Ispod mosta... Plaža! Sajam nezavisnog izdavaštva i autonomne domaće radinosti

AG

to blo...@googlegroups.com
U ovom žurnalu:

ISPOD MOSTA... PLAŽA!
Sajam nezavisnog izdavaštva i autonomne domaće radinosti.

AKAB Okretnica, subota, 22. februar 2020. Sajam 15–22h, svirka od 23h (Abergaz!).

Program i izlagači: prva najava AKAB Okretnica; ili na stranici kolektiva Antipolitika

Okretnica-razglednica.jpg

Kako doći do Okretnice?

Pančevo, Karaburma i Ča-Ča-Ča znaju, za one koji dolaze iz ili preko centra, svejedno s koje strane: do Pančevačkog mosta, onda samo pravo, ispod mosta, duž leve strane (gledano ka Dunavu), nekih 200 m. Kad dođete do zgrade na slici 3, još nekih desetak metara i tu ste (slika 4).

*

Posle više od dve godine, evo i anarhije/ blok 45 ponovo u Beogradu, za nekim štandom, u punom rasponu. Na Plaži. Videćemo kako će biti.

Osvežio sam pano s novim naslovima, koji se od kraja 2017. nisu mogli videti u BG, i to sad izgleda ovako:

bukleti-novi-2017-2020.jpg

Biće tu, naravno, i ostali bukleti, od kojih su mnogi prošli kroz razne izmene.

Važno: iako se do 22. februara spisak učesnika može promeniti, već sada je izvesno da dolazi Džon iz Active Distribution (ili ovde), s gomilom naslova na engleskom. Active Distribution su originalno iz Bristola, i dalje deluju tamo, a ogranak koji vodi Džon se od pre par godina preselio u Zagreb. Ne znam kako stoji sa zalihama i kako ih obnavlja, ali nadam se da će poneti sve ono što inače izlaže na ASK-u, gde je to uvek jedan od najposećenijih štandova; recimo, nadam se da će poneti sve naslove Silvije Federiči, koje sam video na ASK-u 2019:

Ne mogu da se zakunem da će svega toga biti, ali bilo bi lepo! Na njegovom sajtu su istaknuta neka Active izdanja, a kao distributer izlaže i mnoga druga. Na put sigurno ne može poneti baš sve, ali mislim da će to opet biti jak štand.

Takođe, "Što čitaš?", ako ne lično onda na štandu kod Džona ili Burevesnika, sa svojim izdanjima. Ali voleli bismo da ih vidimo i uživo! Još se dvoume, zaista se nadam da će doći.

Na štandu Burevesnika imaćemo, između ostalog, i mnoga izdanja našeg velikog drugara Sente, iz DAF-Zagreb. Pogledajte malo DAF-ov sajt, podsetite se svih tih edicija i naslova, naročito ako ste ih propustili na velikom Sajmu.

Isto kod Burevesnika, nekoliko izdanja KK USIUSK-Babušnica (Mile od Umu), koji su 2018, objavili i biografiju Eme Goldman, "Živeti moj život" (skoro 800 str., mada još nisam video kako sve to skupa izgleda).

Burevesnik je očigledno ključni distributerski štand, a mislim da će se kod njih naći i izdanja nekih neanarhističkih izdavača, ali sa anarhističkim urednicama i saradnicima. Recimo, izdanje "Rad ljubavi: Kućanski rad i nasilje protiv žena", autorskog tandema Giovanna Franca & Dalla Costa (1978), u odličnom prevodu Mie Gonan (stigao sam da pogledam štampano izdanje, iz 2019; ovde je pdf). Pored toga, sa iste strane, ovog puta s Linom Gonan kao urednicom, zbornik Nepomirljivo: radikalni kvir protiv roda, države i kapitala, iz 2018 (pdf).

Svoj štand imaće i Utopia, inače poznata kao najbolja knjižara sa stranom literaturom u Beogradu, na Plaži kao izdavačka kuća, sa svojim naslovima.

U najavi stoji da će biti i nekoliko muzičkih distribucija, između ostalih i izdavač našeg omiljenog benda Apsurd, Doomtown Records.

Uopšte, iako će Plaža biti puna ko oko, s obzirom na broj najavljenih izlagača (i manji prostor, ali možda dovoljan), izdavača će biti i više – zahvaljujući vrednim anarhističkim distributerima.

Biće to praktično prvi anarhistički sajam štampanih stvari i autonomne domaće radinosti u Beogradu. Anarhistički, dakle, striktno samoorganizovan, ali pučki i drugarski otvoren, tako da se nadamo daljem procvatu. Trebalo bi da ide najmanje četiri puta godišnje (kvatro stađone).

Neka ne zamere ostali što ih ne spominjem, ali tu je program, sve se može natenane pogledati. Pored toga, ni sam ne znam šta tačno sledi, ne poznajem sve ljude, ono što rade, itd. Ali neke znam, recimo, mnogo očekujem od štanda Ice Heklice, biće i tu Goran iz Niš, prvi distributer anarhije/ blok 45 za južnu Srbiju (još od 2004. ili 2005, sada kao PMK Records), još neki poznati i dragi ljudi, tako da  imam dobar osećaj.

Pouzdano: šank i kuhinja, i to, koliko sam shvatio, s dva glavna obroka. Piće i razno meze, u kontinuitetu. Tačne termine glavnih obroka saopštiću naknadno.

Ovo je samo prva najava! Sledi još nekoliko podsećanja i novih informacija, kako budu pristizale.

Poželjno je da ovu vest prosledite dalje, u ovom ili nekom prilagođenom obliku, i tako podržite celu stvar.

Vidimo se na Plaži, uskoro.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/ Žurnal/ Lista blok 45/ Galerije

Bukleti (izbor)

Anarhistička biblioteka