Pazolini: Pismo Ginzbergu (1967)

AG

to blo...@googlegroups.com

 U ovom žurnalu:

1. Gargojlova druga jesen u Beogradu

2. Pazolini: 1922–2022

3. Uskoro novi Komplet Pazolini – ili ipak kao knjiga?

4. Odjavna špica

gargojlo-septembar-2022.jpg

 Pravo iz avgusta upali smo u novembar, ali taj dan je, reče Gargojlo, bio čudesan.

komplet-pasolini-2021-web.jpg

Ove godine navršava se sto godina od rođenja Pazolinija. To mi je, po običaju, prvo promaklo, jer sam inače radio po svome. Prva proširenja materijala o Pazoliniju ("Na kraju Italije, na kraju leta", što još nije ušlo u neki deo Kompleta Pazolini, i "Otkrivenje Pazolinijevo" ili "Pazolinijeva Apokalipsa" iz bukleta Il comunismo) uradio sam bez ikakve predstave o toj godišnjici, ali onda sam shvatio da se i to dešava. To je sve u redu. Ovde, osim programa u Kinoteci i par članaka u štampi, nije bilo nikakvih drugih osvrta, koliko sam stigao da vidim. Ali biće jedno novo izdanje, kako mi je najavio jedan prijateljski izdavač, nadam se uskoro.

Poslednji dodatak našem izboru je Pazolinijevo pismo Ginzbergu iz 1967. Pazolini mu piše iz Milana, pošto ga je slušao na TV (upoznali su se 1966. u Njujorku) i, za razliku od skoro svih ostalih iz tog vremena (ili danas), pokazuje gde je zid i uporno udara u njega. Ni sam još nije mogao da jasno izrazi u čemu je problem – uporno jurišanje tamo gde može biti samo zid i skoro niko na, ako ne slobodnom, onda sigurno neiskorišćenom prostoru u drugoj ravni – ali vredelo je još jednom lupiti u tu barijeru. Znam da ovo zvuči malo mutno, ali pogledajte, lako je povezati.

Pazolini-Pismo-Ginzbergu-1.jpg

Pazolini-Pismo-Ginzbergu-2.jpg

(Ne morate se mučiti da čitate sa ovih slika, sve imate u fajlovima, ubacio sam ih čisto gušta radi.)

Ceo taj materijal, s još nekim dodacima, verovatno će biti drugačije složen. Dilema je da li da ostane komplet od 5 (ili 6) bukleta ili da se konačno spakuje u knjigu. Ako bude knjiga, ne idu one korice Kompleta i nema onog momenta dečje radosti kad se iz kutije istresu svi ti bukleti… Opet, ni knjiga nije više nešto konačno, pošto bismo to radili u malim serijama, kao i ostalo, tako da je i ta forma sada otvorena za varijacije. Za sada sam najbliži tome da ostane Komplet, samo u malo drugačijem formatu i nešto drugačijem rasporedu.

Problem je što je obnavljanje tih Kompleta, koji odu za čas, samo ako se negde iznesu, vrlo zahtevan i dugotrajan proces: štampanje ne jednog nego 5 ili 6 bukleta, sklapanje toga, presovanje, opsecanje + štampa, krojenje i lepljenje kutija... Koliko god voleo takav ručni rad – samo da je nešto s makazama, lepkom, papirom, kartonom, falcbajnom... –  uz sve ostalo što radim oko knjiga, to ume da bude previše. Ali tu je taj momenat radosti, kad se to iznese negde. Da sačuvamo to, makar još malo.

Videćemo još! Za sad, pogledajte to malo pismo Ginzbergu, prisetimo se našeg drugara Pazolinija! Sada nas sve pritiskaju drugi, neslućeni problemi, ali da baš zato usmerimo misli na neku bolju stranu.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite email sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/ ŽurnalLista blok 45/ Galerije

https://anarhija-blok45.net

Bukleti (izbor)

http://goo.gl/photos/37EWXz9gQJyKv5E46

Anarhistička biblioteka