RE: Watervogeltellingen op de Molse plassen op za 18 en zo 19/12/2021

Jef Sas

to birdin...@googlegroups.com, stefan staes, caroline swolfs, robin.ve...@telenet.be, pthe...@gmail.com, Philippe Van Audenhove, martin....@skynet.be, jaak.wi...@telenet.be, jandesc...@skynet.be, Lex Peeters, Nico Venema, Rik Theuws, herman poorters, herman.lie...@telenet.be, fons....@gmail.com, eric. ooms, leo.pe...@telenet.be, an.b...@telenet.be, Paul Bertels, ronny...@telenet.be, roger.v...@telenet.be, herman....@telenet.be, Alois Mertens, Dirk Mewissen, katelijne bohy, gert Van Hoof, Ingrid Janssens, Geert Van Uytven, ignace schuermans, charr...@gmail.com, Katia Ruts, Helga Ferket, Dieter Eelen, colette victor, Jef Winderickx, Smolders Philipsen, Eric Petermans, Koen Devos, miam...@telenet.be

Beste birders, watervogeltellers,

In het weekend van za 18 en zo 19/12  gaan we al voor de derde keer van dit winterhalfjaar  op pad om de watervogels in de regio geteld te krijgen.
Gelieve mij te verwittigen indien je er WEL  of NIET bij zal/kan zijn nu zondag.

Voor de telling van de Molse plassen vertrekken we op zondagmorgen 19/12 om 8.30u op de parking van de dokterspraktijk (Warande) beneden aan de brug van Mol-Donk.
Carpooling is eventueel mogelijk/wenselijk daar ( met mondmasker) . Eindigen doen we tegen 12u na de telling van put Stroobants en reservaat De Maat.
Afsluiter met een drankje en/of soepje in taverne  ’t Jagershof als je er nog tijd en zin voor zou hebben.

Tellers van een eigen gebied laten mij liefst vooraf weten of ze belet zijn voor dit weekend.

Ik reken natuurlijk weer op jullie gewaardeerde medewerking .

Alvast bedankt!

In de  bijlagen de resultaten van de novembertelling van dit jaar  en de decembertelling van vorig jaar. Toen waren er al wel Brilduikers, Nonnetjes , Grote zaagbekken en zelfs een Roodkeelduiker aanwezig, maar daar is het deze maand nog niet koud genoeg voor geweest, vrees ik.

Tot zondag,

Jef

WVT Mol - nov.2021.xls
WVT Mol - dec.2020.xls

Martin Geboers

to Jef Sas, birdin...@googlegroups.com, stefan staes, caroline swolfs, robin.ve...@telenet.be, pthe...@gmail.com, Philippe Van Audenhove, jaak.wi...@telenet.be, jandesc...@skynet.be, Lex Peeters, Nico Venema, Rik Theuws, herman poorters, herman.lie...@telenet.be, fons....@gmail.com, eric. ooms, leo.pe...@telenet.be, an.b...@telenet.be, Paul Bertels, ronny...@telenet.be, roger.v...@telenet.be, herman....@telenet.be, Alois Mertens, Dirk Mewissen, katelijne bohy, gert Van Hoof, Ingrid Janssens, Geert Van Uytven, ignace schuermans, charr...@gmail.com, Katia Ruts, Helga Ferket, Dieter Eelen, colette victor, Jef Winderickx, Smolders Philipsen, Eric Petermans, Koen Devos, miam...@telenet.be

Watervogels Selguis 18/12/2021 voormiddag.

Wilde eend: 58

Krakeend: 94

Carolina eend: 2

Wintertaling: 10