Blip API a częstotliwość wywołań

Kuba Niewiarowski

to blip-...@googlegroups.com
Witam.
Jestem w trakcie pisania klienta Blipa na platformę Google Android (o epickiej nazwie Blipoid). Ponieważ będzie to aplikacja mobilna, w której każdy niepotrzebnie przesłany kilobajt danych jest morderczy dla baterii, postanowiłem w przyszłych wersjach przenieść ciężar sprawdzania aktualizacji kokpitu do backendu w PHP, a powiadomienia dostarczać do telefonu w technologii Push (możliwe od Androida 2.2). Umożliwiłoby to aktualizowanie kokpitu niemalże w czasie rzeczywistym, bez marnotrawienia transferu i energii na odświeżanie go co parę sekund. Rodzi to jednak następujący problem - serwer Blipa musiałby być w takim układzie odpytywany w okresie od 2 do 60 sekund (w zależności aktywności na kokpicie) dla każdego aktywnego użytkownika. Generowałoby to przy przewidywanej ilości instalacji nawet do kilkuset zapytań na sekundę z jednego adresu IP (serwera backendu).
Tutaj pojawia się moje pytanie: jak na takie obciążenie zareaguje serwer Blipa? Zdaję sobie sprawę, że "sprzętowo" byście raczej to utrzymali (w końcu kokpity użytkowników w wersji WWW są odświeżanie co jakieś dwie sekundy, w aplikacjach desktopowych podobnie), ale prawdopodobnie posiadacie jakieś zabezpieczenia, uniemożliwiające zbytnie obciążenie serwera przez niewielką grupę użytkowników. W związku z tym - jaką maksymalną częstotliwość odświeżania powinienem przyjąć, żeby zbytnio nie obciążać naszego kochanego mikrobloga, a przy tym uniknąć zablokowania mojej aplikacji?

Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam, marsjaninzmarsa. :)

Łukasz

to blip-...@googlegroups.com, Kuba Niewiarowski
2011/3/6 Kuba Niewiarowski <marsjan...@gmail.com>:

> [...]
> Jestem w trakcie pisania klienta Blipa na platformę Google Android (o epickiej nazwie Blipoid). Ponieważ będzie to aplikacja mobilna, w której każdy niepotrzebnie przesłany kilobajt danych jest morderczy dla baterii, postanowiłem w przyszłych wersjach przenieść ciężar sprawdzania aktualizacji kokpitu do backendu w PHP, a powiadomienia dostarczać do telefonu w technologii Push (możliwe od Androida 2.2).

Nie jestem z blip teamu, ani takie tam, ale muszę dorzucić swoje 12 groszy:

Patrząc na to jak działają klienty Twittera oraz fakt, że relatywnie
mało ludzi ma Androida 2.2 (np ja nie mam szans na to by w łatwy
sposób zrootować swój telefon, a co dopiero upgrade), raczej bym
polegał na starym dobrym pollingu + dużo cache'owania (avatary,
pojedyncze blipinięcia itd itd) - po prostu aplikacje mobilne używane
są zupełnie inaczej i z tego co widzę po sobie i po znajomych wszyscy
wolą odświeżać manualnie, gdy nie mają łatwego dostępu do
ładowarki/USB.

Przepraszam za off topic :-)
--
Łukasz

jakub300

to blip-devel
To i ja dodam kilka słów:
Za wstępie nie zgodzę się z Łukaszem, wg mnie wprowadzenie push w
jakiejkolwiek formie będzie najlepszym rozwiązaniem. Osobiście od
dawna mam nadzieję (raczej złudną), że doczekamy się oficjalnego
realtime API od blipa. Dla osób z Androidem < 2.2 można by wprowadzić
stałe połączenie (w formie usługi w Androidzie) z Twoim serwerem który
przekazywał by blipnięcia do aplikacji. Dla osób które nie życzyły by
sobie żadnej z tych możliwości pozostawić ręczne odświeżanie.

Co do zasypywania API requestami to Filip kiedyś przedstawiał zasadę,
że jeśli Twoja aplikacja się poprawnie przedstawia (posiada UA, choć
teraz w OAuth UA pewnie niekonieczne) to nigdy nie zostanie zbanowana
z automatu co najwyżej ręcznie przez Admina jeśli będzie taka
konieczność (w takim przypadku Admin kontaktuje się z Tobą i wyjaśnia
sprawę). Dla przykładu: BlipWorld aktualnie wysyła około ("około" bo
nie zbieram takich danych) od kilku do kilkunastu req na minutę
(pobieranie subskrybcji, profili, avatarów, linków, indexowanie całego
blipa) i jak na razie nie miało żadnych nieprzyjemności.

W celu obniżania obciążenia mógłbyś wyłączyć sprawdzanie kokpitów dla
osób które są offline (niepołączone z internetem) co w Polskich
warunkach zdarza się pewnie dość często.

Osobiście zachęcam do zintegrowania aplikacji z API BlipWorld
http://wiki.blipworld.pl/api:0-1 i jako, że od środy mam telefon z
Androidem (2.2) zgłaszam się do testowania aplikacji. Mógłbym też w
miarę możliwości pomóc w pisaniu backendu. :)

Pozdrawiam i dołączam się do przeprosin za offtopic ;p
^jakub300

Kuba Niewiarowski

to blip-...@googlegroups.com, jakub300
Dokładnie tak to zamierzam rozwiązać. :]

Dzięki za odpowiedź, tego właśnie potrzebowałem. Nawet, jeśli admini mnie zbanują, to nie powinno to wpłynąć na aplikacje zainstalowane na telefonach - po prostu przełączą się na odświeżanie w trybie fetch... :]

Właśnie tak to zamierzam rozwiązać. :]

Wszystko ładnie pięknie, ale... co to jest BlipWorld? ;]
Na wiki nic nie ma, a strona wyświetla komunikat, że moja przeglądarka to zuo, i żebym się przestawił na WebKit... ;]
A co do testów - nie ma sprawy, jak tylko coś będę miał, to wyślę info. :]

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "blip-devel".

Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres blip-...@googlegroups.com.
Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres blip-devel+...@googlegroups.com.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem http://groups.google.com/group/blip-devel?hl=pl.

--
Pozdrawiam, Kuba Niewiarowski
http://marsjana.net/ - bo blogi są nie tylko na Onecie ;)

jakub300

to blip-...@googlegroups.com, jakub300

Marcin Jagodziński

to blip-...@googlegroups.com, jakub300
Wow, do mnie to też nie dotarło. To jest aplikacja na androida? Flashowa?

Pozdrawiam

2011/3/8 jakub300 <jaku...@gmail.com>
http://www.youtube.com/watch?v=jyce8376e9k

http://marcin.jagodzinski.waw.pl/