.modukit.com/zerzan/sadrzaj/textz/html/PZ_najsizam.html

Od kompletnih knjiga , u nasoj arhivi imate prvo izdanje antologije "Against Civilization" (1999, razni autori, njih skoro 50, Zerzan kao urednik; ta knjiga je dozivela i II izdanje, malo prosireno i izmenjeno), kao i celu zbirku "Anarhoprimtivizam protiv civilizacije" (ne treba mesati sa Posovom antologijom), koja je izasla u Hrvatskoj, a koju smo, sticajem okolnosti i malo na kvarno, uspeli da dobijemo kao fajl i shibnemo na web. Izbor tekstova mozda nije najbolji (makar za jedan, reprezentativni tom), ali vidjenja se razlikuju, to je uvek tako.

Nadam se da ce vam nesto od ovoga biti zanimljivo ili od koristi. Racunajte da ce se ova nova zbirka pojaviti i kod nas, samo ne znam kad. Posebno cu se javiti s jos jednim Konkursom za prevodioce i druge upraznjene pozicije , uskoro. Ali, odmah da vam kazem, to je poziv za kamikaze, nije za normalan svet. Radni rezim u anarhiji/ blok 45 je prilicno surov. Videcete i ostale uslove. Uopste nije shala.

Toliko u ovom javljanju, hvala na paznji, ziveli, cao

A.

s a l j i  s t o  d a l j e

Ako ste nasu poruku dobili preko nekog drugog, a zelite da se prijavite na listu, samo posaljite e-mail na bilo koju od ove dve adrese:

aleksa.golijanin (at)gmail.com
blok45(at)dzabalesku.net

Ako ne zelite da primate nase poruke i druge materijale, posaljite e-mail sa tekstom "ne zelim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopste dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne zelite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu nas domen.

http://anarhija-blok45.modukit.com
http://groups.google.com/group/blok45?hl=en
http://www.elektronickeknjige.com/zbornik/primitivisticka_kritika_civilizacije/index.htm
http://johnzerzan.net
http://www.cddc.vt.edu/sionline
http://www.bopsecrets.org

anarhiju/ blok 45 pomazete i tako sto cete ove poruke slati dalje.

KKlark.jpg