puno, puno prije...

željko blaće

Dec 6, 2009, 3:31:04 AM12/6/09
to blender-hr
...beta verzije 2.5 Blendera pojavili su se informativni video klipovi
sa pregledom noviteta

http://www.youtube.com/watch?v=Mj06t-R0Wcs

Fantasticno izgleda!
Message has been deleted

Miro Brozovic

Dec 7, 2009, 5:45:52 AM12/7/09
to blend...@googlegroups.com
slažem se da je nova verzija odlična makar u alhpi 0..
još je praktični nemoguce ozbiljno poceti raditi nešt u ovoj verziji jer ima bugova na sve strane al kad sve riješe to bude onda super!

pozdrav ekipi!

2009/12/6 Nikša Tomšić <niksa....@gmail.com>
ogroman skok naprijed! ja i prijatelj mislimo možda počet radit neku igricu, pa se nadam da će napredovat i u brzom izradi različitih modela i modela sa malom promjenom u nekim elementima. čujemo se ljudi, pozdrav.... također se nadam dobroje x64 i multithreding podršci i više opcija za renderiranje

Nenad

Dec 8, 2009, 3:19:17 AM12/8/09
to Blender User group Croatia
Promjene u interface-u su vjerojatno ok ali trebat će se na to
naviknuti, tako da me to za sada nervira :) ... Najveća dobrobit koju
za sad vidim je značajan skok u brzini rendera...

On 7 pro, 11:45, Miro Brozovic <miro.brozo...@gmail.com> wrote:
> [...]
> još je praktični nemoguce ozbiljno poceti raditi nešt u ovoj verziji jer ima
> bugova na sve strane al kad sve riješe to bude onda super!

speedy

Dec 9, 2009, 1:52:43 AM12/9/09
to blend...@googlegroups.com
zar nije interface sada napravljen da se lako moze posloziti da izgleda kao drugi programi npr. LightWave ili 3Ds,,, pa tako i "old style Blender"??
(bar su najavljivali da se to bude moglo raditi tako u v2.5)

dino idrizbegovic

Dec 14, 2009, 7:00:13 PM12/14/09
to blend...@googlegroups.com
da i meni je uvijek bad to kad se nesto mijenja ..... jedva da kuzim i sadasnju verziju
Dino

Damir Prebeg

Dec 18, 2009, 2:51:32 PM12/18/09
to blend...@googlegroups.com
Dečki, vidim da je većina vas oduševljena i žao mi je što ću ovo reći al' meni je kao starom Blenderašu novo sučelje skoro pa totalna katastrofa u ovom izdanju.
Glavni argument za prelazak na vertikalnu orjentaciju je taj što su neki paneli bili previsoki pa se moralo skrolirati i horizontalno i vertikalno. Na žalost, u ovom novom sučelju na mojih 1024x768 od skroliranja mi odpade ruka, al ajde to su riješili s Continous Grabom.
Ne vidim nikakve koristi od toga da se gumbi mogu razvući zajedno s prozorom preko cijelog ekrana. Nije mi jasno ni tvrdoglavo inzistiranje na prozirnim panelima tako da ne mogu biti drukčije boje. Ne vidim ni koristi od toga da se za svaku pojedinu vrstu prozora mogu definirati različite boje. Npr, želim promjeniti boju pozadine svih prozora i sad to ne mogu napraviti za sve istovremeno nego moram za svaki prozor posebno.
Isto tako mi nedostaju plutajući View i Tools paneli zamijenjeni ovim vertikalnim stupcima koji po mom mišljenju ljuljaju "non blocking view" filozofiju.

Ali na kraju, ovo je tek početak. Kako mi se čini, 2.5 verzija je prijelazna, prava nova verzija će biti tek 2.6.

Nikša Tomšić

Dec 18, 2009, 6:33:45 PM12/18/09
to blend...@googlegroups.com
"Ali na kraju, ovo je tek početak. Kako mi se čini, 2.5 verzija je prijelazna, prava nova verzija će biti tek 2.6."      - znači nešto kao Vista prije 7...

speedy

Dec 18, 2009, 6:42:27 PM12/18/09
to blend...@googlegroups.com
i opet svi zaboravljaju da ce 2.5 verzija biti poslozena tako da se to defaultno sucelje moze posloziti kako kome odgovara sa predodredenim izgledima da bude kao 3ds, lightwave itd... pa vjerovatno ce tu ubaciti i "old style" Blender look.....

