Api Blipa przez javascript.

Grzegorz Drozd

to blip-devel
Witam.

Mam kilka pytań odnośnie dostępu do apli przez javascript i JSONp:
1. czy możliwe jest tworzenie statusów ? (jsonp używa get'a i nawet
jak dodam body to status się nie tworzy.
2. jak przesłać user-agenta przy pomocy jsonp? dodatkowy parametr
może?
3. czy jest szansa na przeniesienie informacji z nagłówka
Authentication jeżeli używam OAuth do parametrów url przy wywołaniu
jsonp ?(chciałbym użyć Oauth żeby ukryć login i hasło z urla).

Na start tyle :) Ale pewnie jeszcze kilka pytań będę miał

Pozdrawiam

Maciej Lotkowski

to blip-...@googlegroups.com
cześć

2010/6/16 Grzegorz Drozd <grzegor...@gmail.com>:

> Witam.
>
> Mam kilka pytań odnośnie dostępu do apli przez javascript i JSONp:
> 1. czy możliwe jest tworzenie statusów ? (jsonp używa get'a i nawet
> jak dodam body to status się nie tworzy.

Nie, musi być POST.

> 2. jak przesłać user-agenta przy pomocy jsonp? dodatkowy parametr
> może?

Nie, w nagłówku wysyłany jest UA przeglądarki.

> 3. czy jest szansa na przeniesienie informacji z nagłówka
> Authentication jeżeli używam OAuth do parametrów url przy wywołaniu
> jsonp ?(chciałbym użyć Oauth żeby ukryć login i hasło z urla).

Nie, musi być w nagłówku.

Nie wiem co chcesz zrobić, ale wydaje mi się, że nie tędy droga.
Jeżeli chcesz mieć jakąś interakcję z serwisem w innej domenie, to
spróbuj raczej:

- cross window messaging (nowe przeglądarki)
- cross domain iframe communication with hash
- użyć flasha do robienia requestów
- proxy na serwerze

może ktoś jeszcze coś podpowie.

--
Maciej Lotkowski

Grzegorz Drozd

to blip-devel
Witam.

Chcę napisać klienta w Javascript. Wiem, że pewnej funkcjonalności nie
uda mi się przenieść do czystego js ale chciałbym w nim robić jak
najwięcej.

Łukasz

to blip-...@googlegroups.com
2010/6/19 Grzegorz Drozd <grzegor...@gmail.com>:

> Witam.
>
> Chcę napisać klienta w Javascript. Wiem, że pewnej funkcjonalności nie
> uda mi się przenieść do czystego js ale chciałbym w nim robić jak
> najwięcej.

Ah, jak w czystym JS (no "prawie" - Prototype dużo pomaga) to ➝
http://github.com/plugawy/mikrob

Jedyne czego nie robię w JS to cache - łatwiej mi to było napisać w
Ruby'm niż męczyć się z API Titanium.

Łukasz Korecki

Michal Golebiowski

to blip-...@googlegroups.com
Witam,
może to Ci się przyda:
http://dev.gadu-gadu.pl/blip/blip-na-adobe-air-w-5-minut/

Wiadomość napisana w dniu 2010-06-19, o godz. 14:21, przez Grzegorz
Drozd:

Michal Golebiowski

Grzegorz Drozd

to blip-devel
Witam

@Łukasz
Sam kod nie jest trudny i powstaje w ramach ćwiczeń. No i chciałbym
oprzeć się na samym JS + HTML5 + Chrome. Wszystko jest do napisania
ale chrome nie pozwala robić cross domain xml http request a przy
pomocy jsonp nie zrobię posta.

@Michal
Rozważałem też AIR ale postanowiłem że czysty JS będzie bardziej
przenośny. No i niestety jw: xmlhttprequest nie pozwala robić cross
domain bez uruchomienia chrome z odpowiednim przełącznikiem z linii
poleceń.

Trudno - posty będę robił przez proxy na serwerze.

Łukasz

to blip-...@googlegroups.com
> [...]
> oprzeć się na samym JS + HTML5 + Chrome. Wszystko jest do napisania
> ale chrome nie pozwala robić cross domain xml http request a przy

Chrome (a dokładniej Chromium) pozwala na obejście Same Origin Policy
- jest do tego parametr (o ile dobrze kojarzę) "disable-web-security"

Safari wyłącza Same Origin Policy dla plików lokalnych (na OSX, nie
wiem jak z Windowsową wersją).

Jeśli jednak chcesz napisać klienta działającego w przeglądarce - bez
proxy się nie obejdzie.

Łukasz