RE: Watervogeltellingen op de Molse plassen op za 16 en zo 17 nov.2019

Jef Sas

to birdin...@googlegroups.com, stefan staes, caroline swolfs, robin.ve...@telenet.be, pthe...@gmail.com, Philippe Van Audenhove, martin....@skynet.be, jaak.wi...@telenet.be, jandesc...@skynet.be, Johan VAN GENECHTEN, lvan...@be.estee.com, Lex Peeters, Nico Venema, Rik Theuws, herman poorters, herman.lie...@telenet.be, fons....@gmail.com, eric. ooms, leo.pe...@telenet.be, Mia, an.b...@telenet.be, Paul Bertels, ronny...@telenet.be, roger.v...@telenet.be, herman....@telenet.be, Alois Mertens, Dirk Mewissen, katelijne bohy, gert Van Hoof, Ingrid Janssens, Eric Petermans, Koen Devos

Beste birders, watervogeltellers,

In het weekend van 16 en 17/111/19 gaan we weer met telgroepjes op pad om de watervogels in de regio geteld te krijgen.

Voor de telling van de Molse plassen vertrekken we op zondagmorgen 17/11 om 8.30u op de parking van de dokterspraktijk (Warande) beneden aan de brug van Mol-Donk. Carpooling is mogelijk daar.

Eindigen doen we tegen 12u na de telling van put Stroobants en reservaat De Maat.

Afsluiten doen we met een drink en/of soepje in taverne  ’t Jagershof als je er nog tijd voor zou hebben.

Ook de Aalsccholvers (en Grote Zilverreigers) worden dit weekend geteld op hun slappplaatsen. Zelf neem ik  Stroobants voor mijn rekening. Wie gaat er nog Alies tellen en waar ?

Willen de tellers die een eigen gebied voor hun rekening nemen, mij verwittigen indien belet dit weekend ?

Ik reken natuurlijk weer op jullie gewaardeerde medewerking .

Alvast bedankt!

In de bijlagen de resultaten van de voorbije oktobertelling 2019 en de novembertelling van vorig jaar met toen al meer dan 2000 Toendra’s aan de Grote Zandput !

Tot zondag,

Jef

WVT Mol - okt.2019.xls
WVT Mol -nov.2018.xls

Martin Geboers

Nov 16, 2019, 1:59:43 PM11/16/19
to Jef Sas, birdin...@googlegroups.com, stefan staes, caroline swolfs, robin.ve...@telenet.be, pthe...@gmail.com, Philippe Van Audenhove, jaak.wi...@telenet.be, jandesc...@skynet.be, Johan VAN GENECHTEN, lvan...@be.estee.com, Lex Peeters, Nico Venema, Rik Theuws, herman poorters, herman.lie...@telenet.be, fons....@gmail.com, eric. ooms, leo.pe...@telenet.be, Mia, an.b...@telenet.be, Paul Bertels, ronny...@telenet.be, roger.v...@telenet.be, herman....@telenet.be, Alois Mertens, Dirk Mewissen, katelijne bohy, gert Van Hoof, Ingrid Janssens, Eric Petermans, Koen Devos
Jef,
Watervogels aan 't Selguis:

Wilde eend: 76
Krakeend: 28
Wintertaling: 12
Meerkoet: 10
Waterhoen: 10
Blauwe reiger: 5
Grote Zilverreiger: 2
Aalscholver: 24 ( 's avonds 22 op slaapplaats)
Fuut: 5
Canadese gans: 1
Soepgans: 4
Nijlgans: 2