nemojte samo open source usporedivat s Microsoftovim bljuvotinama :D

tommy5

Dec 19, 2009, 2:07:37 AM12/19/09
to blend...@googlegroups.com
Pozdrav pipl :)

zahuktava se diskusija oko 2.5, moramo tome posvetiti idući sastanak u MaMi

Damire definitivno moraš nabaviti novi monitor :)

željko blaće

Dec 19, 2009, 2:10:34 AM12/19/09
to blend...@googlegroups.com
2009/12/19 tommy5 <tomm...@gmail.com>:

> Pozdrav pipl :)
> zahuktava se diskusija oko 2.5, moramo tome posvetiti idući sastanak u MaMi
> Damire definitivno moraš nabaviti novi monitor :)

I graficku! ... Moramo. Mozda koji dan prije Nove Godine? 29.12?

Miro Brozovic

Dec 20, 2009, 4:53:05 AM12/20/09
to blend...@googlegroups.com
Ne znam za ostale al ja ne mogu 29-og a pretpostavljam da će to i ostalima raditi probleme pa bi možda bilo bolje u 1mj.

Damir Prebeg

Dec 20, 2009, 8:11:38 AM12/20/09
to blend...@googlegroups.com
Vjeruj mi Speedy, cilj izmjene Blender sučelja nije omogućavanje kopiranja izgleda drugih modelara i hvala bogu da je tako. 99,99% sam siguran da neće ni biti službenih preseta za kopiranje LW ili MAX sučelja. Onih 0.01% ostavljam biserima u Blender zajednici da ih iskoriste kako znaju i umiju :D

Moje neslaganje s nekim rješenjima u novom sučelju proizlazi iz mog otpora uvriježenom uvjerenju da Open Source treba biti poseban, po mogućnosti razumljiv samo programerima i što teži za krajnje korisnike. Čast Linuxu al' tek kad bude jednostavan za uporabu kao glupi Windowsi, tek tad će dobiti više od 2 posto korisnika u svijetu. Iskreno, ne volim bilo kakav L33T, pa tako ni ovaj među Blenderašima. Npr. u jednoj raspravi na službenom Blender forumu netko je postavio pitanje zašto objekt ne može imati više od 16 materijala, i odmah ga el33ta napala sa stupidnoim tvrdnjom da nikome ni ne treba više od 16 materijala po objektu. Ja sam se morao umješati jer to mi zvuči ko poznata "640K should be enough for anyone"

Problem IMHO leži u činjenici da je Blender do 2.49 bio horizonatlno orijentiran, a sad ga na silu okreću na vertikano. Nemam ništa protiv vertikalnog sučelj ako je bolje al me živcira što čim netko kaže da nešto ne valja u vertikalnom sučelju, el33ta ga opere bez obzira na argumente. Samo zato što je npr. Ton rekao da tako treba biti. Neki dan smo isto raspravljali o tome jel treba promjeniti termin Shape Key u npr. Morph Target i iako se većina složila s Morph Targetom Ton je tu raspravu prekinuo i praktički rekao "O nazvilju nema rasprave i bit će Shape Key jer ja tako kažem".

željko blaće

Dec 20, 2009, 10:01:04 AM12/20/09
to blend...@googlegroups.com
2009/12/20 Damir Prebeg <blend....@gmail.com>:

> [...]
> ostavljam biserima u Blender zajednici da ih iskoriste kako znaju i umiju :D

Hm... mislim da je velikom broju ljudi Blender cak i prvi 3D alat,
a i namjena je bila brzo modeliranje prototipa (ruka na tipkovnici + mish)
sto je ipak bitno drukcije od klasicnih 3D studijskih alata.

> [...]
> treba više od 16 materijala po objektu. Ja sam se morao umješati jer to mi
> zvuči ko poznata "640K should be enough for anyone"

slazem se - ogranicenja nikad ne treba vjestacki stavljati,
vec ponuditi kao best-option.

