Problem z OAuth

a0

to blip-devel
Implementuje oauth i mam problem. Wszystko niby jest ok - przechodzę
przez stronę blipa, dostaje access_token i secret, ale jak próbuje je
wykorzystać, np. pytając o directed_messages metodą GET
http://api.blip.pl/directed_messages.json?oauth_signature=uMtxK%2FRArgbL%2Bpv6HholfONvyhk%3D&oauth_timestamp=1279451992&oauth_nonce=938447351&oauth_consumer_key=XXX&oauth_token=XXX&oauth_version=1.0&oauth_signature_method=HMAC-SHA1

dostaje 401 auth required. dlaczego? Używam modułu Perla
Net::OAuth::Simple

a0

to blip-devel
Ok, przerzuciłem się na robienie requestów za pomocą czystego
Net::OAuth.
Co oznacza "{"error":{"name":"unauthorized"}}" zwracane przez API
blipa na zapytanie GET direct_messages.json ?

On Jul 19, 11:07 am, a0 <alienze...@gmail.com> wrote:
> Implementuje oauth i mam problem. Wszystko niby jest ok - przechodzę
> przez stronę blipa, dostaje access_token i secret, ale jak próbuje je
> [...]

jakub300

to blip-devel
Spróbuj autoryzację przesyłać nagłówkiem, nie URLem

On 19 Lip, 11:07, a0 <alienze...@gmail.com> wrote:
> Implementuje oauth i mam problem. Wszystko niby jest ok - przechodzę
> przez stronę blipa, dostaje access_token i secret, ale jak próbuje je
> [...]

a0

to blip-devel
Ok, dzięki, udało się za pomocą headera.

Ale parę uwag:

1. protokół oauth umożliwia zapytania o chronione zasoby za pomocą
Auth HEADERa, GET lub POST. Blip wspiera tylko Auth Header z tego co
widzę.
2. parametr "oauth_version" jest opcjonalny wg specyfikacji, ale na
Blipie jest wymagany.
3. Jeśli zapytamy o /updates, w przypadku 401 auth required pokaże nam
się html strony logowania. JSONową odpowiedź dostaniemy tylko w
przypadku /updates.json, co jest odstępstwem od normy w API Blipa,
gdzie domyślnie odpowiada się w JSONie.