> [...]
> i praktički rekao "O nazvilju nema rasprave i bit će Shape Key jer ja tako

Hm...nije demokratski, ali lako moguce da ima argumentaciju koja je kompleksna
pa je ovaj put povukao svoj "power stick" autokrate - nepopularan potez
ali nekad nuzan da se skrate nepregledne rasprave oko manje vaznih stvari ;-)

Nikša Tomšić

Dec 20, 2009, 11:14:11 AM12/20/09
to blend...@googlegroups.com
nisam dovoljno upućen i stručnjak, ali evo kad pričamo... što je sa upotrebom na CUDA platformi, brzini na x64... imao sam ogromnih problema s brzinom renderiranja, kao i uvijek što će bit... i hakeri jedno pitanje, može li se paralelno koristit i grafička i procesor pri renderiranju? grafička mi je na 0% a procesor 100% na tjedan dana... ili je to ili/ili, moddat radeona i onda koristit skroz pod openGL a procesor 0%....       nisam siguran o svemu što sam napisao, znam da neke stvari vjerojatno ne razumijem, možete me citirat i ispravit. Ili skraćeno - kad ću moć u blenderu kad renderiram koristiti 100% svih svoji hardwareskih i softwareskih resursa? Vidim da tu ima stručnjaka pa se ispišite kad vam bude dosadno!  HVALA!

Damir Prebeg

Dec 20, 2009, 4:34:24 PM12/20/09
to blend...@googlegroups.com
Hm... Zar CUDA nije Nvidijin projekt, a ne AMD-ov odnosno ATI-jev?

http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA

tommy5

Dec 20, 2009, 5:21:24 PM12/20/09
to blend...@googlegroups.com
[...]

Blender kao i većina 3d softvera koristi glavni procesor(e) za renderiranje a grafička služi za iscrtavanje sučelja i 3d prostora
(u openGL  - open graphics library). Blender ne koristi i neće koristiti CUDA-u jer je vezana samo uz jednog proizvođača
hardvera.  Kada openCL (Open Computing Language) postane stabiliniji i rašireniji, moguće je da će ga više programera
koristiti i ponovo napisati dijelove koda tako da maksimalno iskorištavaju GPU i CPU.
Bilo je priče o tome na raznim mailing  listama, uglavnom trebalo bi raditi ogromni redizajn source koda a to nije baš izgledno.
Vjerojatno će se openCL početi koristiti samo u nekim posebnim slučajevima; fluidi, soft body, bullet i sl.

Snaga GPUa je u masovnom paralelizmu, što odgovara raytracerima ali treba ponovo napisati/prilagoditi algoritme.
a to je samo pitanje vremena

Nikša Tomšić

Dec 21, 2009, 2:22:53 AM12/21/09
to blend...@googlegroups.com
thx tommy5, znači bilo kakva grafička je nepotrebna danas za renderiranje u blenderu, svejedno je li 100 kn ili 3000kn, baš šteta :(. Tolika snaga neiskorištena. Nadajmo se boljoj budućnosti, da se upogoni ova grafička i da recimo 50% smanji vrijeme renderiranja. Jebiga, najveći je problem dužina rendeiranja, a grafička "stoji". Stvarno šteta.

tommy5

Dec 21, 2009, 5:43:56 AM12/21/09
to blend...@googlegroups.com
grafička ne stoji :), i ipak je bolja ona od 300kn nego 100 :)
grafička pomaže kod modeliranja, kod prikaza 3d objekata u viewportu, brže izlaženje/ulaženje u edit mode, brži rad sa kompleksnijim objektima - puno poligona, bolji rad sa texturama, materijalima, GSLS shaderima......

i nije samo hw bitan već i driveri, a tu je nvidia bila malo bolja od ATIja, sada se ipak malo izjednačavaju, blender je znao trzati na ati karticama
2009/12/21 Nikša Tomšić <niksa....@gmail.com>
Message has been deleted

tommy5

Dec 21, 2009, 10:08:04 AM12/21/09
to blend...@googlegroups.com
2009/12/21 Nikša Tomšić <niksa....@gmail.com>
pri redneriranju tommy5, pri renderiranju. Moš je u smeće bacit, što me briga za ovo ostalo,to je potpuno nepotrebno kad renderiraš neki k*rac mjesec dana.

hehe šta da ja kažem koji volim Lux renderer :)

gdje je taj time mashine?  da skoknem u 2109. g.  po neku staru kantu :)

Damir Prebeg

Dec 22, 2009, 12:46:08 PM12/22/09
to blend...@googlegroups.com
Pa Nikša, jesi probao besplatni vswarm? http://www.vswarm.com/.

2009/12/21 Nikša Tomšić <niksa....@gmail.com>
pri redneriranju tommy5, pri renderiranju. Moš je u smeće bacit, što me briga za ovo ostalo,to je potpuno nepotrebno kad renderiraš neki k*rac mjesec dana.

Dalibor Klobučarić

Dec 22, 2009, 2:33:49 PM12/22/09
to blend...@googlegroups.com
Pričao malo i razmišljao malo i mislim da ako bi nam MAMA ustupila dio web prostora gore s emože instalirati slikripta, nalik wikipediji, e zašto? Pa za e-learninign kak se i skripta sama zove. Recimo ko google ima one webinare koje redovitpo pohađam možda nebi bilo loše da s eorganizira webinar i za blender. Naime predavač ili više njih napisali bi kratki tutorial i praktični zadatak, i tak recimo jednom tjedno za par mjeseci bi to bil već predivno velki tutorial, sa praktičnim zadatcima i krasnom wiki stranicom.. Ono kaj je prednost ujendo i nedostatak druge genracije bi mogle napredovati pomoći ovog webinar-a a predavači bi eventualno ispravljali samo greške... ima masa e-learnining skripti na web-u a par su mi se svidjele i možda bi bilo fora posatviti nekam na web.. evo moj prijedlog za temu debate 5-oga
:)
pozz svima

2009/12/22 Damir Prebeg <blend....@gmail.com>

--
n: Dalibor Klobučarić
t: 091/73 99 831

vedran

Dec 22, 2009, 3:55:11 PM12/22/09
to blend...@googlegroups.com
hm...
koliko znam wiki postoji:

tko, što, kad, kako i sl.:

vedran kolac
gTalk - vedran...@gmail.com
skype - vedrankolac
+385 (0) 91 567 07 17
http://www.thebitz.net
http://www.onoxo.net

speedy

Dec 22, 2009, 4:51:51 PM12/22/09
to blend...@googlegroups.com
sto se tice tutorijala za Blender bilo video ili tekstualni to bi bilo dobro da se uploda na 3dhr gdje vec postoji sredena cjela infrastruktura za to i ima Blender tutorijala i nas par se trudi da ima i novosti itd,,,,,

3DHR je zamisljen kao centralno mjesto gdje bi se okupljala domaca (i ex yu) ekipa,,,, malo nas je ipak premalo da svaki program ima svoj sajt (mnogi pokusali i nitko nije uspio s time)
evo cak ni ovaj "jedan za sve" ne ide bas skroz po planu jer se ljudima bas i neda "djeliti" svoje vrijeme i znanje,,,,, svi registrirani korisnici mogu dodavati sadrzaj (novosti, tutorijale, teksture, modele....), no obicno se to sve svodi na nas par administratora i moderatora pa zasada jos i nema previse od svega..,,

- Svakako sve pohvale idu Miroslavu i Tomislavu (tommy), sto odrzavaju Blender dio foruma na 3Dhr i dodaju Blender sadrzaj na sajt (tutorijali, novosti...)

pa ako jos tko ime volje, znanja i vremena za pisanje/snimanje tutorijala, novosti itd... i vise je nego dobro dosao na 3Dhr (kao naravno i svi oni koje zanimaju Blender rasprave i citanje novosti, tutorijala itd...)

3D dokumentacije na hrvatskom ima malo-premalo a i to malo sto ima je obicno tako razbacano da je uzhas za traziti i tu je uloga 3Dhra da se to sve nade na jednom mjestu......

a kada bi bilo dosta interesa i ljudi spremnih na aktivno sudjelovanje u stvaranju sadrzaja 3Dhr bi mogao pruziti i web-prostor za wiki stranice pa cak i webinare....

eto svi ste pozvani nadam se da se budemo citali i na 3Dhr forumu te da bude sto vise Blender radova.......

BLENDER NA 3DHR-u
BLENDER NA 3DHR FORUMU

Sretno Blendanje svima ;)

Nikša Tomšić

Dec 23, 2009, 3:52:41 PM12/23/09
to blend...@googlegroups.com
pozdrav ljudi, podrav Damir, nisam vidio prije vSwarm a i htio sam vidjet koliko dugo treba blenderu i kako će to ispast. Podržavam sve akcije, druženja formalna i neformalna, volio bih da mam vremena kao nekad ali kad sam u mogućnosti doći ću na to, vjerujem da svi slično razmišljaju

Damir Prebeg

Jan 13, 2010, 4:18:44 PM1/13/10
to blend...@googlegroups.com
Ovo izgleda obećavajuće: